Napisano 6 Sierpień 200915 l Jak podłączyć dwa materiały mia_material_x do mib_color_mix w taki sposób, żeby to wszystko działało?
Napisano 7 Sierpień 200915 l Autor Tyle, że ja mam dwie bump mapy przypisane do mia material x, a do mia material się chyba w ogóle nie da podpiąć bumpa. Póki co podłączyłem to wszystko do layered shadera, ale słyszałem, że korzystanie z layered shader jest dość niepraktyczne.
Napisano 7 Sierpień 200915 l Bump mapy do mia_material podpinasz przez misss_set_normal. Jak chcesz miec dwie na jednym shaderze, to albo je polacz w PS albo juz w Mayi.
Napisano 7 Sierpień 200915 l Autor Tyle, że ja trochę jestem niekumaty jeśli chodzi o shading netwoks i mib_color_mix. Mógłbyś mi jakoś łopatologicznie wytłumaczyć do czego podłączyć te dwa mia_material, a do czego później mib_color_mix żeby wszystko funkcjonowało właściwie?
Napisano 7 Sierpień 200915 l Jasne:) Przypisz obiektowi jakikolwiek material. w Hypershade skasuj mu wszystko oprocz grupy cieniujacej. W jej opcjach w sloty material shader, shadow shader i photon shader wrzuc mib_color_mix. Potem juz w opcjach mib_color_mix w color base wrzuc pierwszy mia_material, w color_0 drugi, a na samej gorze liczbe materialow ustaw na jeden. Powinno smigac.
Napisano 7 Sierpień 200915 l Autor Dobra, dzieki - mam dwa bumpy na jednym mia material, ale teraz chcę żeby ten materiał był w pewnych miejscach niewidoczny i chcę żeby pod nim był widoczny jeszcze jeden mia_material z jednym bumpem. Co do czego podłądczyć? P.S. Jeszce jedno dodatkowe pytanie, które mnie męczy - co trzeba podłączyć z mia_material_x do tranparency w layered shader żeby działało?
Napisano 7 Sierpień 200915 l Musisz zrobic maske czarno-biala i podpiac pod weight_0, sposob mieszania materialow z blend zmien na mix. Zeby podpiac maske pod weight musisz ja mayowym nodem zamienic na alphe. Drugiego pytania nie za bardzo rozumiem:)
Napisano 7 Sierpień 200915 l Autor Już się zaczynam gubić trochę... Mam mia_material1 i mia_material2 podpięte do mib_color_mix, oba materiały mają po jednym bumpie. Teraz chcę podpiąć mia_material3, który też ma jednego bumpa, chce żeby mia_material3 był widoczny tylko w określonych miejscach, gdzie mam podpiąć mia_material3 konkretnie? A odnośnie drugiego pytania - miałem dwa materiały mia_material_x1 i mia_material_x2 - chciałem żeby mia_material_x2 był widoczny pod mia_material_x1 tylko w określonych miejscach. Podpiąłem oba materiały do layered shader: mia_material_x1.result do layeredshader.inputs[0].color mia_material_x2.result do layeredshader.inputs[1].color ale nie wiem co podłączyć do layeredshader.inputs[0].transparency. Generalnie chodzi o to, że próbuję nałożyć dwa materiały mia_material, albo mia material_x na obiekt i chcę żeby górny materiał był w pewnych miejscach niewidoczny i żeby było w tych miejscach widać dolny materiał - coś jak budynek, z którego odchodzi tynk i widać pod nim cegły. I próbuje wykorzystać do tego layeredshader, albo mib_color_mix Edytowane 7 Sierpień 200915 l przez wormer
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto