Skocz do zawartości

Problem z texturowaniem.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość kakaku
Napisano

Znalazlem tutorial pokazujący niby w prosty sposob jak oteksturowac samochód. http://www.highend3d.com/maya/tutorials/texturing/Texturing-Polygons-233.html

Utknęłem na Fig 6. Mam takie jakby scale tool na figurze ale nie wiem jak to zamienic na te kratki. Czy jest to jakas funkcja pomocnicza w teksturowaniu czy jest to sama tekstura nalozona przez autora tutka. I mam pytanie czy te kratki w czyms pomagaja/ulatwiaja a jak tak to w jaki sposob i jak to stosowac.

Dziekuje za pomoc:)

PZDR!

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość kakaku
Napisano

dziekuje za stronki ale mam blad. nakladam te kwadraty i gdy chce zmienic w rederer z default quality rendering na high quality rendering nic sie nie zmienia i na dole mam "// Warning: High Quality Rendering mode is not supported by the graphics card. Switching to default rendering. ". Nie wiem czy da sie cos na to poradzic...

Napisano

dokladnie nie wiem po co Ci "high quality rendering" ? z czym dokladnie masz problem i co chcesz osiagnac to postaram sie pomoc

 

pozdrawiam

Gość kakaku
Napisano

staralem sie zrozumiec wyzej podane tutoriale i robilem tak jak w nich bylo. zatrzymalem sie na 2/3 ( http://pl.youtube.com/watch?v=TnTn6gjPCVA ) 1:16 jest to pokazane. Jezeli jest to niepotrzebne lub tylko dla wygody to to omine ale nie chce robic jezeli to jest wazne

Napisano

jezeli twoj "checker"(kwadraciki) sa rozmyte to mozesz zrobic tak: zamiast "renderer" idz do "shading" pozniej "hardware texturing"(musi byc oznaczone ptaszkiem!)-klikasz na kwadracik obok i zmieniasz w oknie ktore ci wyskoczylo "Texture filter" na "unfiltered".powinno byc git :)

Napisano

Dzieki. Pomoglo :) Mam jeszcze jeden (mam nadzieje ostatni) problem zupelnie z innej beczki. Chodzi o modelowanie. Jeżeli mam plane w opcjach Subdivisions Width 2 i Subdivisions Height 1 i chce te plane przedzielic na pół przez srodek przez tego jednego edge co musze zrobic? Umialem to zrobic kiedys w maxie ale nie wiem gdzie jest opcja taka w maya.

 

PS: mpta i DiO - leca "+" za pomoc :)

Napisano

klikasz na "Edit mesh" ,"split polygon tool" i teraz klikasz na jedna z krawedzi z tym ze trzymasz dalej przycisk myszy! mozesz teraz poruszyc myszka i punkt bedzie podazal za nia i kiedy znajdze sie blisko srodka sam do niego "doskoczy" - powinienes zauwazyc. nastepnie robisz to samo z druga krawedzia i naciskasz enter :) mam nadzieje ze o to ci chodzilo

 

pzdr

Napisano

tzn chce z tego jednego plane zrobic 2 plane. jakos jego rozdzielic na 2 rozne czesci. by byly innymi figurami i nie mialby nic juz z soba wspolnego. Bo wydaje mi sie ze to co napisalem to nie to o co mi chodzi. wiem ze niezbyt szczegolowo opisalem ale nie wiem jak bardziej to opisac i nie zagmatwac:P

 

Pozdrawiam !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności