Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć

 

Mam takie szybkie pytanko.

Chciałbym zrobić efekt ładnej, czarnej odbijającej wszystko podłogi. Tak jak u kolegi T.J Vikinga http://www.tjviking.com/vis.php w pierwszej wizce.

 

Jak najłatwiej to ustawić w vraymtl?

Kombinowałem z diffuse i reflection ale coś mi nie idzie. Za każdym razem uzyskuje szarości, lub biała podłogę bez odbicia.

 

I pytanko dwa: dlaczego gdy ustawie environment color na biały to za każdym razem mi renderuje tło na szaro?

 

Może pytania proste, ale coś nie mogę sobie poradzić :)

 

Dziękuję z góry za odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

masz material VrayMtl, w czesci Reflection zmien kolor z czarnego na jasniejszy (szary czy nawet bialy)

 

a zeby podloga nie byla szara czy biala... obniz diffuse do 0 (kolor czarny)

 

tlo w envoronment ustawiasz na bialy? czysto bialy? 255,255,255?

 

a renderuje sie szary?

 

uzywasz kamery Physical czy standardowej?

jesli physical, wylacz na chwile exposition i zobacz czy sie renderuje biale

 

jesli to nie kamera to moze uzywasz color mapping, wtedy

sprobuj wylaczyc na chwile i sprawdz czy juz sie renderuje bialy,

ew. ustaw color mapping na Linear

Napisano
  • Autor

Dziekuje za odpowiedź :)

 

Dziś wieczorkiem potestuje jak wróce z pracy.

Ale na tą chwilę moge powiedzieć że kamera na bank standardowa.

Environment ustawiony na biały ale z suwaka, kurde sprawdze w RGB jakie są nastawy.

Tak, używam Color mapping, wyłącze i sprawdze jak wyszło.

 

Dam znać dzisiaj jak wyszło :)

Napisano
  • Autor

Kurde, coś dziwnego z tą podłogą.

 

Diffuse na 0, reflection na szary lub biały, ustawione 2 vraylight. Nadal mi wychodzi szara.

Color map na linear (tło juz jest białe, uzywalem exponential).

Ale ta podłoga doprowadza mnie do szału. Z taką prosta rzeczą nie mogę sobie poradzić.

Napisano
Kurde, coś dziwnego z tą podłogą.

 

Diffuse na 0, reflection na szary lub biały, ustawione 2 vraylight. Nadal mi wychodzi szara.

Color map na linear (tło juz jest białe, uzywalem exponential).

Ale ta podłoga doprowadza mnie do szału. Z taką prosta rzeczą nie mogę sobie poradzić.

 

moze teraz tlo ci sie odbija w podlodze :D

 

jeden render wyjasnilby sporo....

 

mozesz tez ustawic tlo na czarne, wstawic plane z materialem z selfillumination na 100% (zamiast tla, ustawic go gdzies daleko tak zeby pokryl caly ekran) i w opcjach tegoz plane'a wylaczyc visible to reflection... wtedy sie nie odbije w podlodze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności