dariush Napisano 11 Maj 2009 Napisano 11 Maj 2009 Od razu przepraszam jeśli w niewłaściwym miejscu piszę. Do rzeczy: Mój problem polega na tym, iż do stworzonego modelu w 3ds MAX 9 chciałem stworzyć teksturę przy pomocy BodyPaint 3d. Przedstawię sposoby którymi próbowałem osiągnąć odpowiedni efekt. I - Po za eksportowaniu Object'u do BP3D, stworzeniu tekstury i wrzuceniu jej do 3ds maxa w żaden sposób nie mogę jej ustawić (modyfikator UVW Map nie pomaga). II - Po eksporcie modelu OBJ z 3ds MAX do BP, stworzeniu tekstury i ponownym wrzuceniu modelu do 3ds maxa poprzez exsport do pliku *.3ds (tylko tak mogę exsportować z BP do 3ds maxa), oraz dodatniu tekstury, układa się ona idealnie, ale model jest zdeformowany i nie zadowala mnie. III - Po skopiowaniu plików plugina "Exchange Plugins" z katalogu głównego BodyPainta do katalogu 3ds MAXa, podczas ładowania pluginu pojawia się komunikat o błędzie wersji plugina. Dodam, ze w wersji 3ds MAX 7 pluginy podpisane jako do wersji 3ds MAX 9 działały, a pod wersją 3ds MAX 9 właśnie nie działały. Na 7 z działającym pluginem z przerzucaniem tekstury nie ma żadnego problemu, ale mi zależy na 9, bo właśnie na nią mam licencję. Przenoszenie między maxem 7 a 9 też nie daje rezultatów, gdyż pojawia się komunikat o plugin BodyPainta... Dodam iż mam wersję 3ds MAX 9: 11.0.0.57 32-bit oraz BodyPaint 3D: 10.111 (z katalogu głównego plugin do 3ds maxa podpisany wersją 3ds MAX 9 - 32bit) z reszta i tak nie jest rozpoznawalny.. Teraz czas na pytanie: Czemu nie działa plugin? Ktoś posiada działający plugin pod tą wersję 3ds maxa? Jakieś inne rozwiązanie problemu? Z góry wielkie dzięki za pomoc, a jeśli niewłaściwy dział to przeniosę pytanie!
ttaaddeekk Napisano 12 Maj 2009 Napisano 12 Maj 2009 poczytaj troche o uvw i mapowaniu, bo podejzewam ze zle podchodzisz do tematu. I- w tym przypadku zapewne bp automatycznie mapuje Ci obiekt i wrzucajac sama texture do 3ds na obiekcie nie ma tego mapowania II- format *.3ds z zalozenia nie działa :) rob wszystko na *.obj tylko uwazaj na poligony ktore maja powyzej 4 vertexow bo przy exporcie i tak sa zamieniane na quady/ trujkaty i nie masz wplywu jak sie uklada siatka a czasem to bywa zgubne III- nie uzywalem nigdy tego pluginu, ale widzialem jak działa i wydaje sie kuszacy, musisz głębiej poszukac na necie pozdro
dariush Napisano 12 Maj 2009 Autor Napisano 12 Maj 2009 Problem rozwiązałem poprzez eksport z BodyPainta3D poprzez plik fbx. (dziwne). Żadnych problemów z siatka nie ma, a nałożona tekstura nakłada się idealnie jak w BodyPaint3D. (nie próbowałem jednak dla większej liczby vertekxów niż 4 dla danego poligonu)... Temat zamknięty...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się