Skocz do zawartości

SpeedTree 1.6 i Wiedźmin


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Bonssaaay
Napisano

Witam,

mam nadzieję, że piszę w dobrym wątku.

 

Moja grupa moderska potrzebuje pełnej paczki SpeedTree 1.6 do stworzenia roślinności dla nowej lokacji do Wiedźmina.

Działamy jako grupa non-profit i zwyczajnie nie mamy środków, aby wykupić pełny pakiet za ok. $9000. A nawet gdybyśmy mieli, to niewiele by pomogło, gdyż Digimation, producent SpeedTree, nie udostępnia ani nie wspiera starych wersji swojego oprogramowania. Przedstawiciel firmy był w stanie zaoferować jedynie aktualną wersję, ale ona nam w niczym nie pomaga.

Dlaczego? Ano, silnik Wiedźmina został dostosowany do renderowania drzew stworzonych poprzez Maxa i ST v1.6

Próbowaliśmy z wersją 4 i nie udało się wciągnąć drzew do edytora gry...

Przeszukaliśmy cały internet, spędziliśmy godziny nad wyszukiwarkami rapida, torrenta, emule'a i znalazłem SpeedTree RT SDK 1.6, ale bez ST CADa - bez tego nie jesteśmy w stanie rozwiązać problemu.

Dodam, że ze względu na to, że Wiedźmin nie był tworzony jako gra pod modding (osoba odpowiedzialna za społeczność gry została zatrudniona kilka tygodni po pierwotnie planowanym terminie wydania gry) licencja wykorzystywania edytora do gry nie zezwala na modyfikację lokacji z gry.

 

Projekt nad, którym pracujemy (w tej chwili wykańćzamy prace koncepcyjne) wymaga stworzenia olbrzymiej ilośći roślinności. Bez niej możemy zapomnieć o projekcie.

Czy ktoś z was mógłby nam pomoć z uzyskaniem SpeedTree CADa v1.6, tudzież całej paczki ST v1.6 ?

 

Każda pomoc może być istotna.

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość mark5001-m1
Napisano

Speedtree 4.1 jest jak najbardziej kompatybilny z silnikiem aurora:)

Sam osobiście dokonałem tego.

Tak więc:

Jeśli mamy zainstalowany już plugin tworzymy domyślne drzewko z rolety create "tej z prawej strony" z rozwijanej listy wybieramy IDV Software, klikamy przycisk SpeedTree 4 i tworzymy drzewko w oknie top.

Z wyselekcjonowanym drzewkiem przechodzimy do rolety Modify i importujemy utworzone przez nas lub gotowe drzewko w formacie spt.

Następnie nakładamy na nie modyfikator "cd projektu" AurSpeedTree

W rolecie Params wpisujemy nazwę pliku ta która domyślnie była pierwotna przy imporcie - opcjonalnie można zaznaczyć Modulate Light w zależności czy lokacja i drzewa będzą oświetlane przez LightMapę czy nie, następnie nakładamy modyfikator AuraPoly i linkujemy drzewo z Aurabase sceny.

Teraz MUSIMY wyexportować wyselekcjonowane drzewo z rolety modify, wybieramy SpeedTree, z rolety "spt." Data wybieramy Export "spt" file - w nazwie pliku wpisujemy nazwę pierwotną drzewa i zapisujemy do wybranej lokalizacji. Powinny zostać wyexportowane pliki tga. zkanałem alpha i plik spt. kolejna rzecz to przechodzimy w File, Export, jako format wybieramy mdl. i exportujemy scenę.

Teraz należy pamiętać o tym, żeby wszystkie pliki umieścić w jednym folderze oczywiście nie innym niż Data/Meshes folderu Wiedzmina.

Uwaga; Trzeba usunąć pliki binarne wcześniej odpalonej lokacji w djinni i wkleić nowe mdl, wok i set poniewarz plik mdl będzie zawierał nowe informacje o tym że jest nowy obiekt. Teraz wystarczy odpalić w djinni i gra muzyka.:)

W razie pytań proszę pisać.

Gość Krzysztof Kamil
Napisano

To ja byłem tym Bonssaay'em, ale moje konto natrafiło na awarię i mam inne. Ale mniejsza z tym.

 

Spróbujemy twojej metody. Jeśli uda się wszystko poprawnie eksportować do modułu, będę wniebowzięty.

 

Mark, jesteś w jakiś sposób związany z modowaniem Wiesia, poza tym tą kwestią drzew?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności