Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie

 

Używam Maksia 2009

 

Mam następujący problemik. Dla Was pewnie to będzie proste.

 

Chciałbym zrobić coś na kształt ściany w pokoju z kilkoma monitorami (np. 8 sztuk)

Założenie jest takie że na ścianie, w określonych odstępach (muszą być zachowane wymiary, nie wiem jak to można dokładnie ustawić w maksie) będą "wbudowane" monitory. Kwestia jest taka.

 

Jak najszybciej zmodelować taką ścianę, aby:

1. Monitory miały swoja ramkę (tak jak panele LCD czy telewizory zawsze mają swoją ramkę z lekkim rantem).

2. Żeby widać było w ścianie ten monitor z ramką, ale nie na równi ze ścianą, tylko lekko "wbudowany".

3. Czy modelować wszystko na boksie, robić cuty, slice'y?

 

Dodam, że ramka tego monitora jest zaokrąglana na rogach więc to stwarza mi problem gdybym chciał robić to na boksie.

Generalnie tak jakby były 2 ranty (ściany i telewizora), po prostu żeby to sztucznie na renderze nie wyglądało, że na ścianie jest płaska tekstura TV.

 

Drugie pytanie to jest takie, że mam taką ścianę zrobioną w Ilustratorze.

W momencie importu AI do maksa jest wszystko ok. Jest to spline, wszystkie wymiary zachowane. W momencie gdy daje konwersję tej siatki do Editable Mesh(lub Poly) żeby extrude zrobić, w miejscach gdzie powinny być dziury (na monitory) tworzą się polygony, a cała reszta znika. Tak jakby robił to odwrotnie. Jest szansa jakoś to "odwrócić"? Bo nie wiem czy to ja jakiś błąd robię, czy jest to już błąd w samym pliku AI.

 

Będę wdzięczny za pomoc.

 

Niestety nie mam rysunku , bo w pracy siedzę :(

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wydaje mi sie ze to z boxa odpowiednio podzielonego mozna wykonac nawet te zaokraglone rogi (przez zageszczenie siatki + smooth). Korzystaj z Extrude, Chamfer.

 

Z odwroecniem face'ow to mozliwe ze musisz uzyc Flipa lub recznie pousuwac i pozamykac face'y.

Napisano
  • Autor

No właśnie tak zacząłem kombinować, żeby to robić z boxa, tylko z tym się umorduje nieprzeciętnie (cuty, podział odpowiedni siatki). O wiele łatwiej byłoby właśnie mi zrobić extruda z tego spline'a co mam przygotowanego w AI. To jest zamknięty jeden spline (główna ściana) a w środku tego spline'a są monitory (też odzielne spline'y ale zamknięte )...praktycznie z zachowaniem wszelkich odległości, wymiarów. A tak będę musiał potem ustawiać "na oko" odległości pomiędzy monitorami.

 

Może ma ktoś jakieś pomysły jeszcze?

 

Guru, dzięki za odpowiedź, podniosłeś mnie na duchu :)

Napisano

ja masz to na splinie z Ai to nie powinno byc problemu. A z boxa to tez by wyszlo z tym ze musialbys wiedziec gdzie ciac. Na samym extrude i operacje z shiftem(scale,...), ewentualnie jakies outline i inset.

 

W maxie to ciezko precyzyjnie modelowac jest do wizualizacji animacji. Do precyzji polecam cos z CAD'a.

Napisano
  • Autor

Haaa....i tu byl Panie problem....niby wszystko ladnie pieknie...a tu welda zbraklo. NIe przyuwazylem kilku miejsc... :D

 

Dziekowac za pomoc...mysle ze mozna zamknac :D

Napisano
  • Autor

Wracam do tematu...

 

Poradziłem sobie ze splajnem, utowrzyłem bryłę którą chce uzyskac.

 

Pojawił mi się inny problem, wiem ze powinno to byc w dziale teksturingu, ale nie chce zakladac nowego tematu.

Problem jest taki ze jesli chce nakladac tekstury w postaci jpg na utowrzona bryle, to za diabla nie chce sie to renderowac, naklada sie po rpostu jakis kolor.

Natomiast gdy w tej samej scenie utworze obok boksa i zarzuce ta sama teksture na boksa to nie ma zadnego problemu. Gdzie tkwi problem? Cos z bryla jest nie tak?

Prosilbym o jakies porady, gdzie szukac rozwiazania.

Napisano

unwrap uvw. Dalej już panie tylko tutoriale i help maxowski.

Uprzedzając pytanie: Na google jest sporo i kilka komercyjnych też się znajdzie.

Napisano
  • Autor

Hmm....trzeba korzystac z unwrapa?

Az sie zdziwilem...bo kurcze myslalem ze wystarczu spokojnie tekstury nalozyc i klopot z glowy..

 

Dodam ze bryla jest juz "pocieta" (ma siatke) wyekstrudowane niektore miejsca, porobione zagłebienia.

Napisano

Ja bym to robił unwrapem. Teoretycznie możesz przygotować oddzielne teksury i mapować uvw z zaznaczonym mappingiem na face. Wtedy na każdy poligon oddzielnie nakładasz materiał z odpowiednią teksturą. W sumie też proste. Pewnie znajdą się też inne sposoby.

Napisano
  • Autor

dzieki za info...wlasnie lece uvw map bo mam odzielne tekstury :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności