Napisano 25 Maj 200916 l Witam, mam pytanie dotyczące modelowania w Sub-d (przede wszystkim w Majce i nie chodzi o sculpting na sub-d, bo wtedy nie ma z tym problemu) Otóż, nie wiem, czy się mylę, ale mając model typu Sub-d, można na jego "basemeshu polygonowym" (przepraszam za spolszczenia;] ) wykonywać wszystkie operacje jak na zwykłym polygonowym obiekcie. Można też redefiniować siatkę w odpowiednim miejscu i tam, jak głosi manual, "dodawać szczegóły". (ale tu już nie są dostepne narzędzia modelowania polygonowego) I tu pojawia się moje pytanie - jak? Oczywiście można przesuwać vertexy i bawić sie z kształtem, ale czuję że brakuje mi narzędzi - np. jak chcioałbym na plaskiej powierzchni zrobić małe okrągłe wglębienie? W sub-d (na poziomach wyższych niż 0) chyba nie można extrudowac faców, więc jak się takie coś modeluje? I jeszcze jedno pytanie - czy jest dostepna jakaś więsza kontrola nad zaostrzaniem krawędzi, bo jak na razie natknąłem sie tylko na 2 opcje: FULL i PARTIAL crease, które nie mają żadnych parametrów do okreslania ich "ostrości". edit: Przy okazji chcialbym zapytać się - do czego stosuje się i w czym lepsze jest modelowanie w sub-d np. samochodów, bo już wiele razy spotkałem się ze stwierdzeniem że auta lepiej modelować w sub-d niż polygonowo. Dziekuję bardzo i pozdrawiam :) Edytowane 25 Maj 200916 l przez danilo2
Napisano 25 Maj 200916 l nie do końca rozumiem, może dlatego ze w blendku pracuję ale modelowanie sub-d zawsze uważałem za modelowanie na normalnym meshu poligonowym na wyższych poziomach podziału siatki..(i tak to wyglada..)Co do metod- tu jest fajny topic zbiorczy dotczyacy porad etc. http://boards.polycount.net/showthread.php?t=56014 Mam nadzieję ze o to chodziło
Napisano 25 Maj 200916 l Autor Dziękuję bardzo, ale to nei chodzi o większy podział siatki polygonowej, hehe teraz ja nie wiem jak to jest w blenderze , ale w majce podczas modelowania w sub-d można zagęścić bardzo małą część modelu, pozostawiając tresze bez zmian, dodatkowo, podczas przesuwania verticiclów w tej zagęszconej części, pewne obszary przylegające do niej w miarę potrzeby same się zagęszczają : screen: Tak więc jeszcze raz prosze o pomoc :) edit: Morte -> w Majce subd jest troszkę podobny do tego co spotkałem np w Zbrushu - jak chodzi o przełączanie się pomiedzy poziomem szczegółowości, problem jest natomiast w tym, że po przełączeniu się w bardziej szczegołowy poziom nie mogę już wykonywać podstawowych operacji na polygonach, co jest bardzo niewygodne. Edytowane 25 Maj 200916 l przez danilo2
Napisano 30 Maj 200915 l Autor Jeszcze raz bardzo prosze o pomoc w tym temacie :) Poniżej zamieszcze "streszczenie moich pytań ;]: Chodzi o modelowanie subdiv hierarchiczne w majce: 1) Czy podczas modelowania subdiv na wyzszych poziomach niż 0 są dostepne jakieś narzędzia podobne do modelowania polygonowego? Czy po prostu zawsze modeluje się tylko "przesuwając edgesy verticle i polygony? 2) Czy podczas modelowania subdiv można mieć większą kontrolę nad zaostrzaniem krawedzi (nie modyfikujac basemesha) niż partial crease? 3) Dlaczego modelowanie w subdiv jest lepsze? (Oczywiście zalezy od poglądu na dany temat, ale od wielu osób słyszałem, że jezeli chce sie modelować coś technicznego, gładkiego to lepiej korzystać z subdiv surfaces) Dziękuję :)