Napisano 7 Styczeń 200916 l Znalazlem tutorial pokazujący niby w prosty sposob jak oteksturowac samochód. http://www.highend3d.com/maya/tutorials/texturing/Texturing-Polygons-233.html Utknęłem na Fig 6. Mam takie jakby scale tool na figurze ale nie wiem jak to zamienic na te kratki. Czy jest to jakas funkcja pomocnicza w teksturowaniu czy jest to sama tekstura nalozona przez autora tutka. I mam pytanie czy te kratki w czyms pomagaja/ulatwiaja a jak tak to w jaki sposob i jak to stosowac. Dziekuje za pomoc:) PZDR!
Napisano 9 Styczeń 200916 l http://pl.youtube.com/watch?v=TnTn6gjPCVA http://pl.youtube.com/watch?v=P7r4_5n9WXo&feature=related tutaj masz wszystko wyjasnione..
Napisano 9 Styczeń 200916 l dziekuje za stronki ale mam blad. nakladam te kwadraty i gdy chce zmienic w rederer z default quality rendering na high quality rendering nic sie nie zmienia i na dole mam "// Warning: High Quality Rendering mode is not supported by the graphics card. Switching to default rendering. ". Nie wiem czy da sie cos na to poradzic...
Napisano 9 Styczeń 200916 l dokladnie nie wiem po co Ci "high quality rendering" ? z czym dokladnie masz problem i co chcesz osiagnac to postaram sie pomoc pozdrawiam
Napisano 9 Styczeń 200916 l staralem sie zrozumiec wyzej podane tutoriale i robilem tak jak w nich bylo. zatrzymalem sie na 2/3 ( http://pl.youtube.com/watch?v=TnTn6gjPCVA ) 1:16 jest to pokazane. Jezeli jest to niepotrzebne lub tylko dla wygody to to omine ale nie chce robic jezeli to jest wazne
Napisano 9 Styczeń 200916 l jezeli twoj "checker"(kwadraciki) sa rozmyte to mozesz zrobic tak: zamiast "renderer" idz do "shading" pozniej "hardware texturing"(musi byc oznaczone ptaszkiem!)-klikasz na kwadracik obok i zmieniasz w oknie ktore ci wyskoczylo "Texture filter" na "unfiltered".powinno byc git :)
Napisano 10 Styczeń 200916 l Dzieki. Pomoglo :) Mam jeszcze jeden (mam nadzieje ostatni) problem zupelnie z innej beczki. Chodzi o modelowanie. Jeżeli mam plane w opcjach Subdivisions Width 2 i Subdivisions Height 1 i chce te plane przedzielic na pół przez srodek przez tego jednego edge co musze zrobic? Umialem to zrobic kiedys w maxie ale nie wiem gdzie jest opcja taka w maya. PS: mpta i DiO - leca "+" za pomoc :)
Napisano 10 Styczeń 200916 l klikasz na "Edit mesh" ,"split polygon tool" i teraz klikasz na jedna z krawedzi z tym ze trzymasz dalej przycisk myszy! mozesz teraz poruszyc myszka i punkt bedzie podazal za nia i kiedy znajdze sie blisko srodka sam do niego "doskoczy" - powinienes zauwazyc. nastepnie robisz to samo z druga krawedzia i naciskasz enter :) mam nadzieje ze o to ci chodzilo pzdr
Napisano 10 Styczeń 200916 l tzn chce z tego jednego plane zrobic 2 plane. jakos jego rozdzielic na 2 rozne czesci. by byly innymi figurami i nie mialby nic juz z soba wspolnego. Bo wydaje mi sie ze to co napisalem to nie to o co mi chodzi. wiem ze niezbyt szczegolowo opisalem ale nie wiem jak bardziej to opisac i nie zagmatwac:P Pozdrawiam !
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto