Skocz do zawartości

Vray i Dreamscape


Gość ant-3d

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Sluchajcie ludziki, walcze juz 3 dni ze zestawieniem vray plus dreamscape. Przeoralem siec w szerz i wzdluz w celu znalezienia sensownej pomocy ale wszystko co wykopalem to jakies strzepy informacji. Nie wiem, moze szukac nie umiem. Do rzeczy.

 

Bardzo potrzebuje renderowac Vray'em z uzyciem shadera z dreamscape "seasurface" bedacego na powierzchni dreamscapa seasurface. Potrzbuje miec w scenie vray sun'a vray physical camere. Wszystkie mateialy oprocz wspomnianego seasurface to materialy vray'a. Narazie doszedlem do tego ze przy ustawieniu w color mapping na exponential shader dreamscape traci za przeproszeniem jaja wiec mam na linear multiply. Doszedlem tez do tego ze w ustawieniach vraya w object setting na powierzchni seasurface musze wylaczac generate i receive gi aby nie lapala tego co vray liczy bo wowczas wychodzi przepalona i nie bardzo moza cos z tym zrobic. Wiem tez ze w scenie musi koniecznie byc dreamscape sun bo inaczej shader dreamscapa seasurface nie bedzie dzialal. To tyle mojego researcha.

 

Wszystko byloby super pieknie tylko ze materialy vrayowe nie potrafia teraz odbijac powierzchni seasurface, nie wiem jak pogodzic z tym vray suna i vray camera aby bylo dobrze, potrzebuje exponential sobie wrzucic w color mapping a nie linear. Wiem ze jest mozliwe pogodzenie tego razem tak aby byla 100% wspolpraca bo znalazlem takie cos na sieci: PROBLEMSEAFIXnogi.jpg

 

Jak widac mozna. Tyle ze tutoriala do tego nie moge odkopac. Czy ktos umialby i moglby mi pomoc??? Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Również walczę od paru dni z polaczeniem vray i dreamscape. Pracuje nad animacja jachtu z uzyciem seasurface i ds sun. W animacji zachodzi słońce. Rzeczywiście, w internecie trudno znaleźć dobre porady. Doszłam do tego żeby używać GI do oświetlenia jachtu (wyłączając powierzchnię wody w vray obj properties), tylko w ten sposób materiały vray przypisane do jachtu działają normalnie. Niestety, efekt jest dosyć sztuczny, poniewąż podczas zachodzenia słońca, jacht jest oświetlony mniej więcej tak samo (powinien być coraz ciemniejszy wraz z zachodzeniem słońca).

 

Mój największy problem polega na tym, że powierzchnia wody ma bardzo małe, drobne fale (te, bliżej kamery nie mają wcale więcej detalu). Używam dreamscape od bardzo niedawna, więc nie bardzo łapię się jak kontrolować to rozdrobnienie fal...

 

Muszę również stworzyć animację płynącego jachtu, który pozostawia za sobą ślad na wodzie. Podejrzewam, że aby to zrobić muszę jakoś używać ds foam, ale nie mogę znaleźć żadnych informacji na ten temat...

 

Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności