Skocz do zawartości

Vue 6


krzysiek3

Rekomendowane odpowiedzi

W tym programie podobno można szybko i łatwo tworzyć tereny.

A gdybym tak chciał zrobić typowo polski teren, czyli określone gatunki drzew

owocowych i nie tylko, krzewy owocowe, trawa, pokrzywy, osty, różne

chwasty, to jest to możliwe?

Po pierwszym zaznajomieniu się z tym programem, nie widzę tam gotowych

drzew jakie by mnie interesowały. Zapewne trzeba poszukać w sieci, tylko

pytanie czy znajdę?. Królują raczej tropikalne klimaty. Program ponadto nie

chce importować plików z innych formatów niż Vue. Próbowałem np. obrazki

w *.skp importować i jest komunikat, że nie może czytać pliku. Nawet swoich

nie ładuje niektórych. Wersja Vue infinite 6.05 full.

Edytowane przez krzysiek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jest edytor roślin. Możesz te istniejące poprzerabiać na inne gatunki. Możliwa jest zmiana długości, grubości, ilości i nachylenia gałęzi, zmiana tekstur kory czy liści. Poza tym do siódemki można dokupić dodatkowe rośliny przez internet, nie wiem jak w szóstce, ale pewnie też jest taka oferta.

 

Ja bez problemu importowałem pliki obj z Mayi, ale raczej użycie ich do roślin jest bez sensu, bo nie będą one traktowane jak rośliny, ale jak przedmioty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałem połączyć pracę dwóch programów: G. Sketchup i Vue.

W Sketchupie planowałem zrobić budynki, drogi, ogrodzenia itp. ,potem

importować do Vue i tam zrobić do tego realistyczną przyrodę. Niestety

mimo, że Vue ma przy imporcie w spisie rozszerzenie *.skp, to nie czyta

pliku.

Dopiero gdy wyeksportuję w sketchupie do 3ds, to taki objekt się załaduje

do Vue. Jest niestety nieprawidłowo wyświetlany. Będę pewnie musiał zrobić

wszystko w Sketchupie. Szkoda, bo przyroda w nim daleko odbiega od

realizmu. Jestem początkujący i nie bardzo też wiem w jakiej skali robić taką

makietę z wieloma elementami. Mam zamiar zrobić z tego animację i

rendering.

Powierzchnia zatem i obiekty nie mogą chyba być zbyt duże?

A jeśli małe, to jak małe, by nie było skolei innych problemów?

Zaczynam w Sketchupie od tworzenia i nakładania elementów na obrazek

jpg. (zrzut ekranu z google earth)

Nie chciałbym się narobić na darmo, więc proszę o pomoc w jakiej to zrobić

skali. Czy w ogóle pomniejszać, czy może 1:1 :)

Teren fizycznie ma 524m x 368m.

 

Co do Vue i drzew owocowych. Takie modyfikacje jak piszesz, są możliwe

owszem, ale czy możesz dodawać np. owoce do drzew?

Albo czy można ustawić np. konkretny rodzaj/gatunek liścia ?

Ja tam nie zauważyłem czegoś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na poczatkujacego to rzucasz sie na bardzo gleboka wode.

 

Tak z konkretow, to zapytam.

Skoro bedziesz robil wizke terenu 500x300 metrow, to po co ci detal liscia w tej scenie? Przeciez tego na renderze nie bedzie widac. Jesli chcesz zrobic jakies ciekawe ujecie z drzewem owocowym na pierwszym planie, to nie lepiej to zlozyc w innej scenie? A nie meczyc sie z populowaniem calego teretu tak bardzo wydetalowanymi modelami?

 

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz problemy z obiektem 3ds w vue, to problemem jest raczej exporter tego formatu w skechupie. Na ogol nie ma wiekszych problemow z importem tego formatu do vue. Jesli masz jakies doswiadczenie w kompozycji to rownie dobrze mozesz zrobic to laczac dwa passy. Jeden z vue, zawierajacy teren, drzewa, niebo itp. Drugi ze skechupa zawierajacy sam dom. Przy animacji problemem moze byc przeniesienie ruchu kamery z vue do sketchupa lub vice versa. Nie znam sketchupa wiec nie wiem jak tam sprawa wyglada z importem\exportem sciezek ruchu. Temat kompozycji jest ogolnie bardziej zlozony, bo dochodzi problem rzucanych cieni, spojnego oswietlenia, odbic itp. Ale ciezko mi wchodzic w szczegoly nie znajac sketchupa. Co do skali to nie ma ona znaczenia, licza sie bardziej wzajemne proporcje obiektow. Najlepiej jest to robic w skali rzeczywistej, czyli 1:1, poniewaz renderer vue czesc rzeczy wylicza na podstawie fizycznych wielkosci. Edytor roslinnosci w Vue nie jest stworzony po to by dodawac cechy szczegolne do roslin. Czyli jesli chcesz by przykladowo, w drzewie byla dziupla, musisz to drzewo sam wymodelowac, lub zmodyfikowac istniejacy model. Natomiast, jak pisal mathix, taki obiekt straci cechy rosliny dla Vue. Czyli nie bedziesz mogl np wyginac galezi za pomoca wiatru. Natomiast mozna to zaanimowac innymi metodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirach: W Vue zasianie trawki, posadzenie drzew i potem animowanie tego

nie jest jakąś filozofią. Zrobiłem testowo filmik z ruszającymi się chwastami

na wietrze. 9 sek. renderowało się 17 godzin :)

W sketchupie tworzenie budynków też nie jest trudne. Suma sumarum

jest to pracochłonne, bo muszę porobić bramy, słupki do siatek itp. duperele.

Trochę zabawy też będzie z nierównymi drogami polnymi.

Nie wiem w czym to łatwiej będzie zrobić Vue czy w Sketchup.

Co do scenki z detalami drzewa: Kamera miała się zatrzymać na chwilę, blisko

przy drzewie. Zrobienie tego w oddzielnej scenie w sumie nie jest złym

pomysłem, aczkolwiek jeśli nie da się na szybko zrobić tego w Vue, to

zrezygnuję z tej sceny. Nie będę się przecież bawił w modeling drzewa, bo to

by było rzucanie się na głęboką wodę.

 

Alibaba: Nie mam doświadczenia w kompozycji, więc nie znam tej metody.

Nie wiedziałem nawet, że można łączyć/nakładać na siebie dwie animacje.

Co do importu 3ds do Vue, to siatka ogrodzeniowa 1:1 po imporcie była

ledwie dostrzegalna dla kamery. Jak już ją zlokalizowałem, to widać było

pasek drobnych nierównomiernie rozsianych kropek, zamiast tekstury siatki

i nie widać było słupków (max zbliżenie)

Może kwestia skalowania przy imporcie, może ustawienia exportu są złe,

nie wiem. Będę kombinował jeszcze.

 

Skala nieistotna? To mnie zaskoczyłeś. W sketchupie jednak są pewne

ograniczenia, albo można to jakoś ustawić, tylko nie wiem jak.

Gdy rysuję siatkę do modelowania terenu (kwadrat ok 30x30m), program

zastanawia się nad każdą operacją prawie w nieskończoność (ok 5 minut).

Może za gęsto oczek tej siatki jest.

Nie będzie to na szczęście teren górzysty, więc mogę się bez tego obejść.

Oby tylko nie było innych takich niespodzianek z wielkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sobie compositing obrazów z tych dwóch softów darował, bo to oznacza takie rzeczy jak renderowanie sekwencji map hdri, eksport ścieżek kamery między programami, a żeby niektóre z tych rzeczy zrobić w Vue to niestety trzeba znać pythona.

 

Komputerowi nie robi różnicy jakiego rozmiaru modele przetwarza, bo transformacjom podlegają wierzchołki - tylko ich ilość się liczy. Widać sketchup stworzył siatkę z większą rozdzielczością i dlatego zamula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli idzie o obiekty z 3ds to z Twojego opisu wynika ze skala przy imporcie faktycznie jest zla. Ale nie jest to naprawde zaden problem. Wybierasz obiekt z listy i skalujesz go do porzadanej wielkosci. Skalowanie nie wplywa w zaden sposob na skalowany obiekt. Jest on po prostu wiekszy lub mniejszy. To z tekstura to nie bug importera/eksportera. To ze traci sie zazwyczaj ustawienia materialow przy przenoszeniu obiektu miedzy roznymi programami jest calkowicie normalne i wynika z roznicy w definicji i renderingu materialow w roznych programach 3d. Po prostu musisz material zdefiniowac w Vue juz po imporcie obiektu, a nie w Sketchup. Skala zasadniczo nie ma znaczenia. Ale jesli np w Vue zapodales mgle ktora 100% osiaga powiedzmy na 100m to logiczne ze obiekt majacy 1m bedzie wygladal inaczej niz ten sam obiekt majacy metrow 100. Dlatego warto jest przeskalowac obiekty do skali 1:1. Po prostu wszystkie presety (np atmosfery) sa ustalone dla tej skali. Z drugiej strony nic nie stoi na przeszkodzie by parametry tej przykladowej mgly przeskalowac do dowolnej skali. Dlatego napisalem ze licza sie proporcje a nie skala absolutna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli idzie o obiekty z 3ds to z Twojego opisu wynika ze skala przy imporcie faktycznie jest zla. Ale nie jest to naprawde zaden problem. Wybierasz obiekt z listy i skalujesz go do porzadanej wielkosci.

 

Otóż to. Vue pokazywał dany obiekt ze 40 razy mniejszy :)

Wystarczyło go przeskalować.

 

Skala zasadniczo nie ma znaczenia. Ale jesli np w Vue zapodales mgle ktora 100% osiaga powiedzmy na 100m to logiczne ze obiekt majacy 1m bedzie wygladal inaczej niz ten sam obiekt majacy metrow 100. Dlatego warto jest przeskalowac obiekty do skali 1:1. Po prostu wszystkie presety (np atmosfery) sa ustalone dla tej skali.

Zatem postanowione. Robię w skali 1:1.

Troche z innej beczki:

Nie wiem tylko jak obejść problem brzydko prezentujących się kantów

budynków i wszelakich linii. Zarówno w Sketchupie, jak po imporcie do Vue

wygląda to nieciekawie. Można się chociaż w Vue tego pozbyć jakoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Bez anti-alias jest całkowicie do niczego. Anti-alias rozmazuje jedynie trochę

te linie. Exportuję animację do avi. Zaraz pokażę jakąś przykładową.

Animacja

 

W wyższej rozdzielczości wygląda to nieco lepiej.

 

Co do skali w Vue. Do czego jest ten kwadrat i to koło (ground)?

Czy aby nie trzeba się w nim zmieścić ze swoim projektem?

Edytowane przez krzysiek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo masz shader zalorzony na rendering krawedzi albo zbyt male AA..albo wina lezy po stronie uzytego kodeka.W Vue tak samo to wyglada?

 

Jesli chodzi Ci o ten plane nazwany ground, to jest on nieograniczony, wiec nie musisz sie w nim miescic. I tak zawsze bedzie renderowany jako nieograniczona powierzchnia. A najlepiej to ten plane wywalic i wstawic cos berdziej plastycznego z terrain editor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

W Vue sugerowałem się

wyglądem obiektu w podglądzie. Wszystko wygląda w nim tak plastycznie,

naturalnie, że sądziłem iż zaimportowany domek będzie miał krawędzie już

wygładzone.

Może faktycznie trzeba jak piszesz przystosować go do Vue.

W podglądzie renderu (obrazka) schodki na krawędziach też bardzo wyraźne.

Powinienem w tym celu wyedytować obiekt i pozmieniać jakieś parametry?

(zmieniałem dotąd tylko wielkość po imporcie).

Tym bardziej, że po zrobieniu animacji krawędzie nadal brzydkie.

Lepiej to jednak wygląda niż w Sketchupie (ta sama rozdzielczość, ilość

klatek na sek, anti-alias)

Poniżej próbka:

Animacja z Vue

 

 

Jak widać coś jest chyba nie tak.

 

Co do animacji ze sketchupa:

Możesz jaśniej co do tego shadera i gdzie go szukać w programie? AA to

chodzi o anti-aliasing? Nie ma ustawień tego. Można włączyć lub wyłączyć.

 

Kodeków używałem dwóch(Xvid i tego domyślnego) oraz zapisywałem w wersji

nieskompresowanej. Raczej to nie to.

 

Sprawa o którą pytałem w pierwszym poście: Skoro nie można stworzyć

konkretnego gatunku rośliny, to skąd pobrać do

Vue konkretne chwasty charakterystyczne dla polskich terenów?

Powiedzmy, że w danej scence nie będzie wiatru i nie potrzeba, by się

wyginały.

Gdy kamera będzie odpowiednio nisko, będzie widać grunt i co na nim

rośnie.

Jest jakiś w miarę prosty sposób na stworzenie realistycznej ziemi?

Te gotowe wyglądają sztucznie(zbyt gładko, jak nierówny plastik)

Edytowane przez krzysiek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze antyaliasing (AA) masz za maly w Vue. Widac to nie tylko na krawedziach, ale tez na terenie ktory pracuje jak diabli generujac ziarno. To ze w sketchupie mozesz AA jedynie wlaczyc badz wylaczyc jest dziwne, ale przyjdzie mi uwierzyc na slowo;) Wracajac do shaderow, to w ogole nie wiem czy je w Sketchupie znajdziesz, w kazdym razie w wiekszosci programow jest np mozliwosc podkreslenia krawedzi jakims kolorem. Przydatne gdy chcesz render np na kreskowke stylizowac. Zreszta ta animacja boxa ze Skechup dokladnie wyglada jakbys zapodal podkreslenia krawedzi na bardzo mala wartosc. Na tyle mala by AA nie potrafilo sobie z tym poradzic, jednoczesnie na tyle duza by efekt byl widoczny. Animacja z Vue nie ma tego efektu, co jest w sumie logiczne bo tego typu ustawienia nie sa przenoszone przez importer. Dlatego tam stawiam na zbyt male AA. Inna sprawa ze krawedzie rzadko bywaja idealnie kanciaste, na ogol sa mniej lub bardziej zaokraglone. To zaokroglenie moze byc minimalne i czesto niedostrzegalne ale jest. Daj minimalny bevel na krawedzie a beda wygladaly lepiej. Szczegolnie kiedy chcesz je z bliska pokazywac.

 

Vegetation do Vue masz tutaj:

http://www.cornucopia3d.com/store.php?sel_dir=Plants/Trees&level=1&sel_type=Plants

Edytowane przez Alibaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
Daj minimalny bevel na krawedzie a beda wygladaly lepiej. Szczegolnie kiedy chcesz je z bliska pokazywac.

 

Gdzie jest ten bevel?

 

 

Chodziło mi raczej o darmowe rośliny.

Co do uzyskania takiej ziemi jak pisałem, to nie wiesz jak to zrobić?

 

Masz jakiś link do polskiej strony opisującej chociaż opcje Vue?

Jest tego od diabła i nie wiem w większości do czego są.

Sam anti-aliasing ma jakieś ustawienia subregionów pikseli i kilka innych.

Ja ustawiłem tylko na soft i to pomogło na krawędzie.

 

Tutoriali polskich też szukałem. Nie ma.

 

Znalazłem za to tutorial pokazujący jak tworzyć rośliny z zeskanowanych liści.

Niestety w j. angielskim oczywiście.

Czyli jednak się da. Super. Wystarczy poczekać do wiosny poskanować liście

i mogę sadzić np. pokrzywy w Vue :)

Coś takiego już będzie chyba powiewać na wietrze?

Dla zainteresowanych link

 

Ps. link z nieudolnym tłumaczeniem google.

Edytowane przez krzysiek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności