danilo2 Napisano 25 Maj 2009 Napisano 25 Maj 2009 (edytowane) Witam, mam pytanie dotyczące modelowania w Sub-d (przede wszystkim w Majce i nie chodzi o sculpting na sub-d, bo wtedy nie ma z tym problemu) Otóż, nie wiem, czy się mylę, ale mając model typu Sub-d, można na jego "basemeshu polygonowym" (przepraszam za spolszczenia;] ) wykonywać wszystkie operacje jak na zwykłym polygonowym obiekcie. Można też redefiniować siatkę w odpowiednim miejscu i tam, jak głosi manual, "dodawać szczegóły". (ale tu już nie są dostepne narzędzia modelowania polygonowego) I tu pojawia się moje pytanie - jak? Oczywiście można przesuwać vertexy i bawić sie z kształtem, ale czuję że brakuje mi narzędzi - np. jak chcioałbym na plaskiej powierzchni zrobić małe okrągłe wglębienie? W sub-d (na poziomach wyższych niż 0) chyba nie można extrudowac faców, więc jak się takie coś modeluje? I jeszcze jedno pytanie - czy jest dostepna jakaś więsza kontrola nad zaostrzaniem krawędzi, bo jak na razie natknąłem sie tylko na 2 opcje: FULL i PARTIAL crease, które nie mają żadnych parametrów do okreslania ich "ostrości". edit: Przy okazji chcialbym zapytać się - do czego stosuje się i w czym lepsze jest modelowanie w sub-d np. samochodów, bo już wiele razy spotkałem się ze stwierdzeniem że auta lepiej modelować w sub-d niż polygonowo. Dziekuję bardzo i pozdrawiam :) Edytowane 25 Maj 2009 przez danilo2
Gość Morte Napisano 25 Maj 2009 Napisano 25 Maj 2009 nie do końca rozumiem, może dlatego ze w blendku pracuję ale modelowanie sub-d zawsze uważałem za modelowanie na normalnym meshu poligonowym na wyższych poziomach podziału siatki..(i tak to wyglada..)Co do metod- tu jest fajny topic zbiorczy dotczyacy porad etc. http://boards.polycount.net/showthread.php?t=56014 Mam nadzieję ze o to chodziło
danilo2 Napisano 25 Maj 2009 Autor Napisano 25 Maj 2009 (edytowane) Dziękuję bardzo, ale to nei chodzi o większy podział siatki polygonowej, hehe teraz ja nie wiem jak to jest w blenderze , ale w majce podczas modelowania w sub-d można zagęścić bardzo małą część modelu, pozostawiając tresze bez zmian, dodatkowo, podczas przesuwania verticiclów w tej zagęszconej części, pewne obszary przylegające do niej w miarę potrzeby same się zagęszczają : screen: Tak więc jeszcze raz prosze o pomoc :) edit: Morte -> w Majce subd jest troszkę podobny do tego co spotkałem np w Zbrushu - jak chodzi o przełączanie się pomiedzy poziomem szczegółowości, problem jest natomiast w tym, że po przełączeniu się w bardziej szczegołowy poziom nie mogę już wykonywać podstawowych operacji na polygonach, co jest bardzo niewygodne. Edytowane 25 Maj 2009 przez danilo2
danilo2 Napisano 30 Maj 2009 Autor Napisano 30 Maj 2009 Jeszcze raz bardzo prosze o pomoc w tym temacie :) Poniżej zamieszcze "streszczenie moich pytań ;]: Chodzi o modelowanie subdiv hierarchiczne w majce: 1) Czy podczas modelowania subdiv na wyzszych poziomach niż 0 są dostepne jakieś narzędzia podobne do modelowania polygonowego? Czy po prostu zawsze modeluje się tylko "przesuwając edgesy verticle i polygony? 2) Czy podczas modelowania subdiv można mieć większą kontrolę nad zaostrzaniem krawedzi (nie modyfikujac basemesha) niż partial crease? 3) Dlaczego modelowanie w subdiv jest lepsze? (Oczywiście zalezy od poglądu na dany temat, ale od wielu osób słyszałem, że jezeli chce sie modelować coś technicznego, gładkiego to lepiej korzystać z subdiv surfaces) Dziękuję :)
Rekomendowane odpowiedzi