Napisano 12 Listopad 200816 l witam Ten element to moja pierwsza próba modelowania w Softimage a właściwie czegokolwiek w 3D. To jest wierzchni element dziurkacza do papieru. Problem polega na tym, że dolna krawędź z tyłu (zaznaczona 3 zielonymi strzałkami) musi być prosta ale to powoduje, że cały polygon zaczyna się prostować i nie mam pojęcia jak spowodować aby pozostała gładka krzywizna zakończona ostrą, prostą krawędzią. Zresztą efekt widać na screenach (różowe kółko). Wszystkie krawędzie zaznaczone zielonymi strzałkami są potraktowane Set edge/vertex crease value =4. Krawędź zaznaczona strzałką niebieską obojętnie czy jest wyostrzona czy gładka daje nieporządany rezultat. Zresztą podobny mam problem jak chce zrobić otwór w kuli o ostrych krawędziach z zachowaniem krzywizny kuli i jednocześnie o kształcie prostokąta. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł jak to rozwiązać będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Napisano 12 Listopad 200816 l dodaj tu krawędzie. jak ciagle będzie się zaginać to dodaj jedną w poprzek. I możesz pomyśl o wyrzuceniu trójkątów :)
Napisano 13 Listopad 200816 l Autor Po pierwsze wielki dzięki sand za szybką odpowiedź. Zrobiłem jak zaproponowałeś ale to nie rozwiązuje problemu. Pojawia się tylko następna krawędź a ten błąd pozostaje. Możliwe, że coś źle robię. Wysyłam kolejne screeny żeby dokładniej było widać na czym polega problem. pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto