Peterka_P Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 Witam wszystkich, jeśli już był taki temat to przepraszam. Wymodelowałem sobie taką głowę, jeszcze bez poprawek ale mniejsza o to, chciałem wypróbować unwrap uvw aby stworzyć materiał skóry. Zacząłem wg tego tutoriala : http://www.tutorialized.com/view/tutorial/3ds-max-Realistic-Skin-Texture-Part-I/38074 U tego gościa tak ładnie się ta cała głowa rozłożyła na płasko. Jednak u mnie po dodaniu modyfikatora unwrap uvw i kliknięciu edit pojawia się coś takiego : Jeśli zastosuję to do innego obiektu to jakoś to działa, widać ten obiekt "rozłożony" na części pierwsze po kliknięciu edit. Więc wniosek taki że coś jest nietak z moim modelem, tylko co? Robiłem go tak, że zacząłem sobie modelować jedną część głowy a potem skopiowałem ją , po czym połączyłem ze sobą vertexy (na nosie). Mam nadzieje że ktoś będzie wiedział o co chodzi, pozdrawiam
claude Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 He he to nie model jest problemem, musisz po prostu rozłożyć siatkę tego obiektu Porada: Wejdź do działu videotutorials i poszukaj tutoriala o modyfikatorze Unwarp, są tam chyba dwa więc znajdziesz, ściągnij i obczaj z czym to się je.
Peterka_P Napisano 8 Luty 2009 Autor Napisano 8 Luty 2009 ok dzięki, na pewno tak zrobię ------------------------------------------------------------------------------------- Witam ponownie, już ogarniam to uvw, ale mam jeszcze takie pytanie. Przykładowo zrobiłem sobie jakis tam prostokąt i dodałem mu materiał drewna. W diffuse color mam teksturę drewna, w bump mam takie logo, chodzi o to żeby było tak jakby w tym drewnie to logo wyryte. Udało mi się to zrobić bez problemu, ale jak chcę powiekszyc to logo odpowiednio skalując kształt w unwrap uvw to jednocześnie "zmienia" się również tekstura drewna, staje się bardziej niewyraźna. Czy da się tak zrobić aby przesuwać, skalować itp te tekstury niezależnie od siebie?
mirach Napisano 8 Luty 2009 Napisano 8 Luty 2009 Musisz je ustawic na 2 roznych map channels. Tak samo wrzucic 2 mapowania, kazde dla 1 kanalu. Albo bawi sie w skalowanie za pomoca tiling tekstury.
Rekomendowane odpowiedzi