Napisano 29 Marzec 200915 l Witam. Planuje zrobić dłuższy filmik o tematyce wojennej, co za tym idzie bedzie dużo wybuchów, rakiet, ognia i dymu. i wlasnie z tym dymem problem. Chodzi mi o dym bez użycia takich efektów jak combustion, czy fume FX... Używając cząstek, motion blur, tekstur itp. Głównie dlatego że mam słabą maszynę. Chodzi mi o dym taki jak np. można spotkać w grach komputerowych. Podpowiedzcie jakieś dobre metody:)
Napisano 29 Marzec 200915 l Ja bym probowal w tym kierunku http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/jussing_clouds/creating_clouds_3dsmax01.asp Jesli dobrze pokombinujesz z particle flow to powinien w miare ok dym wyjsc. Tez polecam renderowanie dymu na osobnych passach, najlepiej scanlinem, swego czasu zauwazylem ze vray bardzo sobie marnie radzi w opacity.
Napisano 1 Kwiecień 200915 l Wielkie dzięki... bardzo mi to pomogło :) napotkałem tylko problem natury technicznej... nakładam teksture opacity na cząstki typu Facing, a mimo wszystko "kanciate" kwadratowe krawędzie pozostałej części powierzchni, gdzie tekstura opacity ma RGB 0 0 0 są widoczne... w niektórych ujęciach tego nie widać, ale czasem sie to rzuca w oczy. Wychodzi chmura lekko mlecznych kwadracików Załączam obrazki: Opisany efekt (szary dym lontu przed eksplozją): Dym po eksplozji ciemny (normalny, odziwo): dymy są wykluczone z oswietlenia sceny oprócz swiatla omni ustawionego na ambient i swiatla typu Skylight... Wszystko w scanline... Wszelkie pomysły na źródło problemu milewidziane:)... Dzięki
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto