Napisano 2 Marzec 200916 l Mam pytanie jaka powinna być rozdzielczość uv-ki (nie wiem czy poprawnie się wyraziłem, chodzi mi o rozdziałkę tego kwadratu, jako podkład dla photoshopa)? Zależałoby mi aby efekt końcowej vizki powiedzmy, wielkości A4 był zadowalający w druku. Pozdrawiam.
Napisano 2 Marzec 200916 l Uvalka powinna najoptymalniej zajmowac cala powierzchnie tego przydzielonego kwadratu. A jesli chodzi o samo rozdzialke heh nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Im wieksza rodzialka to lepiej (w teori bo w praktyce to zalezy od ujecia sceny itp). Jesli cos bedzie w oddali a teksturka bedzie gignatyczna to i tak nic wiecej z tego nie uzyskasz. No ale znowu zamala tekstura a duzy render zblizenie na model z ta tekstura no to bedziesz mial pikseloze itp. Wiec dobieraj takie wielkosci tekstur by wygladalo dobrze.
Napisano 2 Marzec 200916 l Pi razy drzwi to co Temporal powiedzial. Rozdzialka bardzo zalezy od tego gdzie ten obiekt sie znajduje. Ja staram sie trzymac gameartowych podzialow. Tak na oko liczac 512x512 pixeli na jakies male obiekty w tle. 1024x1024 to taki standart, 2048x2048 na cos co ma byc blizej. Oczywiscie wszystko zalezy od wypadku i przypadku :) Tez zalezy jak poukladasz ta UVke. Pamietaj ze tez jesli wpakujesz paredziesat tekstur w wysokiej rozdzialce, moze zabraknac ramu do ich wyrenderowania.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto