Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

w temacie 3DS Max jestem świerzy i potrzebuję pomocy. Otóz zrobiłem model robota (z Mechwarriora) w odpowiedniej skali w maxie (ok 1:50). robot miałby mieć ok 30 cm wysokosci, z tym, że pierwotnie był zaprojektowany nie w skali (po prostu wysrysowałem przekroje w corelu, przeniosłem do maxa jako krzywe i użyłem NURBS żeby połączyć przekroje, dzięki temu otrzymałem cakiem niezłe odwzorowanie 3D), dopiero po ukończeniu modelu pomniejszyłem go do odpowiednich rozmiarów uzywając prostego skalowania (utowrzyłem boxa o odpowiednich rozmiarach i pomniejszyłem robota do wymiarów boxa, żeby otrzymać obiekt w ww skali). Używając Unwrap UVW chcialem podzielic go na siatki 2D ze by moc to przeniesc do np Corela (opcja unfold mapping, zeby ładnie mi pokazał siatkę 3D w 2D). Nastepnie wybieram render UVW i zapisuję. Otóz problem polega na tym, ze element który powinien mieć w rzeczywistości ok 2 cm po zapisaniu render UVW i przeniesieniu do corela zajmuje mi pol kartki A4. Nie mogę sobie z tym poradzic w żaden sposób, jakby można było przeskalowac element właściwie, żeby po przenieseiniu na płaszczyznę 2D miał odpowiednie wymiary odpowiadające zaprojektowanemu modelowi 3D???....dzieki z góry za pomoc

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 638
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Z UVW nie bawilem sie za duzo ale chyba powinno byc tam cos do zmiany rozmiaru renderowania mapy UVW. Sprobuj zeskalowac ten "kwadrat" w ktorym umieszczasz poszczegolne czesci textury w modyfikatorze.

 

Inna opcja sprobuj zamiast skalowac robota normalnie zarzuc modyfikator XForm i nim zeskaluj

Napisano

dzięki za pomoc....nie pomogło niestety, za to odkryłem jeszcze jedną rzecz, przy renderowaniu siatki wybiera sie rozmiar obrazka (ja miałem wpisane 1024x1024), wpisując odpowiednie wartości można pomniejszać lub powiekszac siatkę, jednakże nie ma nigdzie zadnych informacji jaką wartośc powinienem podać, żeby renderowana i zapisana siatka była w stosunku 1:1 z modelowanym elementem...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności