Sjon Napisano 13 Październik 2008 Napisano 13 Październik 2008 Witam Mam pytanie dotyczące wire parameters. Konkretnie chodzi o połączenie dwóch obiektów tak aby poruszały się względem własnych LOKALNYCH współrzędnych. Przykładowo rotacja działa bez problemu, na początku zaznaczam obiekty i daje freeze rotation, a następnie łącze obiekty przez wire param. transform-rotation-keyframe XYZ i to samo dla drugiego obiektu. Obiekty pozostają na swoich miejscach i obracając obiekt główny drugi obraca sie poprawnie względem swoich lokalnych osi. Podczas gdy dla move nie mogę ustawić aby działało to w ten sposób. Próbowałem różnych kombinacji z freeze transform ale też nie działa. Obiekt dodatkowo często gdzieś się przesuwał w scenie (ten który był podłączany). Czy ktoś wie jakie ustawienia muszą być aby move działał popranie?
pchela1313 Napisano 13 Październik 2008 Napisano 13 Październik 2008 Jeżeli dobrze zrozumiałem twój problem to zakładam, że element który ma się przemieszczać tak samo jak ten drugi, jest zlinkowany do jeszcze jednego elementu? Jeżeli tak jest to błąd się bierze stąd, że wireparameters nie działa tak naprawdę w układzie lokalnym tylko w Parent. Dlatego jak przesuwasz jeden element to drugi się przesuwa inaczej. Aby to naprawić musisz zrobić tak: 1. Stwórz helpera i zlinkój go do tego samego obiektu co ten, który ma się przemieszczać. 2. Wciśnij "Align" i wybierasz ten obiekt, który ma się przemieszczać.Nastepnie zaznaczasz osie x y z dla "Align Position" oraz "Align orientation" oraz Pivot Point po lewej i prawej stronie. 3. Teraz zlinkój ten obiekt co ma się przemieszcać do tego helpera. 4. Następnie zrób wireparameters. Powinno pomóc, jeśli dalej będzie nie działać to daj znać. Pozdrawiam
Sjon Napisano 13 Październik 2008 Autor Napisano 13 Październik 2008 (edytowane) hej Dzięki pchela -d ziała w ten sposób. Mam niestety problem przy łączeniu w ten sposób kilku elementów. Chodzi ogólnie o kości twarzy. Może widziałeś tutorial paula neale z rigowania twarzy? On używa do tego swoich skryptów, ale nie podaje(bądź nie rozumiem) jak to ma działać bez nich. Problem pojawia się znowu gdy mam kilka kontrolerow i chcę sterować większą liczbę kości. Jeżeli to pomoże to mogę się postarać zrobić wideo:/ plik bym zamiescil u siebie na serwerze http://www.inart3d.com Edytowane 13 Październik 2008 przez Sjon
pchela1313 Napisano 13 Październik 2008 Napisano 13 Październik 2008 Taaak, filmy Paula Neale'a bardzo dobrze znam. Skrypt którego on tam używa nazywa się "M group" i właśnie robi dokładnie to samo co ci napisałem z tym linkowaniem. Dlatego za każdym razem kiedy on tworzy kości twarzy to właśnie używa tego skryptu własnie żeby pozbyć się początkowych transformacji. Skoro przerabiasz te filmy to bardzo polecam ten skrypt, ułatwi ci bardzo pracę. Tutaj masz link do tego skryptu: http://www.paulneale.com/scripts/PEN_mGroup.zip Instalacja: plik mGroupMacros.mcr skopiuj do 3DSMax/UI/Macroscripts plik mGroup.ms skopiuj do 3DSMax/Scripts/Startup Jeżeli będziesz miał jeszcze jakieś problemy to pisz. EDIT: Tu masz kolejny skrypt jakiego On używa "PEN Tools" http://www.paulneale.com/scripts.htm#PENTools
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się