Napisano 30 Wrzesień 200915 l Witam zacząłem się bawić tym Vrayem SSS bo ponoć mozna na nim refleksy robić. Zrobiłem cos takiego ustawienia "na wariata" i nie wiem co poustawiać żeby to fajnie wyglądało, do tych slotów włożyłem ten sam materiał (ten górny na obrazku), a to ma być planeta i chciałbym żeby to jakos fajnie wyglądało.
Napisano 30 Wrzesień 200915 l Hmm nie no jak pisałem o Vray SSS to chodziło mi raczej o miękkie części skóry Infestora, bo ten mat jest używany głównie do skóry, np ludzkiej. Można by tym zrobić też hatchery, jak i ogólnie wszelkie materiały organiczne. Na teksture planety się on kompletnie nie nadaje... Niestety, sam za bardzo nie umiem się nim jeszcze posługiwać. Refleksy na planecie możesz bardzo łatwo zrobić w zwykłym materiale vraya, wystarczy zmienić kolor przy Reflection na jaśniejszy (czarny = 0, biały = odbija jak lustro itd). Możesz też wstawić tam mapę w slota, używając kolorów z odcieni szarości - wtedy tam, gdzie jest jaśniej, będzie odbijało bardziej, a tam gdzie ciemniej, odbicia będą mniejsze :) Aha no i Refl.glossiness - 1.0 to bardzo ostre odbicia, im bardziej zmniejszysz, tym bardziej rozmyte one będą.
Napisano 30 Wrzesień 200915 l Autor Dzięki :) Draven.pomodze z tym, a tak przy okazji (może to dziwne) bo ten sss to mi całkiem niezłe efekty dał tej planety tylko że bez odbić...
Napisano 30 Wrzesień 200915 l Heh ale niestety SSS nie służy do... jak ty to nazywasz odbić. Możesz tym symulować takie materiały jak wosk, skóra etc. Poczytaj sobie o tym: http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/vrayfastsss_params.htm I poczytaj ogólnie o materiałach Sub Surface Scatering (SSS). Najpierw dowiedz się do czego ten materiał służy dopiero potem zacznij go stosować.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto