Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

W sieci bardzo często można znaleźć gotowe biblioteki materiałów. Zapaleni graficy dzielą się materiałami srebra czy złota, dobrze wyglądającym shaderem lakieru czy błyszczącej rybiej łuski. Zapisywane są w formie plików *mat. Jest to ogólnie przyjęty standard zapisywania biblioteki materiałów w programie 3ds max.

 

Należy jednak pamiętać, że biblioteki materiałów tworzone są na konkretnych wersjach programu 3ds max i skierowane są pod konkretny silnik renderujący. I tak biblioteka materiałów stworzona na 3ds max 2009 pod Vraya 1.5 RC2 nie będzie działać na 3ds max 7 i silniku Mental Ray.

 

Zaczynamy:

 

Upewnij sie, że masz zapisaną bibliotekę materiałów na dysku. Program 3ds max nie pobiera bibliotek z internetu.

 

Upewnij się, że wybrałeś dobry silnik renderujący: kliknij Rendering > Render (skrót F10).

W nowo otwartym oknie znajdź na samym dole pozycję Assign Renderer:

 

f10.jpg

 

 

Ta pozycja odpowiada za wybieranie silników renderujących. W tym przykładzie wybrałem Vray'a 1.5 RC3:

 

vray.jpg

 

Kliknij OK i otwórz Material Editor

1. Wybierz pierwszy wolny slot (szara kulka) i kliknij na przycisk Standard.

 

W nowo otwartym oknie możesz wybierać nowe bazowe materiały, zapisać istniejące, wyodrębnić materiały użyte w scenie lub otworzyć i wczytać nowe biblioteki materiałów.

 

2. Zaznacz pozycję Mtl Library i kliknij "Open" (3).

 

matlib.jpg

 

Teraz poszukaj na dysku swojej biblioteki i wczytaj ją do Material Editora. Gratuluję właśnie poprawnie zaimportowałeś bibliotekę materiałów do programu 3ds max.

  • Wyświetleń 9,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności