wormer Napisano 6 Sierpień 2009 Napisano 6 Sierpień 2009 Jak podłączyć dwa materiały mia_material_x do mib_color_mix w taki sposób, żeby to wszystko działało?
stehn-fahn Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Podepnij mia_material zamiast mia_material_x.
wormer Napisano 7 Sierpień 2009 Autor Napisano 7 Sierpień 2009 Tyle, że ja mam dwie bump mapy przypisane do mia material x, a do mia material się chyba w ogóle nie da podpiąć bumpa. Póki co podłączyłem to wszystko do layered shadera, ale słyszałem, że korzystanie z layered shader jest dość niepraktyczne.
stehn-fahn Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Bump mapy do mia_material podpinasz przez misss_set_normal. Jak chcesz miec dwie na jednym shaderze, to albo je polacz w PS albo juz w Mayi.
wormer Napisano 7 Sierpień 2009 Autor Napisano 7 Sierpień 2009 Tyle, że ja trochę jestem niekumaty jeśli chodzi o shading netwoks i mib_color_mix. Mógłbyś mi jakoś łopatologicznie wytłumaczyć do czego podłączyć te dwa mia_material, a do czego później mib_color_mix żeby wszystko funkcjonowało właściwie?
stehn-fahn Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Jasne:) Przypisz obiektowi jakikolwiek material. w Hypershade skasuj mu wszystko oprocz grupy cieniujacej. W jej opcjach w sloty material shader, shadow shader i photon shader wrzuc mib_color_mix. Potem juz w opcjach mib_color_mix w color base wrzuc pierwszy mia_material, w color_0 drugi, a na samej gorze liczbe materialow ustaw na jeden. Powinno smigac.
wormer Napisano 7 Sierpień 2009 Autor Napisano 7 Sierpień 2009 Dobra, dzieki - mam dwa bumpy na jednym mia material, ale teraz chcę żeby ten materiał był w pewnych miejscach niewidoczny i chcę żeby pod nim był widoczny jeszcze jeden mia_material z jednym bumpem. Co do czego podłądczyć? P.S. Jeszce jedno dodatkowe pytanie, które mnie męczy - co trzeba podłączyć z mia_material_x do tranparency w layered shader żeby działało?
stehn-fahn Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Musisz zrobic maske czarno-biala i podpiac pod weight_0, sposob mieszania materialow z blend zmien na mix. Zeby podpiac maske pod weight musisz ja mayowym nodem zamienic na alphe. Drugiego pytania nie za bardzo rozumiem:)
wormer Napisano 7 Sierpień 2009 Autor Napisano 7 Sierpień 2009 (edytowane) Już się zaczynam gubić trochę... Mam mia_material1 i mia_material2 podpięte do mib_color_mix, oba materiały mają po jednym bumpie. Teraz chcę podpiąć mia_material3, który też ma jednego bumpa, chce żeby mia_material3 był widoczny tylko w określonych miejscach, gdzie mam podpiąć mia_material3 konkretnie? A odnośnie drugiego pytania - miałem dwa materiały mia_material_x1 i mia_material_x2 - chciałem żeby mia_material_x2 był widoczny pod mia_material_x1 tylko w określonych miejscach. Podpiąłem oba materiały do layered shader: mia_material_x1.result do layeredshader.inputs[0].color mia_material_x2.result do layeredshader.inputs[1].color ale nie wiem co podłączyć do layeredshader.inputs[0].transparency. Generalnie chodzi o to, że próbuję nałożyć dwa materiały mia_material, albo mia material_x na obiekt i chcę żeby górny materiał był w pewnych miejscach niewidoczny i żeby było w tych miejscach widać dolny materiał - coś jak budynek, z którego odchodzi tynk i widać pod nim cegły. I próbuje wykorzystać do tego layeredshader, albo mib_color_mix Edytowane 7 Sierpień 2009 przez wormer
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się