Gość guta2d Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 Niedawno pobrałeł najnowszą wersję próbną 3dmaxa ze strony producenta. W 3d jestem kompletnie zielony, odwrotnie jeśli chodzi o grafikę 2d ale do rzeczy. 1.Jak szybko i łatwo zmodelować pomieszczenie? Użyciem opcji Create>Standard Primitives>Box czy może jakieś inne? natrafiłem na coś na forum jednak niewiem jak sie za to zabrać gdyż niewiem gdzie co jest, za co odpowiada i co powoduje: a poza tym sa duzo lepsze sposoby na modelowanie wnetrz;) obrysuj z gory linia 2d ksztalt pokoju, modyfikator extrude, odznacz cap start i cap end, podziel siatke jak chcesz (sub-object edge, wybierasz odpowiednie krawedzie i "connect") usun polygony gdzie beda okna i drzwi i modyfikator shell na calosc sufit i podloge dorobisz juz dowolnym sposobem 2. Jak zrobić Skyboxa? Niewiem czy użyłem dobrego pojęcia ale głównie chodzi mi oto aby spełniało rolę nieba, np w tak jak jest w grach. 3. W material editor gdzieś napotkałem coś w rodzaju scalowania tak mi się wydaje tzn mogłem zmieniać xyz i inne, teraz niemogę tego znaleźć... 4. Oświetlenie Chciałbym nie bawić się w spotlighty ale zrobić jedno światło takie które oświetli wszystko i wszędzie coś jak światło dzienne, w grach się zwie coś jakby environment. 5.Wycinanie Chodzi mi o wycięcie w boxie np "dziury" tak jak w ścianie okno, wciąż w tych tutorialach niewiem o co chodzi i generalnie niemogę nic pojąć/wykonać. Przepraszam za literówki z góry. Pozdrawiam
tweety Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 Niedawno pobrałeł najnowszą wersję próbną 3dmaxa ze strony producenta. to zapraszam do działu Tutoriale na stronie głownej max3d.pl, polecam też zapoznać się z helpem programu. Tam jest najwięcej informacji an zadane przez Ciebie pytania. Wybacz, że nie odpowiem bezpośrednio ale tłumaczenie opcji programu komuś kto pierwszy raz odpalił program mija się z celem. Po prostu na nim popracuj. Sam zorientuj się co do czego służy.
Bielik93 Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 Widze ze od razu rzucasz sie na gleboka wode. Zanim zaczniesz bawic sie w tworzenie pomieszczenia, zaczni od modelowania prostych przedmiotow takich jak kubek widelec itp. natrafiłem na coś na forum jednak niewiem jak sie za to zabrać gdyż niewiem gdzie co jest, za co odpowiada i co powoduje Zawsze jest F1 czyli pomoc tam masz wszystkie opcje opisane. 5.Wycinanie Chodzi mi o wycięcie w boxie np "dziury" tak jak w ścianie okno, wciąż w tych tutorialach niewiem o co chodzi i generalnie niemogę nic pojąć/wykonać. Mozn to zrobic na wiele sposobow mozesz wybrac Create->compound object->Boolen i wybierasz jaka bryle chcesz wyciac w twoim obiekcie. Mozesz tez w 'edit poly' sie bawic. Pozdrawiam i powodzenia
funus Napisano 17 Maj 2009 Napisano 17 Maj 2009 Witam! Mam pewien problem mianowicie: Chciałbym połączyć te zaznaczone Vertex-y taką linią jak na obrazku. Obiekt jest w edytorze "Edit poly". Próbowałem już funkcji "connect" i nic. Proszę o jakieś podpowiedzi. Dziękuje Pozdrawiam
claude Napisano 17 Maj 2009 Napisano 17 Maj 2009 connect powinno działać masz zaznaczone dwa vertexy? możesz też użyć narzędzia [cut] pierwsze jeden wertex klik później drugi klik i prawym klawiszem myszy wychodzidz z narzędzia cut
funus Napisano 17 Maj 2009 Napisano 17 Maj 2009 mam zaznaczone dwa, cut nie będzie działać bo zapomniałem dodać że tu na górze nie ma poligonów
claude Napisano 17 Maj 2009 Napisano 17 Maj 2009 wejdz w edycje [border] zaznacz tą dziurę i znaj opcjie[cap] to ci zamknię tę dziurę i wtedy możesz użyć connect albo cut powodzenia
funus Napisano 17 Maj 2009 Napisano 17 Maj 2009 Dzięki działa ;] Próbowałem wcześniej ale jak dawałem cap to się przestraszyłem widoku jak on mi to zakleił. Jeszcze raz wielkie dzięki.
Rekomendowane odpowiedzi