Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, mam pytanie dotyczące modelowania w Sub-d (przede wszystkim w Majce i nie chodzi o sculpting na sub-d, bo wtedy nie ma z tym problemu)

 

Otóż, nie wiem, czy się mylę, ale mając model typu Sub-d, można na jego "basemeshu polygonowym" (przepraszam za spolszczenia;] ) wykonywać wszystkie operacje jak na zwykłym polygonowym obiekcie.

Można też redefiniować siatkę w odpowiednim miejscu i tam, jak głosi manual, "dodawać szczegóły".

(ale tu już nie są dostepne narzędzia modelowania polygonowego)

I tu pojawia się moje pytanie - jak?

Oczywiście można przesuwać vertexy i bawić sie z kształtem, ale czuję że brakuje mi narzędzi - np. jak chcioałbym na plaskiej powierzchni zrobić małe okrągłe wglębienie? W sub-d (na poziomach wyższych niż 0) chyba nie można extrudowac faców, więc jak się takie coś modeluje?

 

I jeszcze jedno pytanie - czy jest dostepna jakaś więsza kontrola nad zaostrzaniem krawędzi, bo jak na razie natknąłem sie tylko na 2 opcje:

FULL i PARTIAL crease, które nie mają żadnych parametrów do okreslania ich "ostrości".

 

edit:

Przy okazji chcialbym zapytać się - do czego stosuje się i w czym lepsze jest modelowanie w sub-d np. samochodów, bo już wiele razy spotkałem się ze stwierdzeniem że auta lepiej modelować w sub-d niż polygonowo.

 

Dziekuję bardzo i pozdrawiam :)

Edytowane przez danilo2

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 918
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie do końca rozumiem, może dlatego ze w blendku pracuję ale modelowanie sub-d zawsze uważałem za modelowanie na normalnym meshu poligonowym na wyższych poziomach podziału siatki..(i tak to wyglada..)Co do metod- tu jest fajny topic zbiorczy dotczyacy porad etc.

http://boards.polycount.net/showthread.php?t=56014

Mam nadzieję ze o to chodziło

Napisano
  • Autor

Dziękuję bardzo, ale to nei chodzi o większy podział siatki polygonowej, hehe teraz ja nie wiem jak to jest w blenderze , ale w majce podczas modelowania w sub-d można zagęścić bardzo małą część modelu, pozostawiając tresze bez zmian, dodatkowo, podczas przesuwania verticiclów w tej zagęszconej części, pewne obszary przylegające do niej w miarę potrzeby same się zagęszczają :

screen:

pytp.jpg

 

Tak więc jeszcze raz prosze o pomoc :)

 

edit: Morte -> w Majce subd jest troszkę podobny do tego co spotkałem np w Zbrushu - jak chodzi o przełączanie się pomiedzy poziomem szczegółowości, problem jest natomiast w tym, że po przełączeniu się w bardziej szczegołowy poziom nie mogę już wykonywać podstawowych operacji na polygonach, co jest bardzo niewygodne.

Edytowane przez danilo2

Napisano
  • Autor

Jeszcze raz bardzo prosze o pomoc w tym temacie :)

Poniżej zamieszcze "streszczenie moich pytań ;]:

 

Chodzi o modelowanie subdiv hierarchiczne w majce:

 

1) Czy podczas modelowania subdiv na wyzszych poziomach niż 0 są dostepne jakieś narzędzia podobne do modelowania polygonowego? Czy po prostu zawsze modeluje się tylko "przesuwając edgesy verticle i polygony?

 

2) Czy podczas modelowania subdiv można mieć większą kontrolę nad zaostrzaniem krawedzi (nie modyfikujac basemesha) niż partial crease?

 

3) Dlaczego modelowanie w subdiv jest lepsze? (Oczywiście zalezy od poglądu na dany temat, ale od wielu osób słyszałem, że jezeli chce sie modelować coś technicznego, gładkiego to lepiej korzystać z subdiv surfaces)

 

Dziękuję :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.