Napisano 18 Czerwiec 200915 l Cześć Mam takie szybkie pytanko. Chciałbym zrobić efekt ładnej, czarnej odbijającej wszystko podłogi. Tak jak u kolegi T.J Vikinga http://www.tjviking.com/vis.php w pierwszej wizce. Jak najłatwiej to ustawić w vraymtl? Kombinowałem z diffuse i reflection ale coś mi nie idzie. Za każdym razem uzyskuje szarości, lub biała podłogę bez odbicia. I pytanko dwa: dlaczego gdy ustawie environment color na biały to za każdym razem mi renderuje tło na szaro? Może pytania proste, ale coś nie mogę sobie poradzić :) Dziękuję z góry za odpowiedzi.
Napisano 19 Czerwiec 200915 l masz material VrayMtl, w czesci Reflection zmien kolor z czarnego na jasniejszy (szary czy nawet bialy) a zeby podloga nie byla szara czy biala... obniz diffuse do 0 (kolor czarny) tlo w envoronment ustawiasz na bialy? czysto bialy? 255,255,255? a renderuje sie szary? uzywasz kamery Physical czy standardowej? jesli physical, wylacz na chwile exposition i zobacz czy sie renderuje biale jesli to nie kamera to moze uzywasz color mapping, wtedy sprobuj wylaczyc na chwile i sprawdz czy juz sie renderuje bialy, ew. ustaw color mapping na Linear
Napisano 19 Czerwiec 200915 l Autor Dziekuje za odpowiedź :) Dziś wieczorkiem potestuje jak wróce z pracy. Ale na tą chwilę moge powiedzieć że kamera na bank standardowa. Environment ustawiony na biały ale z suwaka, kurde sprawdze w RGB jakie są nastawy. Tak, używam Color mapping, wyłącze i sprawdze jak wyszło. Dam znać dzisiaj jak wyszło :)
Napisano 20 Czerwiec 200915 l Autor Kurde, coś dziwnego z tą podłogą. Diffuse na 0, reflection na szary lub biały, ustawione 2 vraylight. Nadal mi wychodzi szara. Color map na linear (tło juz jest białe, uzywalem exponential). Ale ta podłoga doprowadza mnie do szału. Z taką prosta rzeczą nie mogę sobie poradzić.
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Kurde, coś dziwnego z tą podłogą. Diffuse na 0, reflection na szary lub biały, ustawione 2 vraylight. Nadal mi wychodzi szara. Color map na linear (tło juz jest białe, uzywalem exponential). Ale ta podłoga doprowadza mnie do szału. Z taką prosta rzeczą nie mogę sobie poradzić. moze teraz tlo ci sie odbija w podlodze :D jeden render wyjasnilby sporo.... mozesz tez ustawic tlo na czarne, wstawic plane z materialem z selfillumination na 100% (zamiast tla, ustawic go gdzies daleko tak zeby pokryl caly ekran) i w opcjach tegoz plane'a wylaczyc visible to reflection... wtedy sie nie odbije w podlodze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto