Napisano 28 Grudzień 200816 l Witam, Mam do wyrenderowania scene, w której jest dużo drzew. Trzeci plan zrobilem sobie z prostych iglaków (około 50szt.) a na pierwszy plan wrzuciłem drzewka z Evermotion Archmodels Vol.58, które są chyba najlepszymi modelami zieleni od everów (5szt różnych modeli). Wszystko pozamieniałem na proxy, ale to nie wystarczyło. Scena liczy sie bardzo wolno, a obciążenie procesora wynosi 50% Wygląda na to, że moje 4GB ramu to za mało. Głównie modele z Vol.58 spowodowały taki spadek mocy obliczeniowej. Jeżeli je usunę to scena liczy się błyskawicznie. Czy jest jakiś sposób na policzenie tego? Czytałem coś o VRayScatter, że podobno można przy pomocy tego pluginu tworzyć całe lasy, ale nie wiem czy to podziała przy 4GB pamięci? Pozdrawiam
Napisano 28 Grudzień 200816 l A jak tam dynamic memory limit? btw, kupilismy w studio 1 licencje vray proxy, narazie tylko testujemy, ale robi cuda straszne :) A, wiesza sie na Vray 1.5 bez servicepackow, wkoncu zmobilizowalo to nas do zainstalowania ich. A, czy to proxy to 1 wielkie proxy ze wszystkimi drzewami w srodku? Ja zwykle robie proxy drzewa a pozniej instansuje je wszedzie.
Napisano 28 Grudzień 200816 l Autor Projekt mam zapisany na pulpicie. Dysk C ma wolnej przestrzeni 15GB. Vray to 1.5 SP1. Gdyby nie modele z Vol.58 to tych iglaków mógłbym nawstawiać z 300-500 (są z Vol.52). Robię to samo co ty Mirach, czyli pojedyńcze drzewko przerabiam na proxy, a później instant i ewentualnie skaluje i obracam, żeby nie było powtarzalności. W scenie jest jeszcze Vray dispaysment 2D. Dzieki za odpowiedz. Mirach. Wielkie dzięki. Trochę mi wstyd, ale nie od razu zrozumiałem o co chodziło z tą pamięcią dynamiczną. Domyślnie miałem ustawione na 400MB i myślałem, że tak powinno być. Zmieniłem tą wartość od 15000 MB i teraz działa jak powinno. Kamień z serca mi spadł :) Jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam. Edytowane 28 Grudzień 200816 l przez Kubaswielgus
Napisano 28 Grudzień 200816 l Sproboj puscic render z wylaczonym w vrayu displacement. Moze sie okazac ze rzeczywiscie masz za malo pamieci na te 2 rzeczy na raz. O Dynamic Memory Limit to chodzi mi o to: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/render_params_system.htm
Napisano 30 Grudzień 200816 l Autor Po drobnej korekcie Mirach, proxy zdecydowanie poprawiło się, ale mam jeszcze jedno pytanie. Czy ustawienie pamięci dynamicznej w Vrayu wystarczy. Teraz mam ustawione 15GB, ale za to w ustawieniach systemu dla dysku C przydzielone jest 4,5GB. Wydaje mi się, że powinienem zwiększyć wielkość pamięci wirtualnej systemu również do 15GB? Pozdrawiam
Napisano 30 Grudzień 200816 l Nie, dlatego że pamięć wirtualna w ogolę nie powinna być ruszana dlatego że to własna powoduje że render sie zapycha i idzie bardzo powoli. moja rada: - zmniejsz rozdzielczość w disp. - wszystko co możesz to daj w proxy - zmień ustawienia Dynamic Memory Limit aha, i wybierając drzewka od everów pamietaj żeby nie brac drzewek które najwiecej zajmują na dysku. Pozdr.
Napisano 30 Grudzień 200816 l Jest granica zapchania ramu której nie przeskoczysz, wtedy najskuteczniejsze są: odchudzanie sceny przez wstawienie modeli oszczędniejszych w poly ew. kompresja najbardziej złożonych modeli w scenie. 2 metoda najskuteczniejsza to dokupienie ramu :)
Napisano 30 Grudzień 200816 l hehe, 15 gb na dynamic, ladnie :) W moim przypadku nigdy nie przekraczam dynamic memory tego ile mam normalnego RAMu, czesto cos sie wysypuje. Kozystanie z dyskowego swapa to ostatecznosc, duuuzo wolniej wtedy leci.
Napisano 30 Grudzień 200816 l Autor OKI. Dzieki za odpowiedz. W takim razie wracam do standardowych ustawień systemu. I zaczynam myśleć o 8GB ramu :) Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto