Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam zacząłem się bawić tym Vrayem SSS bo ponoć mozna na nim refleksy robić.

Zrobiłem cos takiego ustawienia "na wariata" i nie wiem co poustawiać żeby to fajnie wyglądało, do tych slotów włożyłem ten sam materiał (ten górny na obrazku), a to ma być planeta i chciałbym żeby to jakos fajnie wyglądało.

73936348.jpg

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 810
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm nie no jak pisałem o Vray SSS to chodziło mi raczej o miękkie części skóry Infestora, bo ten mat jest używany głównie do skóry, np ludzkiej. Można by tym zrobić też hatchery, jak i ogólnie wszelkie materiały organiczne. Na teksture planety się on kompletnie nie nadaje... Niestety, sam za bardzo nie umiem się nim jeszcze posługiwać.

 

Refleksy na planecie możesz bardzo łatwo zrobić w zwykłym materiale vraya, wystarczy zmienić kolor przy Reflection na jaśniejszy (czarny = 0, biały = odbija jak lustro itd). Możesz też wstawić tam mapę w slota, używając kolorów z odcieni szarości - wtedy tam, gdzie jest jaśniej, będzie odbijało bardziej, a tam gdzie ciemniej, odbicia będą mniejsze :)

 

Aha no i Refl.glossiness - 1.0 to bardzo ostre odbicia, im bardziej zmniejszysz, tym bardziej rozmyte one będą.

Napisano
  • Autor

Dzięki :) Draven.pomodze z tym, a tak przy okazji (może to dziwne) bo ten sss to mi całkiem niezłe efekty dał tej planety tylko że bez odbić...

Napisano

Heh ale niestety SSS nie służy do... jak ty to nazywasz odbić. Możesz tym symulować takie materiały jak wosk, skóra etc.

 

Poczytaj sobie o tym: http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/vrayfastsss_params.htm

 

I poczytaj ogólnie o materiałach Sub Surface Scatering (SSS). Najpierw dowiedz się do czego ten materiał służy dopiero potem zacznij go stosować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności