Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

jeśli już był taki temat to przepraszam.

 

Wymodelowałem sobie taką głowę, jeszcze bez poprawek ale mniejsza o to, chciałem wypróbować unwrap uvw aby stworzyć materiał skóry.

Zacząłem wg tego tutoriala : http://www.tutorialized.com/view/tutorial/3ds-max-Realistic-Skin-Texture-Part-I/38074

 

U tego gościa tak ładnie się ta cała głowa rozłożyła na płasko.

 

Jednak u mnie po dodaniu modyfikatora unwrap uvw i kliknięciu edit pojawia się coś takiego :

 

89395990sk0.jpg

 

Jeśli zastosuję to do innego obiektu to jakoś to działa, widać ten obiekt "rozłożony" na części pierwsze po kliknięciu edit. Więc wniosek taki że coś jest nietak z moim modelem, tylko co? Robiłem go tak, że zacząłem sobie modelować jedną część głowy a potem skopiowałem ją , po czym połączyłem ze sobą vertexy (na nosie).

 

 

Mam nadzieje że ktoś będzie wiedział o co chodzi, pozdrawiam

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

He he

 

to nie model jest problemem, musisz po prostu rozłożyć siatkę tego obiektu

Porada:

Wejdź do działu videotutorials i poszukaj tutoriala o modyfikatorze Unwarp, są tam chyba dwa więc znajdziesz, ściągnij i obczaj z czym to się je.

Napisano

ok dzięki, na pewno tak zrobię

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Witam ponownie, już ogarniam to uvw, ale mam jeszcze takie pytanie. Przykładowo zrobiłem sobie jakis tam prostokąt i dodałem mu materiał drewna. W diffuse color mam teksturę drewna, w bump mam takie logo, chodzi o to żeby było tak jakby w tym drewnie to logo wyryte. Udało mi się to zrobić bez problemu, ale jak chcę powiekszyc to logo odpowiednio skalując kształt w unwrap uvw to jednocześnie "zmienia" się również tekstura drewna, staje się bardziej niewyraźna. Czy da się tak zrobić aby przesuwać, skalować itp te tekstury niezależnie od siebie?

Napisano

Musisz je ustawic na 2 roznych map channels. Tak samo wrzucic 2 mapowania, kazde dla 1 kanalu. Albo bawi sie w skalowanie za pomoca tiling tekstury.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności