Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No wiec w skrocie, bo jest piata rano i mam termin:)

Jak modelujesz w strand modeler, jako wynik dostaniesz guides na oddzielnym layerze. Dalej to wyglada identycznie jak bys powiedzmy line animowal, podkladasz ClothFX/SoftFX pod ten layer. Strand modeler tworzy Ci od razu grupe dla opcji fix w ClothFX. Wrzucasz tam ta grupe, i dodajesz Wiatr. Dalej standardowo. Zreszta guides mozesz animowac wszystkim, zarowno koscmi i Jointami jak i morph mapami. Zazwyczaj z lepszym efektem jak z uzycem dynamiki. Ta ostatnia jest w LW lekko nieprzewidywalna.

Napisano

Dzienki!!!!!!!!!!!!!!

Nawet ciekawe efekty wychodzą, ale długa droga przede mną.

Skoro już mi pomagasz to napisz proszę:

1). Co robię źle, że gdy używam guides i próbuję wyrenderować to LW krashuje się za każdym razem.

2). Czy da się pwiewać kośćmi na wietrze. Jeśli tak to jak (pokrótce).

Z góry dzięki

Napisano

1. Nie wiem. To raczej do Newteka pytanie:) Mnie z kolei guides tworzone w layoucie crashuja LW. Przypuszczam ze w nastepnych wersjach bedzie mniej bledow w FiberFX. Puki co trzeba przecierpiec :(

2. Da sie, ale po co. Piszac o kosciach mialem raczej na mysli podpiecie pod nie IK i animowanie recznie. Natomiast jak Ci zalezy to w IK Booster zalaczasz bone dynamic.

Napisano

Piszę znów tutaj, bo sprawa dotyczy dego samego projektu.

Mam Panopka, który stoi na podstawce. Odziałem go w szmaty żeby nie był zupełnie goły. Użyłem clothes Fx i wszystko jest fajnie, ale gdy animuję obrót podstawki razem gostkiem to ubranie zatrzymuje się i rusza gdy dopiero obiekt się zatrzyma. Może to coś z chierarią

(podstawka to rodzic gościa, a on jest ojcem szaty i collision mesha). Do tego podstawka jest rodzicem dla nula co parentuje wiatr. Chciałem aby cały czas wiało w twarz SZAMANOWI.

Może ktoś wie co jest grane...?....acha wszystkie obiekty co biorą udział symulacji wiatru i ciuchów są ustawione na LAST - subD Order

 

[ATTACH]60518[/ATTACH]

Napisano

Nie wiem czemu Ci nie dziala, ale w ramach testu sprobuj uproscic hierarchie i wszystko podepnij bezposrednio pod podstawke. Moze pomoze, choc mysle ze problem tkwi gdzie indziej, bo nigdy hierarchia obiektow nie przeszkadzala mi w wyliczeniu symulacji. Zobacz tez czy dynamika ma puste mdd. Jesli wczesniej zrobiles jakias probe i zapisales jej rezultat w mdd to bedzie to tam siedziec do momentu az nie dasz clear motion. Moze cos tam masz i o tym zapomniales. Soja droga o ile nie da to rezultatu to Twoj problem mozna bardzo latwo obejsc. Raz, mozesz zaanimowac nie tyle obrot podstawki co obrot kamery i swiatel wokol podstawki. W koncu gdyby nie gwiazdy nie wiadomo by bylo czy ziemia obraca sie wokolo slonca czy odwrotnie:) Dwa, mozesz wyliczyc symulacje dla podstawki stojacej w miejscu, wypalic wynik do mdd i dopiero wtedy zaanimowac obrot podstawki.

Napisano

Dzięki Ali,

na obrót kamery też wpadłem, ale wolałem potem uniknąć zabawy z literami (dalsza część animacji).

Po za tym skoro świat 3d jest taki nieograniczony to dlaczego mam coś obchodzić jak powinno teoretycznie działać. Wyślę krasza niutekowcom :-).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności