Skocz do zawartości

[3dsmax] Loft shape


Rekomendowane odpowiedzi

Gość MarcoPolo
Napisano

Witam!

 

Mam następujący problem. Używam narzędzia Loft między dwoma splajnami (rect'ami o róznych wielkościach) i nurtuje mnie jak zmienić kształt przejścia pomiędzy nimi. Dla jasności dołączam screena. Domyślnie max robi przejście w kształt litery S. Googlując widziałem, że np. Cadzie można ustawić weight'y dla poszczegolnych splajów i w ten sposób uzyskać pożądany kształt. Niestety w maxie nie potrafie niczego podobnego znaleźć.

 

Z góry dzięki za pomoc.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

w lofcie tego raczej nie będzie. takie efekty w nurbsach można robić, chociaż nie wiem czy w maxowych będzie ta opcja, w pluginie power nurbs dla maxa było to.

Napisano

jak już zrobisz tego lofta to w zakładce modyfi pojawi Ci się nowa szuflada z opcjami deformacji na tysiące różnych sposobów z taperem twistem i bendem włącznie. nie jest może zbyt intuicyjna bo trzeba ustawiać beziery, ale szybko da się to rozmóżdżyć.

 

nie wiem w sumie po co robić lofta. może lepiej zrobić extrude po splajnie ?

Gość MarcoPolo
Napisano

Dzieki za odpowiedzi. Miałem nadzieje na coś prostszego niż bawienie się modyfikatorami w lofcie :(. Rzeczywiscie extrude w tym przypadku działa dobrze, ale co gdy zamiast dwóch kwadratow bedę miał założmy kwadrat i okrąg ?

Napisano

można tak na szybkensa przekonvertować je do editable poly, (dobrze aby miały taką samą liczbę vertexów, i zattachować jeden do drugiego aby były jednym obiektem i użyć opcji BRIDGE dla BORDER, albo wyextrudować kwadrat i potem drugi koniec potraktować modyfikatorem spherise (czy jakoś tak) jeżeli jednak zależy Ci na dużej kontroli i łagodnym przejściu to LOFT z modyfikowaniem krzywymi bedzie najlepszy.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności