andy_a Napisano 14 Wrzesień 2009 Napisano 14 Wrzesień 2009 (edytowane) Witam Mały tutek o sculptowaniu głowy - z boxa, od czaszki, poprzez mięśnie na finalnej rzeźbie kończąc. Tym razem dodałem komentarz :) Tak na marginesie, polecane linki przed (albo nawet zamiast :P) tego tutka: Tutortiale autorstwa Roda Seffena: Mięśnie twarzy we flashu: http://www.artnatomia.net/uk/artnatomyApplication.html Atlas anatomii: http://www.anatomyatlases.org/atlasofanatomy/index.shtml Matematyczne wykreślone "piękno": http://www.beautyanalysis.com/index2_mba.htm ***************************** Topologia siatki głowy http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=53305 ***************************** stary timelaps: Dwarf Edytowane 19 Kwiecień 2010 przez andy_a 2 1
Gość Morte Napisano 20 Kwiecień 2010 Napisano 20 Kwiecień 2010 hej! Po pierwsze fajnie ze Ci sie chcialo, no i respekt za Szkieletora! I za to repik:)//edit-> forum mi niepozwala, ale jak bede mogl to poleci:) W tutorialu mowisz kilka ciekawych i waznych rzeczy czesto jednak to co widzimy nijak ma sie do tego co widzimy na ekranie. Przyklad, mowisz o idealnych proporcjach a rzezba konczy z gigantycznymi uszami. Mowiszo tym zeby nie podchodzic do tkaniny bez refki, a zadnych refek nie widac i scuplt nie wskazuje jednak na ich uzycie. Przyznasz chyba ze efekt finalny nie jest zbyt dobry. Ogolnie wydaje mi sie ze za bardzo skupiles sie na teoretycznej stronie, patrzenia na miesnie itd. a zbyt malo na tym w jaki sposob wlasciwie przeniesc to wiedze teoretyczna na rzezbe tak by efekt byl poprawny anatomicznie. nie bardzo wiem dlaczego zniszczyles te podstawy, czaszke i miesnie ktore najpiew wyrzezbiles - gdybys kontynowal rzezbienie na nich wydaje mi sie ze efekt bylby lepszy, a i tutorial spojniejszy. Pozatym bardzo drazniace bylo dla mnie to ze caly tutorial mowisz o wspolgraniu ze soba form twarzy, ale totalnie ignorujesz to w jaki sposob szyja laczy sie z torsem. Pare innych rzeczy tez mnie 'irytowalo' ale to juz bardziej dlatego ze pare tych glowek wyrzezbilem. Pozdrawiam!
KLICEK Napisano 20 Kwiecień 2010 Napisano 20 Kwiecień 2010 to chyba taki speed bardziej, tak czy inaczej w pewnym momencie jak konczysz czaszke jest naprawde fajnie, a pozniej tak wiesz, robisz po prostu efekt dziada :) ale dzieki za tuta bardzo fajny + rep edit: you must spread ble ble ble
andy_a Napisano 20 Kwiecień 2010 Autor Napisano 20 Kwiecień 2010 hej! Po pierwsze fajnie ze Ci sie chcialo, no i respekt za Szkieletora! I za to repik:)//edit-> forum mi niepozwala, ale jak bede mogl to poleci:) Dzięki bardzo za korektę :) Co prawda głownie zależało mi na pokazaniu form (jak u Rod’a oraz dlaczego takie powstają) ale chyba masz rację, że jak już pokazałem kolejne elementy to warto by było iść z nimi dalej. W tutorialu mowisz kilka ciekawych i waznych rzeczy czesto jednak to co widzimy nijak ma sie do tego co widzimy na ekranie. Przyklad, mowisz o idealnych proporcjach a rzezba konczy z gigantycznymi uszami. Mowiszo tym zeby nie podchodzic do tkaniny bez refki, a zadnych refek nie widac i scuplt nie wskazuje jednak na ich uzycie. Przyznasz chyba ze efekt finalny nie jest zbyt dobry. Co do tego to masz rację – dźwięk dogrywałem później i to była dla mnie prawdziwa męczarnia :P Niestety ale największy błąd popełniłem na samym początku – planowanie :] Chciałem wykorzystać referki z tyłu do podkreślania ale w czasie sculptu je za bardzo zasłaniałem. Do tego koncepcja głowy zmieniała się co etap. Co do proporcji, to sama głowa nie trzyma ich w wielu miejscach :P Chciałem pokazać, że nawet przerysowując można zachować względnie realizm (dlatego wybrałem takie duże uszy). Wyznaję zasadę, że dużo ważniejsze do proporcji jest uwzględnienie właściwych krzywych budujących formy. Co do tkaniny to się w 100% zgodzę… nawet pod sam koniec wyciąłem mój własny ironiczny tekst „[…] wyjdzie taka sobie popaćkanie bryła… jak widać na załączonym przykładzie.” ale stwierdziłem, że moje poczucie humoru może być odebrane niewłaściwie. Zresztą w początkowej fazie planów nie miało być włosów, ubrania ani detalu, tak jakoś w trakcie wyszło, że fajnie by było dodać jeszcze to i to itd. Ogolnie wydaje mi sie ze za bardzo skupiles sie na teoretycznej stronie, patrzenia na miesnie itd. a zbyt malo na tym w jaki sposob wlasciwie przeniesc to wiedze teoretyczna na rzezbe tak by efekt byl poprawny anatomicznie. nie bardzo wiem dlaczego zniszczyles te podstawy, czaszke i miesnie ktore najpiew wyrzezbiles - gdybys kontynowal rzezbienie na nich wydaje mi sie ze efekt bylby lepszy, a i tutorial spojniejszy. Co do mięśni to po wysculptowaniu stwierdziłem, że wyjdzie jakiś chudzielec, a tu wole dać kogoś grubszego żeby było lepiej formy widać. Poza tym jakoś wygodniej mi się głowy (ciało to co innego:P) zaczyna od gładkiej siatki (takie moje zboczenie:)). Pozatym bardzo drazniace bylo dla mnie to ze caly tutorial mowisz o wspolgraniu ze soba form twarzy, ale totalnie ignorujesz to w jaki sposob szyja laczy sie z torsem. Pare innych rzeczy tez mnie 'irytowalo' ale to juz bardziej dlatego ze pare tych glowek wyrzezbilem. Pozdrawiam! Tak szyje potraktowałem bardzo skrótowo, może masz rację, że za bardzo, ale mam nadzieję, że osoby głodne wiedzy anatomicznej, no poprzestaną na tym tutku i sięgną głębiej :) Jakbyś miał jeszcze jakieś rady to pisz śmiało – w końcu tylko w ten sposób można się rozwijać, a i jestem pewien, że wniosą coś konstruktywnego dla potomnych :) (tylko proszę detal okryjmy zasłoną milczenia, bo paćkania na najwyższym lvl dam_std do teraz się wstydzę :P) to chyba taki speed bardziej, tak czy inaczej w pewnym momencie jak konczysz czaszke jest naprawde fajnie, a pozniej tak wiesz, robisz po prostu efekt dziada :) ale dzieki za tuta bardzo fajny + rep edit: you must spread ble ble ble Dzięki :) Już Morte'mu trochę na ten temat napisałem (ciągła zmiana koncepcji :( w pewnym momencie zastanawiałem się czyżby nie poprzestać i wrzucić bez detalu, ale stwierdziłem, że co tam, że początkującym może się przyda)
KLICEK Napisano 20 Kwiecień 2010 Napisano 20 Kwiecień 2010 przydac sie przyda na bank, bo warto oblukac
Gość Morte Napisano 20 Kwiecień 2010 Napisano 20 Kwiecień 2010 Co do tych irytujacych rzeczy to raczej mi chodzilo o workflow- np jechales Dam_Standardem na stosunkowo wyskoim poziomie szybko i ci kropkowalo, a wystarczylo albo ustawic odpowiednio lasy mouse , albo zejsc nizej na poziomach i pobawic sie tam. Ogolnie irytacja to zle slowo tutaj- chodzilo mi raczej o cos w stylu ' ja bym zrobil to inaczej', 'latwiej byloby', etc. Przykladowo wg mnie lepiej najpierw za maskowac sobei region ucha i wycinac w nim niz tak jak ty standardem narysowales obrys... Ale mowie to juz kwestia wlasnych preferencji i ze tak powiem metoda jest dobra poki mozna nia osiagnac chciany efekt:) Ogolnie zrobienie dobrego tutoriala to tez trudny orzech do zgryzienia, szczegolnie jak wokol tacy malkonetenci jak ja;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się