Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Hej

 

Mam takie pytanie, nigdy się nad tym nie zastanawiałem a w chwili obecnej ułatwiłoby mi to znacznie robote. Da się jakoś stworzyć polygon z wymodelowanym ksztaltem 2D ze splajna?

 

Mam nadzieje, że dobrze wytłumaczyłem :)

 

Pozdro.

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam

 

W jakim programie i co dokładnie chcesz zrobić bo nie za bardzo rozumiem??

Jeśli chcesz ze splajna zrobić polygon w "jedynie słusznym" :) programie 3D (max)

to modyfikator Extrude a potem convert to editable (mesh lub poly )

Pozdrawiam

Napisano

O zapomniałem podać soft.. Wybacz ^^

3dS Max :D

 

Nie o to :)

234234jg4.jpg

 

Chcę aby w tym boxie na przykład był na jednej ścianie poligon w kształcie tej gwiazdy. DA się tak?

Napisano

oczywiście że się da:).

Jeden ze sposobów to boolean - extrude kształtu i boolean z boxem, ale wcześniej nie zapomnij podzielić ścianki tak by na krawędziach vertexy odepowiadały swą ilością i położeniem mniej więcej wierzchołkom kształtu.

Inny sposób i nawet nie wiem czy nie szybszy to wymodelować - dzielisz ściankę ( subdiv - tesselate ) zaznaczasz vertexy wewnatrz, dajesz colapse, potem łączysz krawędzie ( edges ) wewnetrzne za pomocą connecta i rozjeżdżasz co drugi wierzchołek tych powstałych po łączeniu...

Napisano

Nie chodzi mi tu o tą gwiazdkę bo ogólnie to bez problemu bym to zrobił, bo zwsze tak robie.. Tylko byłem ciekawy czy się da inaczej :)

Ale faktycznie boolean daje sobie nieźle radę.

 

Dzięki :)

Napisano

Faktycznie nie doczytałem pierwszego posta wybacz.

Tylko pamiętaj, że siatkę po booleanie trzeba zawsze poprawiać.

Jeszcze możesz zrobić tak, że tworzysz dwa kształty przykładowo ta gwiazdka, a wokół niej rectangle w ramach przyszłej ścianki, Łączysz je przekształcasz na mesh i łączysz z obiektem ( ten kształt ścianki równie dobrze może zostać wyciągnięty z dowolnego obiektu za pomocą create shape from selection - łatwiej potem dopasować ) :).

Pozdro.

Napisano

Wiem właśnie dlatego jak się da coś zrobić inaczej niż boleanem to wybieram to 1. :) Tylko w kryzysowych sytuacjach bolean hehe. O, super. Dzięki za pomoc. Przyda mi się to do wielu rzeczy. :)

(Już troche z maxem jestem i zawsze coś nowego.. Nic tak wiele razy nie zaskakuje jak 3ds Max... :) )

Pozdro.

Napisano

Dlaczego nikt nie podał Shape Merge'a z Compound Objects?;) Tylko, jak w każdej wcześniej wspomnianej metodzie, trzeba uważać na siatkę.

 

Pozdr

Napisano

Nie mądraluj Touch ;P...nie no ale tak na poważnie to jest naprawdę wiele sposobów, shape merge jest w sumie "szybszy" o jeden krok od boolean'a czy procutter'a, ale i tak siata potem do poprawy :).

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.