Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Dobrywieczór

 

Mam taki mały problem, otóż:

 

Mam sobie jeden model, rozłożyłem sobie uv (Pelt) i nałożyłem mapkę diff, póki co szafa gra ;) Teraz chciałbym zrobić bump, ale chciałbym również aby kanał bump miał totalnie inne mapowanie (w tym przypadku UVW mapping "BOX") Czy da się wogóle cós takiego zrobić w maxie, bo chyba cuś takiego gdzieś widziałem. Próbowałem wojować z "map channel" ale noga ze mnie w tym więc sie nie dziwię ze max mnie wyśmiał :/ Za wszelkie porady i wskazówki będę wdzięczny.

Pozdrawiam

 

Soft: max2008

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nałóż na obiekt modyfikator UVW Mapping (bo chcesz "Box", w innym wypadku Unwrap UVW) i w jego opcjach zmień Map Channel na 2 (zakładając, że diffuse masz na 1). Także w ustawieniach mapy bump w Material Editor zmień Map Channel na 2.

Napisano
  • Autor

Dzięki za naprowadzenie

 

Jest tak: mam edit poly, nad nim modyfikator Unvrap UVW (z map channel 1, tak samo w material editorze) natomiast jezeli nakładam na to wszystko nowy modyfikator UVW Mapping i zaznaczam mu map channel 2, a pozniej przechodze do material editora to druga "textura" ma wyszarzone w koordynatach zmiane kanału :| a moze dlatego ze pierwsze mapowanie jest zpeltowane i ma normalnego jpg, natomiast duga mapa (bump) jest proceduralnym marblem który chciałbym zamapować boxowo? moze dlatego nie idzie mi coś?

 

EDIT: moze powinienem czymś te mapowania odzielić?

Napisano

Ta druga textura to proceduralka?

To tam masz w niej zaznaczone z czego ona ma kozystac w przypadku mapowania. Prawdopodobnie teraz masz Object XZY, musisz to zmienic na Exackt (czy explict juz nie pamietam) Map Czanel. I wtedy mozesz sobie wybrac z ktorego czanela kozysta.

 

Z modyfikatorami masz wszystko ok, nie trzeba odzielac

Napisano
  • Autor

mirach dokładnie tak klikałem na explicit map channel, to jedyna opcja do podświetlenia była

z całych tych nerwów zapomniałem zmienić mapowania ma drugim kanale stąd pewnie problem :| Ech....Kapitan Bomba już miałby na mnie określenie :D Teraz mogę dalej dlubać...Dzięki panowie !

 

EDIT: mam skasować ten wątek, czy moze ostać go dla potomnych?

Napisano

Nie no, zostaw dla potomnych, niech bedzie jakas dokumentacja ze nie spamuje tylko na tym forum ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.