Napisano 1 Maj 200915 l W sieci bardzo często można znaleźć gotowe biblioteki materiałów. Zapaleni graficy dzielą się materiałami srebra czy złota, dobrze wyglądającym shaderem lakieru czy błyszczącej rybiej łuski. Zapisywane są w formie plików *mat. Jest to ogólnie przyjęty standard zapisywania biblioteki materiałów w programie 3ds max. Należy jednak pamiętać, że biblioteki materiałów tworzone są na konkretnych wersjach programu 3ds max i skierowane są pod konkretny silnik renderujący. I tak biblioteka materiałów stworzona na 3ds max 2009 pod Vraya 1.5 RC2 nie będzie działać na 3ds max 7 i silniku Mental Ray. Zaczynamy: Upewnij sie, że masz zapisaną bibliotekę materiałów na dysku. Program 3ds max nie pobiera bibliotek z internetu. Upewnij się, że wybrałeś dobry silnik renderujący: kliknij Rendering > Render (skrót F10). W nowo otwartym oknie znajdź na samym dole pozycję Assign Renderer: Ta pozycja odpowiada za wybieranie silników renderujących. W tym przykładzie wybrałem Vray'a 1.5 RC3: Kliknij OK i otwórz Material Editor 1. Wybierz pierwszy wolny slot (szara kulka) i kliknij na przycisk Standard. W nowo otwartym oknie możesz wybierać nowe bazowe materiały, zapisać istniejące, wyodrębnić materiały użyte w scenie lub otworzyć i wczytać nowe biblioteki materiałów. 2. Zaznacz pozycję Mtl Library i kliknij "Open" (3). Teraz poszukaj na dysku swojej biblioteki i wczytaj ją do Material Editora. Gratuluję właśnie poprawnie zaimportowałeś bibliotekę materiałów do programu 3ds max.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto