Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

 

Mam takie szybkie pytanko.

Chciałbym zrobić efekt ładnej, czarnej odbijającej wszystko podłogi. Tak jak u kolegi T.J Vikinga http://www.tjviking.com/vis.php w pierwszej wizce.

 

Jak najłatwiej to ustawić w vraymtl?

Kombinowałem z diffuse i reflection ale coś mi nie idzie. Za każdym razem uzyskuje szarości, lub biała podłogę bez odbicia.

 

I pytanko dwa: dlaczego gdy ustawie environment color na biały to za każdym razem mi renderuje tło na szaro?

 

Może pytania proste, ale coś nie mogę sobie poradzić :)

 

Dziękuję z góry za odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

masz material VrayMtl, w czesci Reflection zmien kolor z czarnego na jasniejszy (szary czy nawet bialy)

 

a zeby podloga nie byla szara czy biala... obniz diffuse do 0 (kolor czarny)

 

tlo w envoronment ustawiasz na bialy? czysto bialy? 255,255,255?

 

a renderuje sie szary?

 

uzywasz kamery Physical czy standardowej?

jesli physical, wylacz na chwile exposition i zobacz czy sie renderuje biale

 

jesli to nie kamera to moze uzywasz color mapping, wtedy

sprobuj wylaczyc na chwile i sprawdz czy juz sie renderuje bialy,

ew. ustaw color mapping na Linear

Napisano

Dziekuje za odpowiedź :)

 

Dziś wieczorkiem potestuje jak wróce z pracy.

Ale na tą chwilę moge powiedzieć że kamera na bank standardowa.

Environment ustawiony na biały ale z suwaka, kurde sprawdze w RGB jakie są nastawy.

Tak, używam Color mapping, wyłącze i sprawdze jak wyszło.

 

Dam znać dzisiaj jak wyszło :)

Napisano

Kurde, coś dziwnego z tą podłogą.

 

Diffuse na 0, reflection na szary lub biały, ustawione 2 vraylight. Nadal mi wychodzi szara.

Color map na linear (tło juz jest białe, uzywalem exponential).

Ale ta podłoga doprowadza mnie do szału. Z taką prosta rzeczą nie mogę sobie poradzić.

Napisano
Kurde, coś dziwnego z tą podłogą.

 

Diffuse na 0, reflection na szary lub biały, ustawione 2 vraylight. Nadal mi wychodzi szara.

Color map na linear (tło juz jest białe, uzywalem exponential).

Ale ta podłoga doprowadza mnie do szału. Z taką prosta rzeczą nie mogę sobie poradzić.

 

moze teraz tlo ci sie odbija w podlodze :D

 

jeden render wyjasnilby sporo....

 

mozesz tez ustawic tlo na czarne, wstawic plane z materialem z selfillumination na 100% (zamiast tla, ustawic go gdzies daleko tak zeby pokryl caly ekran) i w opcjach tegoz plane'a wylaczyc visible to reflection... wtedy sie nie odbije w podlodze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności