Napisano 14 Grudzień 200816 l Witam, Może ktoś wie czy na włosy z FIBER FX (LW 9.5) można wpływać wiatrem? Chodzi mi o animację kitki związanej z tyłu głowy.
Napisano 15 Grudzień 200816 l Mozna, o ile do stworzenia wlosow uzyles guides. Wtedy dynamike podpinasz wlasnie pod nie.
Napisano 16 Grudzień 200816 l No wiec w skrocie, bo jest piata rano i mam termin:) Jak modelujesz w strand modeler, jako wynik dostaniesz guides na oddzielnym layerze. Dalej to wyglada identycznie jak bys powiedzmy line animowal, podkladasz ClothFX/SoftFX pod ten layer. Strand modeler tworzy Ci od razu grupe dla opcji fix w ClothFX. Wrzucasz tam ta grupe, i dodajesz Wiatr. Dalej standardowo. Zreszta guides mozesz animowac wszystkim, zarowno koscmi i Jointami jak i morph mapami. Zazwyczaj z lepszym efektem jak z uzycem dynamiki. Ta ostatnia jest w LW lekko nieprzewidywalna.
Napisano 16 Grudzień 200816 l Autor Dzienki!!!!!!!!!!!!!! Nawet ciekawe efekty wychodzą, ale długa droga przede mną. Skoro już mi pomagasz to napisz proszę: 1). Co robię źle, że gdy używam guides i próbuję wyrenderować to LW krashuje się za każdym razem. 2). Czy da się pwiewać kośćmi na wietrze. Jeśli tak to jak (pokrótce). Z góry dzięki
Napisano 16 Grudzień 200816 l 1. Nie wiem. To raczej do Newteka pytanie:) Mnie z kolei guides tworzone w layoucie crashuja LW. Przypuszczam ze w nastepnych wersjach bedzie mniej bledow w FiberFX. Puki co trzeba przecierpiec :( 2. Da sie, ale po co. Piszac o kosciach mialem raczej na mysli podpiecie pod nie IK i animowanie recznie. Natomiast jak Ci zalezy to w IK Booster zalaczasz bone dynamic.
Napisano 17 Grudzień 200816 l Autor Dzięki Ci panie Alibabo.... A dla tych, którzy w przyszłości chcieliby wietrzyć swoje kości to taki filmik: ftp://ftp.newtek.com/multimedia/movies/w3dw/BoneDynamics.mov
Napisano 2 Styczeń 200916 l Autor Piszę znów tutaj, bo sprawa dotyczy dego samego projektu. Mam Panopka, który stoi na podstawce. Odziałem go w szmaty żeby nie był zupełnie goły. Użyłem clothes Fx i wszystko jest fajnie, ale gdy animuję obrót podstawki razem gostkiem to ubranie zatrzymuje się i rusza gdy dopiero obiekt się zatrzyma. Może to coś z chierarią (podstawka to rodzic gościa, a on jest ojcem szaty i collision mesha). Do tego podstawka jest rodzicem dla nula co parentuje wiatr. Chciałem aby cały czas wiało w twarz SZAMANOWI. Może ktoś wie co jest grane...?....acha wszystkie obiekty co biorą udział symulacji wiatru i ciuchów są ustawione na LAST - subD Order [ATTACH]60518[/ATTACH]
Napisano 3 Styczeń 200916 l Nie wiem czemu Ci nie dziala, ale w ramach testu sprobuj uproscic hierarchie i wszystko podepnij bezposrednio pod podstawke. Moze pomoze, choc mysle ze problem tkwi gdzie indziej, bo nigdy hierarchia obiektow nie przeszkadzala mi w wyliczeniu symulacji. Zobacz tez czy dynamika ma puste mdd. Jesli wczesniej zrobiles jakias probe i zapisales jej rezultat w mdd to bedzie to tam siedziec do momentu az nie dasz clear motion. Moze cos tam masz i o tym zapomniales. Soja droga o ile nie da to rezultatu to Twoj problem mozna bardzo latwo obejsc. Raz, mozesz zaanimowac nie tyle obrot podstawki co obrot kamery i swiatel wokol podstawki. W koncu gdyby nie gwiazdy nie wiadomo by bylo czy ziemia obraca sie wokolo slonca czy odwrotnie:) Dwa, mozesz wyliczyc symulacje dla podstawki stojacej w miejscu, wypalic wynik do mdd i dopiero wtedy zaanimowac obrot podstawki.
Napisano 3 Styczeń 200916 l Autor Dzięki Ali, na obrót kamery też wpadłem, ale wolałem potem uniknąć zabawy z literami (dalsza część animacji). Po za tym skoro świat 3d jest taki nieograniczony to dlaczego mam coś obchodzić jak powinno teoretycznie działać. Wyślę krasza niutekowcom :-).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto