Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich.

Proszę o pomoc w stworzeniu bardziej realistycznej wizki, jak widać poniższa nie powala:) Jest to mój pierwszy projekt w maksie,silnik renderujący to vray o następujących ustawieniach:

-wyłączone default lights

-image sampler

fixed

antylasing; area, size1.5

-załączony GI enviroment

color maping; exponential

- GI indirect illumination

primary- irradance map

bounces- hight cache

-irradiance map; high

mini rate -3

max rate 0

-hight cache

substivs 1200

sample 0,02

-załączony caustics

reszta to ustawienia domyślne

światło to vrayskay (regulacja zmienia tylko jasność), materiały vray

rendery 800/600 robiły mi się ponad 1h, co jeśli patrząc na rezultaty jestbardzo długo:( Mój komp; Q6600, 4GB 800, ATI FireGL 7350

1.jpg

2.jpg

czajniki2.jpg

3-cia wizka jest w identycznych warunkach i nawet w tym samym pliku, a mimo to wygląda durzo lepiej. Proszę o pomoc!

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Panie, zrob normalnie te obrazki, bo tak to ci nikt nie pomoze, bo nie bedzie sie chcialo linkow kopiowac...

Napisano

O fotorealizmie mozna ksiazki pisac. Rzuc okiem na 2 watki na tym forum, "rendery tesotwe" i "light contets".

Jak dla mnie to tak w skrocie przy sniadaniu:

- caustics sobie podaruj.

- Irr na high tez jak narazie ci nie potrzebne

- Fixed zmien na Adaptive DMC (czy jak to sie tam zwie)

- materialy, swiatlo, tlo, do wymiany.

- sam model tez moglby miec troche wiecej detalu.

- wspolczuje FireGl, dokladnie ten model mielismy w biurze, w Maxie wyszedl wolniej niz stary Gforce 7900.

 

pozdrawiam

Napisano

Parametry które przedstawiłeś nijak się mają do "realistyczności". Odpowiadają za jakość renderu a nie za jego "realistyczność".

 

Ważne są materiały, światło (kolor) i ich natężenie, dobrana ekspozycja i kontrast w scenie.

 

To tak jak na forum evermotion na którym każdy się pyta o te magiczne "ustawienia" i dostaje jedynie ustawienia Lightcache i Irradiance map :)

 

Kiepskie textury i materiały na obiektach, brak otoczenia które pozwoli im na zamierzoną expozycje to są warunki na "realizm". Jakość GI też ale w minimalnym stopniu i to na końcu.

 

PS. Coustics tak jak Mirach pisze, wywal. W twojej scenie nie ma co się odbijać i rzucać załamane światło.

Napisano
  • Autor

Dziki za odpowiedzi.

Nie przywiązujcie sie tak bardzo do modelu i tła, bo jeszcze nie są ukończone.

To są takie wstępne rendery, mimo to ich jakość jest bardzo kiepska, a ustawienia dosyć mocne. I jeszcze ten czas tego renderu:(

Myślałem, że materiały vreya są dobre.

Patrząc jeszcze na wizkę z czajnikami( jest o wiele lepsza mimo użycia tych samych parametrów i tego samego zbioru materiałów- tego najbardziej nie rozumie). Może ma jakieś znaczenie to, że model jest zrobiony w AC architecture. A z tym realizmem trochę przesadziłem, mimo to chciałbym aby model fajnie wyglądał. Zpróbuje coś porobić i pokarze co wyszło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności