Skocz do zawartości

pytania początkującego


Gość guta2d

Rekomendowane odpowiedzi

Gość guta2d

Niedawno pobrałeł najnowszą wersję próbną 3dmaxa ze strony producenta.

 

W 3d jestem kompletnie zielony, odwrotnie jeśli chodzi o grafikę 2d ale do rzeczy.

 

1.Jak szybko i łatwo zmodelować pomieszczenie? Użyciem opcji Create>Standard Primitives>Box czy może jakieś inne?

 

natrafiłem na coś na forum jednak niewiem jak sie za to zabrać gdyż niewiem gdzie co jest, za co odpowiada i co powoduje:

 

a poza tym sa duzo lepsze sposoby na modelowanie wnetrz;) obrysuj z gory linia 2d ksztalt pokoju, modyfikator extrude, odznacz cap start i cap end, podziel siatke jak chcesz (sub-object edge, wybierasz odpowiednie krawedzie i "connect") usun polygony gdzie beda okna i drzwi i modyfikator shell na calosc

sufit i podloge dorobisz juz dowolnym sposobem

 

2. Jak zrobić Skyboxa?

Niewiem czy użyłem dobrego pojęcia ale głównie chodzi mi oto aby spełniało rolę nieba, np w tak jak jest w grach.

 

3. W material editor gdzieś napotkałem coś w rodzaju scalowania tak mi się wydaje tzn mogłem zmieniać xyz i inne, teraz niemogę tego znaleźć...

 

4. Oświetlenie

Chciałbym nie bawić się w spotlighty ale zrobić jedno światło takie które oświetli wszystko i wszędzie coś jak światło dzienne, w grach się zwie coś jakby environment.

 

5.Wycinanie

Chodzi mi o wycięcie w boxie np "dziury" tak jak w ścianie okno, wciąż w tych tutorialach niewiem o co chodzi i generalnie niemogę nic pojąć/wykonać.

 

Przepraszam za literówki z góry. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Niedawno pobrałeł najnowszą wersję próbną 3dmaxa ze strony producenta.

 

to zapraszam do działu Tutoriale na stronie głownej max3d.pl, polecam też zapoznać się z helpem programu. Tam jest najwięcej informacji an zadane przez Ciebie pytania. Wybacz, że nie odpowiem bezpośrednio ale tłumaczenie opcji programu komuś kto pierwszy raz odpalił program mija się z celem. Po prostu na nim popracuj. Sam zorientuj się co do czego służy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze od razu rzucasz sie na gleboka wode. Zanim zaczniesz bawic sie w tworzenie pomieszczenia, zaczni od modelowania prostych przedmiotow takich jak kubek widelec itp.

natrafiłem na coś na forum jednak niewiem jak sie za to zabrać gdyż niewiem gdzie co jest, za co odpowiada i co powoduje

Zawsze jest F1 czyli pomoc tam masz wszystkie opcje opisane.

5.Wycinanie

Chodzi mi o wycięcie w boxie np "dziury" tak jak w ścianie okno, wciąż w tych tutorialach niewiem o co chodzi i generalnie niemogę nic pojąć/wykonać.

Mozn to zrobic na wiele sposobow mozesz wybrac Create->compound object->Boolen i wybierasz jaka bryle chcesz wyciac w twoim obiekcie. Mozesz tez w 'edit poly' sie bawic. Pozdrawiam i powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam pewien problem mianowicie:

Chciałbym połączyć te zaznaczone Vertex-y taką linią jak na obrazku. Obiekt jest w edytorze "Edit poly". Próbowałem już funkcji "connect" i nic.

Proszę o jakieś podpowiedzi.

Dziękuje

Pozdrawiam

4c8b03ca108de0d6med.jpg

4c8b03ca108de0d6.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności