Gość Grievous Napisano 29 Marzec 2009 Napisano 29 Marzec 2009 Witam. Planuje zrobić dłuższy filmik o tematyce wojennej, co za tym idzie bedzie dużo wybuchów, rakiet, ognia i dymu. i wlasnie z tym dymem problem. Chodzi mi o dym bez użycia takich efektów jak combustion, czy fume FX... Używając cząstek, motion blur, tekstur itp. Głównie dlatego że mam słabą maszynę. Chodzi mi o dym taki jak np. można spotkać w grach komputerowych. Podpowiedzcie jakieś dobre metody:)
mirach Napisano 29 Marzec 2009 Napisano 29 Marzec 2009 Ja bym probowal w tym kierunku http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/jussing_clouds/creating_clouds_3dsmax01.asp Jesli dobrze pokombinujesz z particle flow to powinien w miare ok dym wyjsc. Tez polecam renderowanie dymu na osobnych passach, najlepiej scanlinem, swego czasu zauwazylem ze vray bardzo sobie marnie radzi w opacity.
Gość Grievous Napisano 1 Kwiecień 2009 Napisano 1 Kwiecień 2009 Wielkie dzięki... bardzo mi to pomogło :) napotkałem tylko problem natury technicznej... nakładam teksture opacity na cząstki typu Facing, a mimo wszystko "kanciate" kwadratowe krawędzie pozostałej części powierzchni, gdzie tekstura opacity ma RGB 0 0 0 są widoczne... w niektórych ujęciach tego nie widać, ale czasem sie to rzuca w oczy. Wychodzi chmura lekko mlecznych kwadracików Załączam obrazki: Opisany efekt (szary dym lontu przed eksplozją): Dym po eksplozji ciemny (normalny, odziwo): dymy są wykluczone z oswietlenia sceny oprócz swiatla omni ustawionego na ambient i swiatla typu Skylight... Wszystko w scanline... Wszelkie pomysły na źródło problemu milewidziane:)... Dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się