Napisano 24 Wrzesień 200915 l Witam, zakładam wydaje mnie się dość długi watek, ponieważ celuje w wymodelowanie oraz wyrenderowanie domku od środka. Od pokoji, poprzez kuchnię, aż do łazienek. Jest to parterówka wymodelowałem zarys, jednak mam problem od którego nie mogę się uwolnić od początku działania w 3ds max. Chodzi oczywiście o kamerę... Domek to: ogólna powierzchnia (cm): 1800 x 1075 ściany zewnętrzne (cm): 24 ściany wewnętrzne (cm): 10, 15 sufit na wysokości (cm): 260 Problem w tym, że wstawiając kamerę do środka któregoś z pokoi nic nie widać... Oto aktualny kształt: A oto widok z kamery (film gate: 35) w pokoju: Co tu zrobić teraz z tą kamerą bo nie chciałbym zniekształcić widoku zwiększając ogniskową drastycznie... Pozdrawiam i liczę na pomoc i wsparcie w ukończeniu ambitnego projektu :)!
Napisano 25 Wrzesień 200915 l Autor camera - clipping Szukałem szukałem ale nic nie znalazłem konkretnego co to jest do czego służy i jak tego używać... możesz konkretniej proszę ;) dzieki!
Napisano 25 Wrzesień 200915 l proszę bardzo http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/vrayphysicalcamera_params.htm
Napisano 26 Wrzesień 200915 l Autor no tam za dużo informacji na temat tego nie ma... Horizon line - turns on and off the display of the camera horizon line in the viewport. Clipping - turns on and off camera clipping. Near/far clipping range - the near/far clipping range, when Clipping is on. Near/Far environment range - the near/far environment range (used by some atmospheric effects in 3ds Max). To mi niewiele mówi :(
Napisano 26 Wrzesień 200915 l Kolega pokazał Ci gdzie znaleźć informacje na temat jak to działa i jakie daje efekty. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz "wyprowadzić" kamerę poza obiekt co w rzeczywistości w fotografii jest nie możliwe ( chyba że na czas sesji usunięto by jedną ze ścian ;) ). Mnie też strasznie drażni ta cała korekcja perspektywy i w wielu przypadkach wygląda po prostu tragicznie, na przykład w tak lubianych małych, ciasnych łazienkach ( o zgrozo! ). Zajrzyj pod ten adres i poczytaj http://en.9jcg.com/comm_pages/blog_content-art-117.htm. Nie zawsze się to sprawdza, ale lepsze to niż rozjechany na pół obrazka wucet :).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto