Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Domyślam się, że niedostane satysfakcjonującej odpowiedzi, ale spróbować można…

Czy ktoś z was (userów Maxwella) ma jakąś sprytną metodę na renderownie sceny „nocnej” przy użyciu lamp, lampek itd., w których klosz jest wykonany z materiału częściowo przezroczystego.

Jak wiadomo, w przypadku Maxwellla (i nie tylko) problem robi się w momencie, gdy mamy oświetlić scenę światłem schowanym za przezroczystym materiałem jak tkanina czy papier.

 

PHO2730.jpg

img2_small.jpg

 

Używanie SSS (;x) a może imitujące efekt przezroczystości (widać żarówkę w śroku) HDRi,MXI albo coś innego?

Edytowane przez satrab

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 15,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

walczyłem z takim materiałem :D pomaga dołożenie warstwy to było jeszcze 1.6 gdzie sss nie działało, ale szybkie było zrobienie czegoś takiego na 2 warstwach jedna materiał a druga full przezroczysta i przezroczystość regulowało się mieszaniem warstw.

 

pamiętam że materiały firanek z repozytoriom maxwella dawały taki efekt jak chcesz :D nie przepuszczają obrazu a przepuszczają światło, mi to akurat wtedy było nie na rękę.

 

a jeżeli chodzi o to że robi się wielki szum w scenie to nie ma wybacz. ewentualnie możesz zrobić że klosz nie będzie przepuszczał światła a będzie je emitował szum się zmniejszy.

 

dlaczego nie wierzysz w forum :P widziałem tu i magików i od maxwella sam wątek testów to pokarze. ale jak chcesz kogoś zniechęcić już w pierwszych słowach...

Edytowane przez Luqas87

Napisano
  • Autor

Moje podejście do smutne podejście do tematu jest spowodowane ilością, kłótni jakich tu się naczytałem ;) ale może przesadzam...

 

Wracając do tematu.... Między 1.6 a 1.7 jest ogromna różnica jeśli chodzi o SSS, więc każda stara metoda zawiedzie raczej. W sumie w 1.6 miałem fajny materiał do papierowej lampy ale teraz jest od niczego ; )

 

Z materiałem firanki próbowałem, ale nie do końca wychodziło, ale może nie taka tekstura przezroczystości była jak powinna być.

 

PS. nie znajdziesz już pewnie tego materiału ; ) ?

Edytowane przez satrab

Napisano
  • Autor

Coś takiego na szybko zrobiłem

 

prefinallighshade2.jpg

 

Tekstura MXI.. jakoś to wygląda tzn ujdzie w biedzie, ale tak czy siak metoda mało uniwersalna. Może ma ktoś lepsze rozwiązanie?

Napisano

robiłem coś jak tylko wyszedł 1.7 przetestowałem te nowe ficzery :D i byłem zadowolony przyśpieszył i sss faktycznie zaczęło działać.

 

z tego co pamiętam z maxwella to nie radził sobie z przezoczystkością z textury były jazdy i lepiej było dobrą przezroczystość zrobić przez nową warstwę.

wykopałem z innego mojego wpisu, dawno było to nie wiem czy aktualne ale przetestowane:

1. transmitance pod bitmapką nie uznaje skali szarości :/ albo coś jest 255 albo mniej niż 255 (przykra prawda)

2. poza tym jak już nawet coś nam wycięło się dzięki transmitnce to i tak efekt może nie być pożądany jeżeli będzie Nd (IOR) większe od 1 (po prostu to co powinno zniknąć się pojawiło...

 

narobiłeś mi smaka na kolejne starcie z maxwellem

Napisano

o mój CG Boże !

 

transmitance to kolor światła który wychodzi z mesha, jest on zależny od wartości attenuation, im większy ten ostatni tym materiał przepuszcza więcej światła.

 

co do tego przykładu z lampką to jeżeli chcesz się bawić w ultra real to machnąć trzeba materiał SSS z dużym scatteringiem i małym absorption, można zacząć od preseta beeswax i dobrać współczynniki.

 

Można też potestować ustawienia z przeziernym materiałem o dużym rougness albo jeszcze bardziej pojechać i dać mapkę .hdr (.mxi) na klosz.

 

to co już wyprodukowałeś jest lux...

Napisano

zdeno: napisałem tak jak mi to w praktyce zadziałało pod 1.6 czego nie ukrywałem i napisałem że mogło się przeterminować

 

z herezje przepraszam jeśli wyszła ;)

Napisano
  • Autor

Może faktyczne od nowa zacznę od tego miodku i może coś wyjdzie. Zależy mi nad inną metodą bo jak mam teksturę z "namalowaną żarówką" to zabawa w MultiLight odpada, tzn. już nie mogę zgasić lampy do wersje dziennej, chyba, że mała podmiana w PSie ale ja tak nie lubię robić :P (za leniwy jestem)

Napisano
  • Autor

Fajne :) Podzielisz się materiałem czy zrobiłeś po to żebym zazdrościł :D ?

Napisano

a nie ma nic szczególnego , dwa BSDF na pierwszym materiał lampki "bez światła" czyli tekstura tkaniny z rougness 80

 

na drugim bsdf SSS z beeswaxa tylko absorption pociągnięty na 1500 i scattering na 1000 , ważne aby styl mieszania warstw był na ADD a nie Normal. i każda warstwa na 100 %

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki, potestuje sobie kiedys. Chyba głównie zaznaczenia Additive mi brakowało do sukcesu ; )

Napisano

Witam wszystko jako że to mój pierwszy post.

Wlasnie walcze z tym problemem lampy i jednej rzeczy nie moge sie pozbyc, mianowicie jak uzywam thin-sss to mam na bokach obiektu rozjasnienia, dokladnie takie jak ma user Mihai w tym linku:

http://www.maxwellrender.com/forum/viewtopic.php?p=334518#p334518

Udalo mi sie je zminimalizowac dajac maly transmitance, ale nadal sa i wygladaja nienaturalnie... Czy ktos ma doswiadczenie z thin-sss?

Co ciekawe, efekt "rozjasnienia bokow" nie wystepuje w trybie draft i w podgladzie fire.

Edytowane przez Eneen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności