Skocz do zawartości

realizm


pawwas_w

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Proszę o pomoc w stworzeniu bardziej realistycznej wizki, jak widać poniższa nie powala:) Jest to mój pierwszy projekt w maksie,silnik renderujący to vray o następujących ustawieniach:

-wyłączone default lights

-image sampler

fixed

antylasing; area, size1.5

-załączony GI enviroment

color maping; exponential

- GI indirect illumination

primary- irradance map

bounces- hight cache

-irradiance map; high

mini rate -3

max rate 0

-hight cache

substivs 1200

sample 0,02

-załączony caustics

reszta to ustawienia domyślne

światło to vrayskay (regulacja zmienia tylko jasność), materiały vray

rendery 800/600 robiły mi się ponad 1h, co jeśli patrząc na rezultaty jestbardzo długo:( Mój komp; Q6600, 4GB 800, ATI FireGL 7350

1.jpg

2.jpg

czajniki2.jpg

3-cia wizka jest w identycznych warunkach i nawet w tym samym pliku, a mimo to wygląda durzo lepiej. Proszę o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

O fotorealizmie mozna ksiazki pisac. Rzuc okiem na 2 watki na tym forum, "rendery tesotwe" i "light contets".

Jak dla mnie to tak w skrocie przy sniadaniu:

- caustics sobie podaruj.

- Irr na high tez jak narazie ci nie potrzebne

- Fixed zmien na Adaptive DMC (czy jak to sie tam zwie)

- materialy, swiatlo, tlo, do wymiany.

- sam model tez moglby miec troche wiecej detalu.

- wspolczuje FireGl, dokladnie ten model mielismy w biurze, w Maxie wyszedl wolniej niz stary Gforce 7900.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry które przedstawiłeś nijak się mają do "realistyczności". Odpowiadają za jakość renderu a nie za jego "realistyczność".

 

Ważne są materiały, światło (kolor) i ich natężenie, dobrana ekspozycja i kontrast w scenie.

 

To tak jak na forum evermotion na którym każdy się pyta o te magiczne "ustawienia" i dostaje jedynie ustawienia Lightcache i Irradiance map :)

 

Kiepskie textury i materiały na obiektach, brak otoczenia które pozwoli im na zamierzoną expozycje to są warunki na "realizm". Jakość GI też ale w minimalnym stopniu i to na końcu.

 

PS. Coustics tak jak Mirach pisze, wywal. W twojej scenie nie ma co się odbijać i rzucać załamane światło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziki za odpowiedzi.

Nie przywiązujcie sie tak bardzo do modelu i tła, bo jeszcze nie są ukończone.

To są takie wstępne rendery, mimo to ich jakość jest bardzo kiepska, a ustawienia dosyć mocne. I jeszcze ten czas tego renderu:(

Myślałem, że materiały vreya są dobre.

Patrząc jeszcze na wizkę z czajnikami( jest o wiele lepsza mimo użycia tych samych parametrów i tego samego zbioru materiałów- tego najbardziej nie rozumie). Może ma jakieś znaczenie to, że model jest zrobiony w AC architecture. A z tym realizmem trochę przesadziłem, mimo to chciałbym aby model fajnie wyglądał. Zpróbuje coś porobić i pokarze co wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności