Kubaswielgus Napisano 28 Grudzień 2008 Napisano 28 Grudzień 2008 Witam, Mam do wyrenderowania scene, w której jest dużo drzew. Trzeci plan zrobilem sobie z prostych iglaków (około 50szt.) a na pierwszy plan wrzuciłem drzewka z Evermotion Archmodels Vol.58, które są chyba najlepszymi modelami zieleni od everów (5szt różnych modeli). Wszystko pozamieniałem na proxy, ale to nie wystarczyło. Scena liczy sie bardzo wolno, a obciążenie procesora wynosi 50% Wygląda na to, że moje 4GB ramu to za mało. Głównie modele z Vol.58 spowodowały taki spadek mocy obliczeniowej. Jeżeli je usunę to scena liczy się błyskawicznie. Czy jest jakiś sposób na policzenie tego? Czytałem coś o VRayScatter, że podobno można przy pomocy tego pluginu tworzyć całe lasy, ale nie wiem czy to podziała przy 4GB pamięci? Pozdrawiam
mirach Napisano 28 Grudzień 2008 Napisano 28 Grudzień 2008 A jak tam dynamic memory limit? btw, kupilismy w studio 1 licencje vray proxy, narazie tylko testujemy, ale robi cuda straszne :) A, wiesza sie na Vray 1.5 bez servicepackow, wkoncu zmobilizowalo to nas do zainstalowania ich. A, czy to proxy to 1 wielkie proxy ze wszystkimi drzewami w srodku? Ja zwykle robie proxy drzewa a pozniej instansuje je wszedzie.
Kubaswielgus Napisano 28 Grudzień 2008 Autor Napisano 28 Grudzień 2008 (edytowane) Projekt mam zapisany na pulpicie. Dysk C ma wolnej przestrzeni 15GB. Vray to 1.5 SP1. Gdyby nie modele z Vol.58 to tych iglaków mógłbym nawstawiać z 300-500 (są z Vol.52). Robię to samo co ty Mirach, czyli pojedyńcze drzewko przerabiam na proxy, a później instant i ewentualnie skaluje i obracam, żeby nie było powtarzalności. W scenie jest jeszcze Vray dispaysment 2D. Dzieki za odpowiedz. Mirach. Wielkie dzięki. Trochę mi wstyd, ale nie od razu zrozumiałem o co chodziło z tą pamięcią dynamiczną. Domyślnie miałem ustawione na 400MB i myślałem, że tak powinno być. Zmieniłem tą wartość od 15000 MB i teraz działa jak powinno. Kamień z serca mi spadł :) Jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam. Edytowane 28 Grudzień 2008 przez Kubaswielgus
mirach Napisano 28 Grudzień 2008 Napisano 28 Grudzień 2008 Sproboj puscic render z wylaczonym w vrayu displacement. Moze sie okazac ze rzeczywiscie masz za malo pamieci na te 2 rzeczy na raz. O Dynamic Memory Limit to chodzi mi o to: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/render_params_system.htm
Kubaswielgus Napisano 30 Grudzień 2008 Autor Napisano 30 Grudzień 2008 Po drobnej korekcie Mirach, proxy zdecydowanie poprawiło się, ale mam jeszcze jedno pytanie. Czy ustawienie pamięci dynamicznej w Vrayu wystarczy. Teraz mam ustawione 15GB, ale za to w ustawieniach systemu dla dysku C przydzielone jest 4,5GB. Wydaje mi się, że powinienem zwiększyć wielkość pamięci wirtualnej systemu również do 15GB? Pozdrawiam
!Ewert Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 Nie, dlatego że pamięć wirtualna w ogolę nie powinna być ruszana dlatego że to własna powoduje że render sie zapycha i idzie bardzo powoli. moja rada: - zmniejsz rozdzielczość w disp. - wszystko co możesz to daj w proxy - zmień ustawienia Dynamic Memory Limit aha, i wybierając drzewka od everów pamietaj żeby nie brac drzewek które najwiecej zajmują na dysku. Pozdr.
siwy Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 Jest granica zapchania ramu której nie przeskoczysz, wtedy najskuteczniejsze są: odchudzanie sceny przez wstawienie modeli oszczędniejszych w poly ew. kompresja najbardziej złożonych modeli w scenie. 2 metoda najskuteczniejsza to dokupienie ramu :)
mirach Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 hehe, 15 gb na dynamic, ladnie :) W moim przypadku nigdy nie przekraczam dynamic memory tego ile mam normalnego RAMu, czesto cos sie wysypuje. Kozystanie z dyskowego swapa to ostatecznosc, duuuzo wolniej wtedy leci.
Kubaswielgus Napisano 30 Grudzień 2008 Autor Napisano 30 Grudzień 2008 OKI. Dzieki za odpowiedz. W takim razie wracam do standardowych ustawień systemu. I zaczynam myśleć o 8GB ramu :) Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się