Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Którys raz robiąc render powiedzmy prysznica mam problem, że widoczne za szybą chromowane przedmioty na renderze wychodza czarne. Czy jest to kwestia materialu czy ustawień i co można z tym zrobic?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 914
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

za mala liczba odbic i refrakcji,

 

moze ustawiles parametry: Max Reflections / Max Refractions

powieksz je

 

albo masz za nisko ustawiony parametr: Max transparent layers

Napisano
  • Autor

reflection/reflaction max depth - 1 - na ile mozna dac, zeby nie wydłuzyc zbytnio czasu renderu?

Napisano
reflection/reflaction max depth - 1 - na ile mozna dac, zeby nie wydłuzyc zbytnio czasu renderu?

 

policz ile razy promien przechodzi przez szybe, rysunek schematyczny:

*||

*||

*||

 

tak mniej wiecej to wyglada, gdzie * to chrom, | to warstwa szyby (jesli jest 2 warstwowa)

i liczysz, promien leci od kamery, przechodzi przez pierwsza warstwe szyby +1,

przechodzi przez 2 warstwe szyby +1, wracajac przechodzi znow przez warstwe szyby +1 i przez kolejna +1 = ustaw refrakcje na 4 i zobacz czy juz wszystko widac,

z odbiciami jest inaczej, w chromie odbija sie pierwsza warstwa szyby +1,

przechodzi i odbija sie kolejna warstwa szyby +1 i dalej promien leci i dolatuje do

obiektow ktore powinno byc widac, wiec wystarczy ustawienie reflection na 2 ew 3 jesli z kolei odbijaja sie duze powierzchnie np jakies lustro

Napisano
  • Autor

Wow...tak to wyjasniles ze nawet ja rozumiem ,sprawdze niedlugo.

oczywiście rep+

 

"You must spread some Reputation around before giving it to tjviking again."

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności