Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam jestem poczatkujacym Maya userem. I w pewnym momencie podczas modelowania pojawil mi sie problem ze przy extrudowaniu lub insertowaniu edge loopa robia mi sie wielokrotne vertexy zmiast pojedynczego. W szczegolnosci tu w przypadku reki widac. Moze wy wiecie co ja zle zrobilem ze sie tak stalo, ewentualnie prosze o jakies przemyslenia rady dotyczace projektu.

 

W dodatku jak probuje zinsertowac edge loop'a to to nie tnie istniejacej juz plaszczyzny tylko daje mi nowe wierzcholki.

 

Nie mam juz zupelnie pojecie kiedy i co zle zrobilem i dlaczego sie tak stalo :(

 

Tutaj link do projektu :

 

http://www.przeslij.net/download.php?file=laska.mb

Edytowane przez borjarus

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 805
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Niezły tam masz burdel :D. Wydaje mi się że jedynym sposobem na likwidację problemu jest merge - nie jestem wymiataczem, raczej również początkującym i miałem kiedyś podobny problem: jak używałem split polygon tool nie przytrzymywałem klawisza v (przyciąganie do punktów) i w efekcie narobiło mi się vertexów... podobnie jak Tobie. Proponuję Ci zastosować merge albo... zacząć od początku. Poza tym moja wiedza podpowiada mi że siatkę to powinieneś mieć raczej z prostokątów...

Napisano
  • Autor

wlasnie problem polega na tym ze nie da sie merge'owac na tej rece. Jestam tylko pojedynczy wertex utworzony przez extrudowanie badz insert edge tool. Wczesniej mi normalnie krilo istniejace plaszczyzny i robilo wspolne wierzcholki a teraz juz tak fajnie nie chce sie stworzyc.

 

Poza tym niektore face maja na swoich srodkach taka kropke, a w niektorych tak jak w zalaczonym przezemnie pliku nie ma jej. Czy powodem tego jest niewlasciwe ustawienie normalnej w danej sciance?? Jak to mozna wyregulowac?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności