Skocz do zawartości

Subdivision surfaces do NIEorganiki


danilo2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie dotyczące modelowania w Sub-d (przede wszystkim w Majce i nie chodzi o sculpting na sub-d, bo wtedy nie ma z tym problemu)

 

Otóż, nie wiem, czy się mylę, ale mając model typu Sub-d, można na jego "basemeshu polygonowym" (przepraszam za spolszczenia;] ) wykonywać wszystkie operacje jak na zwykłym polygonowym obiekcie.

Można też redefiniować siatkę w odpowiednim miejscu i tam, jak głosi manual, "dodawać szczegóły".

(ale tu już nie są dostepne narzędzia modelowania polygonowego)

I tu pojawia się moje pytanie - jak?

Oczywiście można przesuwać vertexy i bawić sie z kształtem, ale czuję że brakuje mi narzędzi - np. jak chcioałbym na plaskiej powierzchni zrobić małe okrągłe wglębienie? W sub-d (na poziomach wyższych niż 0) chyba nie można extrudowac faców, więc jak się takie coś modeluje?

 

I jeszcze jedno pytanie - czy jest dostepna jakaś więsza kontrola nad zaostrzaniem krawędzi, bo jak na razie natknąłem sie tylko na 2 opcje:

FULL i PARTIAL crease, które nie mają żadnych parametrów do okreslania ich "ostrości".

 

edit:

Przy okazji chcialbym zapytać się - do czego stosuje się i w czym lepsze jest modelowanie w sub-d np. samochodów, bo już wiele razy spotkałem się ze stwierdzeniem że auta lepiej modelować w sub-d niż polygonowo.

 

Dziekuję bardzo i pozdrawiam :)

Edytowane przez danilo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość Morte

nie do końca rozumiem, może dlatego ze w blendku pracuję ale modelowanie sub-d zawsze uważałem za modelowanie na normalnym meshu poligonowym na wyższych poziomach podziału siatki..(i tak to wyglada..)Co do metod- tu jest fajny topic zbiorczy dotczyacy porad etc.

http://boards.polycount.net/showthread.php?t=56014

Mam nadzieję ze o to chodziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dziękuję bardzo, ale to nei chodzi o większy podział siatki polygonowej, hehe teraz ja nie wiem jak to jest w blenderze , ale w majce podczas modelowania w sub-d można zagęścić bardzo małą część modelu, pozostawiając tresze bez zmian, dodatkowo, podczas przesuwania verticiclów w tej zagęszconej części, pewne obszary przylegające do niej w miarę potrzeby same się zagęszczają :

screen:

pytp.jpg

 

Tak więc jeszcze raz prosze o pomoc :)

 

edit: Morte -> w Majce subd jest troszkę podobny do tego co spotkałem np w Zbrushu - jak chodzi o przełączanie się pomiedzy poziomem szczegółowości, problem jest natomiast w tym, że po przełączeniu się w bardziej szczegołowy poziom nie mogę już wykonywać podstawowych operacji na polygonach, co jest bardzo niewygodne.

Edytowane przez danilo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz bardzo prosze o pomoc w tym temacie :)

Poniżej zamieszcze "streszczenie moich pytań ;]:

 

Chodzi o modelowanie subdiv hierarchiczne w majce:

 

1) Czy podczas modelowania subdiv na wyzszych poziomach niż 0 są dostepne jakieś narzędzia podobne do modelowania polygonowego? Czy po prostu zawsze modeluje się tylko "przesuwając edgesy verticle i polygony?

 

2) Czy podczas modelowania subdiv można mieć większą kontrolę nad zaostrzaniem krawedzi (nie modyfikujac basemesha) niż partial crease?

 

3) Dlaczego modelowanie w subdiv jest lepsze? (Oczywiście zalezy od poglądu na dany temat, ale od wielu osób słyszałem, że jezeli chce sie modelować coś technicznego, gładkiego to lepiej korzystać z subdiv surfaces)

 

Dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności