Napisano 18 Listopad 200816 l Witam wszystkich. Proszę o pomoc w stworzeniu bardziej realistycznej wizki, jak widać poniższa nie powala:) Jest to mój pierwszy projekt w maksie,silnik renderujący to vray o następujących ustawieniach: -wyłączone default lights -image sampler fixed antylasing; area, size1.5 -załączony GI enviroment color maping; exponential - GI indirect illumination primary- irradance map bounces- hight cache -irradiance map; high mini rate -3 max rate 0 -hight cache substivs 1200 sample 0,02 -załączony caustics reszta to ustawienia domyślne światło to vrayskay (regulacja zmienia tylko jasność), materiały vray rendery 800/600 robiły mi się ponad 1h, co jeśli patrząc na rezultaty jestbardzo długo:( Mój komp; Q6600, 4GB 800, ATI FireGL 7350 3-cia wizka jest w identycznych warunkach i nawet w tym samym pliku, a mimo to wygląda durzo lepiej. Proszę o pomoc!
Napisano 18 Listopad 200816 l Panie, zrob normalnie te obrazki, bo tak to ci nikt nie pomoze, bo nie bedzie sie chcialo linkow kopiowac...
Napisano 19 Listopad 200816 l O fotorealizmie mozna ksiazki pisac. Rzuc okiem na 2 watki na tym forum, "rendery tesotwe" i "light contets". Jak dla mnie to tak w skrocie przy sniadaniu: - caustics sobie podaruj. - Irr na high tez jak narazie ci nie potrzebne - Fixed zmien na Adaptive DMC (czy jak to sie tam zwie) - materialy, swiatlo, tlo, do wymiany. - sam model tez moglby miec troche wiecej detalu. - wspolczuje FireGl, dokladnie ten model mielismy w biurze, w Maxie wyszedl wolniej niz stary Gforce 7900. pozdrawiam
Napisano 19 Listopad 200816 l Parametry które przedstawiłeś nijak się mają do "realistyczności". Odpowiadają za jakość renderu a nie za jego "realistyczność". Ważne są materiały, światło (kolor) i ich natężenie, dobrana ekspozycja i kontrast w scenie. To tak jak na forum evermotion na którym każdy się pyta o te magiczne "ustawienia" i dostaje jedynie ustawienia Lightcache i Irradiance map :) Kiepskie textury i materiały na obiektach, brak otoczenia które pozwoli im na zamierzoną expozycje to są warunki na "realizm". Jakość GI też ale w minimalnym stopniu i to na końcu. PS. Coustics tak jak Mirach pisze, wywal. W twojej scenie nie ma co się odbijać i rzucać załamane światło.
Napisano 19 Listopad 200816 l Autor Dziki za odpowiedzi. Nie przywiązujcie sie tak bardzo do modelu i tła, bo jeszcze nie są ukończone. To są takie wstępne rendery, mimo to ich jakość jest bardzo kiepska, a ustawienia dosyć mocne. I jeszcze ten czas tego renderu:( Myślałem, że materiały vreya są dobre. Patrząc jeszcze na wizkę z czajnikami( jest o wiele lepsza mimo użycia tych samych parametrów i tego samego zbioru materiałów- tego najbardziej nie rozumie). Może ma jakieś znaczenie to, że model jest zrobiony w AC architecture. A z tym realizmem trochę przesadziłem, mimo to chciałbym aby model fajnie wyglądał. Zpróbuje coś porobić i pokarze co wyszło.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto