Skocz do zawartości

problem - animacja z Light Cache


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ponownie.

 

Natknąłem się na kolejny problem, mam nadzieję że ktoś pomoże, nigdzie bowiem nie mogę znaleźć odpowiedzi. Mianowicie zrobiłem sobie pewną animację w pracy gdzie używam silnika IRR map + Light Cache. Chciałbym zaznaczyć że w tej animce nie tylko kamera się rusza. Problem występuje około 20/176 klatce, kiedy to LC zaczyna strasznie długo liczyć (a w tej klatce nie ma jeszcze cudów w kadrze, scena dopiero się buduje). W następnych LC prawie w ogóle staje i nie liczy.

 

Moje ustawienia LC:

 

88570087.jpg

 

To oczywiści do renderu poglądowego ale tak czy owak w pewnym momencie LC wymięka...

Jest to jedna z pierwszych animacji jakie robie, więc może po prostu czegoś jeszcze nie wiem? Pilnie proszę o pomoc i z góry dzięki!

  • Like 1
  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Skontroluj jak jest z pamięcią czy się nie zapycha np czy na 5 klatce i tej 20 jest podobna,

irr nie pokazałeś ale pewnie też żadnej gafy nie ma i jest single frame

 

ewentualnie w LC możesz odznaczyć w :"on render end" don't delete,

też miałem coś takiego pod vray że animacje liczone do pojedynczych klatek zabijały pamięć mimo że każda z osobna liczona była bez problemu i tak po około stówie koniec :/ wine zwaliłem na już system i maxa z przeżyciami, format c: Poszedłęm na łatwizne ;)

Napisano

Dzięki wielkie, spróbuje odznaczyć to co napisałeś. A co do IRR oczywiście liczy normalnie, nie wykluczone że potem by sie wywaliło :O Na razie poradziłem sobie zmieniając silnik na brute force jak bedzie chwila na testy to sprawdze co i jak.

Napisano

Jak robisz fly-by w vrayu. To w przelicz sobie IRR i LC przed renderowaniem. Ustawiasz renderowanie z kamery tak co jakies 20 klatek (mniej lub wiecej w zaleznosci jak szybko ta kamera lata). Wlanczasz w IRR multiframe incremental i autosave do jakiegos pliku, w LC dajesz Flythrough mode i tez zapisujesz. W vray properties ustawiasz "dont render final image". I on sobie to ladnie przelicza ( w teorii :D ). Jesli wszystko dobrze poszlo to dajesz pozniej zeby IRR i LC szlo z pliku, odznaczasz "dont render final image" i lecisz. O wiele szybciej, no i nic nie mryga w GI.

Napisano

Tak tak widziałem tego tutoriala ;) Niestety oto efekt takiej animacji:

 

10087.jpg

 

same buble a potem już tylko gorzej. Chyba że coś źle zrobiłem ale wydaje mi się że robiłem według tutka i tak jak napisałeś. I jak napisałem tam kamera prawie się nie rusza, obiekty i tekstury się głównie animują

Napisano

vray wygrywa czasowo dzięki liczeniu raz GI dla całej sceny przed renderem, ale tylko możesz to zastosować gdy obiekty i światła nie poruszają się względem siebie. w tym przypadku co ty masz za każdym razem musisz liczyć nowego GI

Napisano

No właśnie do tego doszedłem wcześniej stąd mój post na forum :) Ale obaj uważacie, ze jakbym miał jakiegoś potwora do renderingu, to śmignie?

Napisano

oj, wybacz, tak to jest jak sie czyta w srodku pracy. Przeczytalem ze tylko kamera sie rusza.

W takim razie metoda przeliczania GI przed animacja odpada.

Z dobrych rad, w exteriorach mozna sobie spokojnie poradzic bez GI, o wiele szybciej i czysciej ci sie to bedzie liczyc.

Napisano

Bez GI? znaczy całkiem wyłączyć? Ale to... To tak jakoś blado będzie :O Spróbuję, ale efekt nie będzie jak w zwykłym scanline?

Napisano

no scena nie wygląda na jakąś szczególnie ciężką więc to raczej nie w sprzęcie, miriach dobrze mówi że taka jak ta scena to szkoda GI bo tu masz mało co odbić światła (wszystko leci w kosmos. na hasło "fake GI" chyba znalazł byś pare ciekawych rad jak oświetlic bez Gi nawet interior.

coś jeszcze dziwnie w tle masz tą hdrke jest zmapowana jakby na screen a nie spherical

Napisano

HDR jest według klienta a w zasadzie jest to zwykła tekstura wsadzona w envio i słusznie zauważyłeś, screen ;) Dzięki za rady odnośnie GI poszukam i może się do czegoś dokopię.

Napisano
Ale to... To tak jakoś blado będzie :O

 

wiesz, na bladosc to wiele rzeczy wplywa :) Trzeba troche pofejkowac, zrobic mniej czarne cienie, wrzucic vray dome light zeby udawal niebo, czasem cos doswietlic jak za ciemne. Ale w twojej scenie to GI za duzo nie robi jak juz Lucas zauwazyl.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności