Gość ant-3d Napisano 3 Grudzień 2008 Napisano 3 Grudzień 2008 Hej Sluchajcie ludziki, walcze juz 3 dni ze zestawieniem vray plus dreamscape. Przeoralem siec w szerz i wzdluz w celu znalezienia sensownej pomocy ale wszystko co wykopalem to jakies strzepy informacji. Nie wiem, moze szukac nie umiem. Do rzeczy. Bardzo potrzebuje renderowac Vray'em z uzyciem shadera z dreamscape "seasurface" bedacego na powierzchni dreamscapa seasurface. Potrzbuje miec w scenie vray sun'a vray physical camere. Wszystkie mateialy oprocz wspomnianego seasurface to materialy vray'a. Narazie doszedlem do tego ze przy ustawieniu w color mapping na exponential shader dreamscape traci za przeproszeniem jaja wiec mam na linear multiply. Doszedlem tez do tego ze w ustawieniach vraya w object setting na powierzchni seasurface musze wylaczac generate i receive gi aby nie lapala tego co vray liczy bo wowczas wychodzi przepalona i nie bardzo moza cos z tym zrobic. Wiem tez ze w scenie musi koniecznie byc dreamscape sun bo inaczej shader dreamscapa seasurface nie bedzie dzialal. To tyle mojego researcha. Wszystko byloby super pieknie tylko ze materialy vrayowe nie potrafia teraz odbijac powierzchni seasurface, nie wiem jak pogodzic z tym vray suna i vray camera aby bylo dobrze, potrzebuje exponential sobie wrzucic w color mapping a nie linear. Wiem ze jest mozliwe pogodzenie tego razem tak aby byla 100% wspolpraca bo znalazlem takie cos na sieci: Jak widac mozna. Tyle ze tutoriala do tego nie moge odkopac. Czy ktos umialby i moglby mi pomoc??? Dzieki.
M4A Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 (edytowane) Witam ! Musisz zaznaczyć "Visible to reflections" - u mnie pomogło. Pozdrawiam Edytowane 5 Styczeń 2011 przez M4A
Gość alimis Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 Również walczę od paru dni z polaczeniem vray i dreamscape. Pracuje nad animacja jachtu z uzyciem seasurface i ds sun. W animacji zachodzi słońce. Rzeczywiście, w internecie trudno znaleźć dobre porady. Doszłam do tego żeby używać GI do oświetlenia jachtu (wyłączając powierzchnię wody w vray obj properties), tylko w ten sposób materiały vray przypisane do jachtu działają normalnie. Niestety, efekt jest dosyć sztuczny, poniewąż podczas zachodzenia słońca, jacht jest oświetlony mniej więcej tak samo (powinien być coraz ciemniejszy wraz z zachodzeniem słońca). Mój największy problem polega na tym, że powierzchnia wody ma bardzo małe, drobne fale (te, bliżej kamery nie mają wcale więcej detalu). Używam dreamscape od bardzo niedawna, więc nie bardzo łapię się jak kontrolować to rozdrobnienie fal... Muszę również stworzyć animację płynącego jachtu, który pozostawia za sobą ślad na wodzie. Podejrzewam, że aby to zrobić muszę jakoś używać ds foam, ale nie mogę znaleźć żadnych informacji na ten temat... Jakieś sugestie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się