Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

Domyślam się, że niedostane satysfakcjonującej odpowiedzi, ale spróbować można…

Czy ktoś z was (userów Maxwella) ma jakąś sprytną metodę na renderownie sceny „nocnej” przy użyciu lamp, lampek itd., w których klosz jest wykonany z materiału częściowo przezroczystego.

Jak wiadomo, w przypadku Maxwellla (i nie tylko) problem robi się w momencie, gdy mamy oświetlić scenę światłem schowanym za przezroczystym materiałem jak tkanina czy papier.

 

PHO2730.jpg

img2_small.jpg

 

Używanie SSS (;x) a może imitujące efekt przezroczystości (widać żarówkę w śroku) HDRi,MXI albo coś innego?

Edytowane przez satrab
  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

walczyłem z takim materiałem :D pomaga dołożenie warstwy to było jeszcze 1.6 gdzie sss nie działało, ale szybkie było zrobienie czegoś takiego na 2 warstwach jedna materiał a druga full przezroczysta i przezroczystość regulowało się mieszaniem warstw.

 

pamiętam że materiały firanek z repozytoriom maxwella dawały taki efekt jak chcesz :D nie przepuszczają obrazu a przepuszczają światło, mi to akurat wtedy było nie na rękę.

 

a jeżeli chodzi o to że robi się wielki szum w scenie to nie ma wybacz. ewentualnie możesz zrobić że klosz nie będzie przepuszczał światła a będzie je emitował szum się zmniejszy.

 

dlaczego nie wierzysz w forum :P widziałem tu i magików i od maxwella sam wątek testów to pokarze. ale jak chcesz kogoś zniechęcić już w pierwszych słowach...

Edytowane przez Luqas87
Napisano (edytowane)

Moje podejście do smutne podejście do tematu jest spowodowane ilością, kłótni jakich tu się naczytałem ;) ale może przesadzam...

 

Wracając do tematu.... Między 1.6 a 1.7 jest ogromna różnica jeśli chodzi o SSS, więc każda stara metoda zawiedzie raczej. W sumie w 1.6 miałem fajny materiał do papierowej lampy ale teraz jest od niczego ; )

 

Z materiałem firanki próbowałem, ale nie do końca wychodziło, ale może nie taka tekstura przezroczystości była jak powinna być.

 

PS. nie znajdziesz już pewnie tego materiału ; ) ?

Edytowane przez satrab
Napisano

Coś takiego na szybko zrobiłem

 

prefinallighshade2.jpg

 

Tekstura MXI.. jakoś to wygląda tzn ujdzie w biedzie, ale tak czy siak metoda mało uniwersalna. Może ma ktoś lepsze rozwiązanie?

Napisano

robiłem coś jak tylko wyszedł 1.7 przetestowałem te nowe ficzery :D i byłem zadowolony przyśpieszył i sss faktycznie zaczęło działać.

 

z tego co pamiętam z maxwella to nie radził sobie z przezoczystkością z textury były jazdy i lepiej było dobrą przezroczystość zrobić przez nową warstwę.

wykopałem z innego mojego wpisu, dawno było to nie wiem czy aktualne ale przetestowane:

1. transmitance pod bitmapką nie uznaje skali szarości :/ albo coś jest 255 albo mniej niż 255 (przykra prawda)

2. poza tym jak już nawet coś nam wycięło się dzięki transmitnce to i tak efekt może nie być pożądany jeżeli będzie Nd (IOR) większe od 1 (po prostu to co powinno zniknąć się pojawiło...

 

narobiłeś mi smaka na kolejne starcie z maxwellem

Napisano

o mój CG Boże !

 

transmitance to kolor światła który wychodzi z mesha, jest on zależny od wartości attenuation, im większy ten ostatni tym materiał przepuszcza więcej światła.

 

co do tego przykładu z lampką to jeżeli chcesz się bawić w ultra real to machnąć trzeba materiał SSS z dużym scatteringiem i małym absorption, można zacząć od preseta beeswax i dobrać współczynniki.

 

Można też potestować ustawienia z przeziernym materiałem o dużym rougness albo jeszcze bardziej pojechać i dać mapkę .hdr (.mxi) na klosz.

 

to co już wyprodukowałeś jest lux...

Napisano

zdeno: napisałem tak jak mi to w praktyce zadziałało pod 1.6 czego nie ukrywałem i napisałem że mogło się przeterminować

 

z herezje przepraszam jeśli wyszła ;)

Napisano

Może faktyczne od nowa zacznę od tego miodku i może coś wyjdzie. Zależy mi nad inną metodą bo jak mam teksturę z "namalowaną żarówką" to zabawa w MultiLight odpada, tzn. już nie mogę zgasić lampy do wersje dziennej, chyba, że mała podmiana w PSie ale ja tak nie lubię robić :P (za leniwy jestem)

Napisano

a nie ma nic szczególnego , dwa BSDF na pierwszym materiał lampki "bez światła" czyli tekstura tkaniny z rougness 80

 

na drugim bsdf SSS z beeswaxa tylko absorption pociągnięty na 1500 i scattering na 1000 , ważne aby styl mieszania warstw był na ADD a nie Normal. i każda warstwa na 100 %

  • Confused 1
Napisano (edytowane)

Witam wszystko jako że to mój pierwszy post.

Wlasnie walcze z tym problemem lampy i jednej rzeczy nie moge sie pozbyc, mianowicie jak uzywam thin-sss to mam na bokach obiektu rozjasnienia, dokladnie takie jak ma user Mihai w tym linku:

http://www.maxwellrender.com/forum/viewtopic.php?p=334518#p334518

Udalo mi sie je zminimalizowac dajac maly transmitance, ale nadal sa i wygladaja nienaturalnie... Czy ktos ma doswiadczenie z thin-sss?

Co ciekawe, efekt "rozjasnienia bokow" nie wystepuje w trybie draft i w podgladzie fire.

Edytowane przez Eneen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności