Skocz do zawartości

[Renderowanie] Heineken - kaustyka [Maya + mental]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

Postaram się w skrócie przedstawić jak wykonać w Autodesk Maya taką piękną butelkę z piwem bezalkoholowym ;)

 

84570596.jpg

 

 

1) Zaczynamy od modelu. Nie musi być taki cudowny jak mój, ale powinien :P Na tym etapie robimy bez grubości.

37484290.jpg

 

 

2) Extrudujemy, ekhm przepraszam Adek :P wtłaczamy wszystkie pol.. wielokąty do środka na odpowiednią grubość.

81545578.jpg

 

 

3) Teraz musimy zaznaczyć tę część butelki, która będzie wypełniona piwem, oczywiście ;) bezalkoholowym.

Najszybciej jak zaznaczymy pol.. wielokąty dna i poprzez kilkukrotne shift+> zwiększamy zakres wewnętrznego zaznaczenia.

43696844.jpg

 

 

4) Jako że panuje kryzys, to zaznaczamy tylko tyle. (są to wewnętrzne wielokąty :)

98201342.jpg

 

 

5) Extractujemy je czyli że oddzielamy od reszty.

58528703.jpg

 

 

6) I butelke wywalamy na inną warstwę, żeby nie przeszkadzała, i dajemy opcje fill hole, dzięki czemu tworzy nam sie "lustro" piwa :P

84559611.jpg

 

 

7) A i tu ważna sprawa... flipujemy koniecznie normale na zewnątrz.

61332196.jpg

 

 

8) Tutaj musimy wytężyć gały, żeby zobaczyć ustawienia dla piwa i szkła butelki. I żeby nie było to idzie to tak:

 

PIWO - dielectric_material / color na żółty (tutaj biały jest jeszcze.. no dobra zapaćkam to :P )/ index of refraction 1.5 (szkło)

/ outside index of refraction 1.333 (ciecz) Ustawienia te wpływają na efekt kaustyczny i jego kształt.

 

BUTELKA - mia_materia_x / dajemy preset na szklo fizyczne / zmieniamy kolor w zakladce refraction na kolor taki jaki ma mieć butelka.

W przykładzie różowy, ale dla naszego hajnekena zielony.

 

Jeśli ktoś chce zrozumieć czym są te wartości 1.5 i 1.333 itp. to odsyłam tutaj http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_refractive_indices

jest tu też tabelka z wartościami dla różnych materiałów.

38258710.jpg

 

 

9) uff.. światła.. no to jak kto tam chce :) ja dalem 2 plejny, jeden point i do cieni i emitowania fotonów kaustyki spot_lighta.

Pamiętajmy, żeby włączyć emisje fotonów w świetle które ma generować kaustykę.

98755326.jpg

 

 

10) tak to wygląda bez tekstur, kapsla i bąbelków. Kapsel to wiadomo :P a bąbelki to poprostu kulki przezroczyste.

20733600.jpg

 

 

11) W opcjach renderu w zakładce raytracing wystarczą nam wartości takie jak tutaj czyli 2, 6, 8, ale jesli byśmy wstawili

taką butelke do np słoika z wodą (sic!) :D to musimy odpowiednio zwiększyć wartość dla refractions.

Czyli szkło (słoik) + ciecz (woda) + szklo (butelka) + ciecz (piwo) + szkło (butelka) + ciecz (woda) + szkło (słoik) i najlepiej 2 zapasu to wychodzi

9 :) w presecie dla produkcji jest ich 10 wiec luzik :)

22073274.jpg

 

 

 

Mam nadzieje, że się ktoś czegoś nauczył!:P no to chlup :)

 

a w razie problemów piszcie tutaj, a będzie wam odpowiedziane :P

Edytowane przez ptaszek
  • Like 4
  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności