Napisano 16 Wrzesień 200915 l serwus :) w jaki sposob zrobić skalowane, rozcigliwe kości w szkielecie w MB ? Importuje sobie postacie z maxa, robie rig w mb i jest wszystko spoko, ale potrzebuje skalowalnosci, bo mi tego bardzo brakuje . Da się to jakos w miare prosto zrobic ? pozdrawia mi zycze powodzenia :)
Napisano 16 Wrzesień 200915 l Pewnie Relation Constrainem przeliczajac odleglosci miedzy jakimis Nullami. Chociaz nie wiem jak sie wtedy zachowuje Character Rig. Jak bedziesz mial odrobine szczescia to Hrydek tutaj zajrzy;)
Napisano 23 Wrzesień 200915 l heheh, spoko, zaraz mu linke rzuce, bo zapomnialem;) Swoja droga nie wiem, czy takiego czegos nie ma przypadkiem w ustawieniach control riga? nawet bym sie nie zdziwil.
Napisano 24 Wrzesień 200915 l No, relations. Dla platiżów robiłem taki rig ryja na kompresowanych (skalowanych) kościach. Troche to toporne wyszło, bo z 400 constraintów było, ale dawało rade. Kannu chcesz ten rig na kościach, czy na control rigu. Piszesz kości, ale mam jakieś niejasne podejżenia, że kombinujesz coby to na control rigu działało.
Napisano 24 Wrzesień 200915 l Autor serwus :) no chodzi o control riga w motionbuilderze . żebym mogł sobie w MB animowac takie skalowalne rzeczy. dzięki za odzew :) , a swoją drogą czy to nie dziwne że taki soft jak motionbuilder nie ma czegos taiego domyslnie ? pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Napisano 26 Wrzesień 200915 l Teraz nie mam jak tego zobaczyć. Weekend w robocie i takie tam :). Ale oblukam w wolnej chwili. Coś mi sie wydaje, że był taki filmik pokazujący możliwości bodajże wersji 6 i była animacja jakieś żaby co używała tego. Nie daje sie to łatwo znaleźć, także polecam poszukać, bo może jest już tylko jakoś dziwnie sie włącza. pozdro
Napisano 6 Październik 200915 l Ależ Bonerku, to Twoje zdanie jest i masz pełne do niego prawo :) A dla mnie jest to soft, w którym jestem w stanie obrobić okrutną ilość animacji w krótkim czasie i umieścić to tam gdzie chce. A wracając do tematu: jest syf. Udało mi się uzyskać taki setup, gdzie prostym relations skaluję oś x kości i teoretycznie powinno to ładnie działać, ale niestety Chain IK nie bardzo daje rade. Nie trafia, a błąd powiększa sie z odległością. Może coś przegapiam, popytam jeszcze. Scene zarzucam, coby można było popodglądać.