Gość kakaku Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 Znalazlem tutorial pokazujący niby w prosty sposob jak oteksturowac samochód. http://www.highend3d.com/maya/tutorials/texturing/Texturing-Polygons-233.html Utknęłem na Fig 6. Mam takie jakby scale tool na figurze ale nie wiem jak to zamienic na te kratki. Czy jest to jakas funkcja pomocnicza w teksturowaniu czy jest to sama tekstura nalozona przez autora tutka. I mam pytanie czy te kratki w czyms pomagaja/ulatwiaja a jak tak to w jaki sposob i jak to stosowac. Dziekuje za pomoc:) PZDR!
ptaszek Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 http://pl.youtube.com/watch?v=TnTn6gjPCVA http://pl.youtube.com/watch?v=P7r4_5n9WXo&feature=related tutaj masz wszystko wyjasnione..
Gość kakaku Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 dziekuje za stronki ale mam blad. nakladam te kwadraty i gdy chce zmienic w rederer z default quality rendering na high quality rendering nic sie nie zmienia i na dole mam "// Warning: High Quality Rendering mode is not supported by the graphics card. Switching to default rendering. ". Nie wiem czy da sie cos na to poradzic...
DiO Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 dokladnie nie wiem po co Ci "high quality rendering" ? z czym dokladnie masz problem i co chcesz osiagnac to postaram sie pomoc pozdrawiam
Gość kakaku Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 staralem sie zrozumiec wyzej podane tutoriale i robilem tak jak w nich bylo. zatrzymalem sie na 2/3 ( http://pl.youtube.com/watch?v=TnTn6gjPCVA ) 1:16 jest to pokazane. Jezeli jest to niepotrzebne lub tylko dla wygody to to omine ale nie chce robic jezeli to jest wazne
DiO Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 jezeli twoj "checker"(kwadraciki) sa rozmyte to mozesz zrobic tak: zamiast "renderer" idz do "shading" pozniej "hardware texturing"(musi byc oznaczone ptaszkiem!)-klikasz na kwadracik obok i zmieniasz w oknie ktore ci wyskoczylo "Texture filter" na "unfiltered".powinno byc git :)
Gość kakaku Napisano 10 Styczeń 2009 Napisano 10 Styczeń 2009 Dzieki. Pomoglo :) Mam jeszcze jeden (mam nadzieje ostatni) problem zupelnie z innej beczki. Chodzi o modelowanie. Jeżeli mam plane w opcjach Subdivisions Width 2 i Subdivisions Height 1 i chce te plane przedzielic na pół przez srodek przez tego jednego edge co musze zrobic? Umialem to zrobic kiedys w maxie ale nie wiem gdzie jest opcja taka w maya. PS: mpta i DiO - leca "+" za pomoc :)
DiO Napisano 10 Styczeń 2009 Napisano 10 Styczeń 2009 klikasz na "Edit mesh" ,"split polygon tool" i teraz klikasz na jedna z krawedzi z tym ze trzymasz dalej przycisk myszy! mozesz teraz poruszyc myszka i punkt bedzie podazal za nia i kiedy znajdze sie blisko srodka sam do niego "doskoczy" - powinienes zauwazyc. nastepnie robisz to samo z druga krawedzia i naciskasz enter :) mam nadzieje ze o to ci chodzilo pzdr
Gość kakaku Napisano 10 Styczeń 2009 Napisano 10 Styczeń 2009 tzn chce z tego jednego plane zrobic 2 plane. jakos jego rozdzielic na 2 rozne czesci. by byly innymi figurami i nie mialby nic juz z soba wspolnego. Bo wydaje mi sie ze to co napisalem to nie to o co mi chodzi. wiem ze niezbyt szczegolowo opisalem ale nie wiem jak bardziej to opisac i nie zagmatwac:P Pozdrawiam !
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się