Jump to content

Jak zaimportować bibliotekę materiałów?


tweety
 Share

Recommended Posts

W sieci bardzo często można znaleźć gotowe biblioteki materiałów. Zapaleni graficy dzielą się materiałami srebra czy złota, dobrze wyglądającym shaderem lakieru czy błyszczącej rybiej łuski. Zapisywane są w formie plików *mat. Jest to ogólnie przyjęty standard zapisywania biblioteki materiałów w programie 3ds max.

 

Należy jednak pamiętać, że biblioteki materiałów tworzone są na konkretnych wersjach programu 3ds max i skierowane są pod konkretny silnik renderujący. I tak biblioteka materiałów stworzona na 3ds max 2009 pod Vraya 1.5 RC2 nie będzie działać na 3ds max 7 i silniku Mental Ray.

 

Zaczynamy:

 

Upewnij sie, że masz zapisaną bibliotekę materiałów na dysku. Program 3ds max nie pobiera bibliotek z internetu.

 

Upewnij się, że wybrałeś dobry silnik renderujący: kliknij Rendering > Render (skrót F10).

W nowo otwartym oknie znajdź na samym dole pozycję Assign Renderer:

 

f10.jpg

 

 

Ta pozycja odpowiada za wybieranie silników renderujących. W tym przykładzie wybrałem Vray'a 1.5 RC3:

 

vray.jpg

 

Kliknij OK i otwórz Material Editor

1. Wybierz pierwszy wolny slot (szara kulka) i kliknij na przycisk Standard.

 

W nowo otwartym oknie możesz wybierać nowe bazowe materiały, zapisać istniejące, wyodrębnić materiały użyte w scenie lub otworzyć i wczytać nowe biblioteki materiałów.

 

2. Zaznacz pozycję Mtl Library i kliknij "Open" (3).

 

matlib.jpg

 

Teraz poszukaj na dysku swojej biblioteki i wczytaj ją do Material Editora. Gratuluję właśnie poprawnie zaimportowałeś bibliotekę materiałów do programu 3ds max.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy