Gość pudel Napisano 13 Styczeń 2009 Napisano 13 Styczeń 2009 Jest to mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich i pozdrawiam. Postanowiłem spróbować swoich sił i stworzyć model do Unreal Tournament 3. Są to moje pierwsze kroki w 3ds Max, jak i w grafice 3D więc proszę o wyrozumiałość. OK , to może prosto z mostu. Problem polega mianowicie na tym ze nie wiem co dalej zrobić z siatką. Patrząc na różne zdjęcia siatek mam mały mętlik w głowie, czy: 1. ciąć tą siatkę dalej tak jak jest i starać się utrzymać spójność siatki 2. pociąć model na ręce,tors,nogi itd. i zagęszczać siatkę w zależności od potrzeby w danej grupie 3. wrzucić do Zbrush'a i tam dokończyć modelowanie Mam tą świadomość że od Zbrush'a nie ucieknę. Chciałabym po prostu wyrobić sobie tak zwane dobre nawyki. Mam nadzieję że za bardzo nie pokręciłem i opis problemu jest czytelny. Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam
Ex3 Napisano 14 Styczeń 2009 Napisano 14 Styczeń 2009 Ja Ci polecę żebyś się na razie z ZBrusha nie brał. Naucz się dobrze modelować, naucz się operować edge flow`em i dopiero się bierz za ZB. A co do tego modelu to ja bym go pociął na elementy i robił każdy oddzielnie a ktoś inny by robił go w całości :) Więc wszystko zależy od Ciebie.
Gość pudel Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 Dzięki wielkie za radę, w takim razie nie pozostaje nic innego jak brać się dalej do roboty.
Gość pudel Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 Postanowiłem podzielić się print screen'ami z kolejnego etapu modelowania. Wydaje mi się że zmierzam powoli od końca jeśli chodzi o modelowanie. Siatka głowy jest totalnie rozgrzebana, ponieważ właśnie siedzę nad jej modelowaniem. Co do reszty, to chyba jest tak mniej więcej skończona. Nie pasuje mi ogólny wygląd modelu, nie wiem czy to przez to ze coś jest nie tak w siatce / proporcjach, czy po prostu pomysł na postać jest taki beznadziejny:P Z chęcią wysłucham waszych uwag / porad. P.S. Mam mały problem bo chyba zrobił się W.I.P. z tego posta, możecie mi powiedzieć czy istnieje jakaś możliwość przeniesienia wątku do Prace i komentarze > Game Art, i ewentualnie z kim się skontaktować w tej sprawie? Po prostu nie chciałbym robić bajzlu na forum poprzez zakładanie kolejnego tematu. (z góry przepraszam za zamieszanie)
witjah Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 czesc, jesli faktycznie to twoje pierwsze kroki w 3d to ci niezle idzie, polecam zrobić dokładnie odwrotnie niz twierdzi Ex3, wsiadaj do Zbrusha i nieprzejmuj sie topologią, retopo nauczysz sie pozniej, narazie poczuj forme i narzędzia, techniczne aspekty to rzecz wtórna,aczkolwiek dla wygody polecam cialo trzymac w jednej kupie,pozdr
Gość Morte Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 Techniczne aspekty to nie rzecz wtórna... sory ale jak nie masz dobrze technicznie opanowanego workflowu to w połowie roboty zaczniesz kląć co to się do k**** nędzy porobiło i dlaczego ta normalka nie wychodzi? Dla własnego zdrowia i komfortu pracy idź za radą kolegi Ex3
Rekomendowane odpowiedzi