marcinW Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 witam. krótkie pytanie. czy vray ma taką opcję jak light tracer? albo może coś innego, podobnie działającego? chcę tego użyć i renderować w vray a nie scanline (który to oczywiście light tracer'a posiada). z góry dziękuję za pomoc. pozdrawiam
Gość Gosc Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 vray posiada rozne mechanizmy: swiatla: area, sun, ies globalne oswietlenie: photony, irradiancja, light cache, brute force symulacja oswietlenia (fake): ambient occlusion (a.k.a. Vray Dirt) wiec nie powinno byc klopotu z usykaniem takich samych, a nawet lepszych efektow, co nie zmienia faktu ze scena robiona pod light tracera musi byc przerobiona pod vraya
marcinW Napisano 6 Październik 2009 Autor Napisano 6 Październik 2009 hehe. no tak. nie wątpię, że łatwo otrzymać te same lub podobne efekty różnymi sposobami. muszę sprostować - kompletnie nie pomyślałem robiąc post wcześniej - jestem początkujący więc większość wyżej wymienionych funkcji jeszcze dla mnie nie istnieje :) Jednak na pewno w najbliższym czasie zacznę się z nimi zapoznawać. ale za to może krótsze pytanie - bump light. gdzie najszybciej i najłatwiej to... "odhaczyć" :) dzięki za odp
Gość Gosc Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 hehe. no tak. nie wątpię, że łatwo otrzymać te same lub podobne efekty różnymi sposobami. muszę sprostować - kompletnie nie pomyślałem robiąc post wcześniej - jestem początkujący więc większość wyżej wymienionych funkcji jeszcze dla mnie nie istnieje :) Jednak na pewno w najbliższym czasie zacznę się z nimi zapoznawać. ale za to może krótsze pytanie - bump light. gdzie najszybciej i najłatwiej to... "odhaczyć" :) dzięki za odp mozesz wkleic jakis przyklad, co ty tak naprawde chcesz uzyskac? vray wiele rzeczy robi ze swej natury, ligh tracer... oszukuje i stad pelno opcji ktore staja sie zbedne po przejsciu
marcinW Napisano 6 Październik 2009 Autor Napisano 6 Październik 2009 jasne. robię tutorial. jest to krotka animacja na ktorej jest pewien stojak. nad nim, troche pod kątem jest zwykly spot light. chcę, żeby bump light odbijal czesc swiatla od podlogi, delikatnie oswietlajac stojak od dolu. bo w tej chwili swiatlo pada z gory a pod stojakiem jest na tyle ciemno ze nic nie widac. chce rozjasnic jego spod. w tutorialu gosc uzywa bump light z light tracer'a i renderuje w default scanline. a ja chce ten sam efekt ale z włączonym vray'em. dodam jeszcze ze dookola ma byc ciemno wiec jakies takie zbyt ogólne oswietlenie nie wchodzi w gre (w kwestii oswietlania spodu stojaka). jedyne swiatlo to ten jeden spot light.
Gość Gosc Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 jasne. robię tutorial. jest to krotka animacja na ktorej jest pewien stojak. nad nim, troche pod kątem jest zwykly spot light. chcę, żeby bump light odbijal czesc swiatla od podlogi, delikatnie oswietlajac stojak od dolu. bo w tej chwili swiatlo pada z gory a pod stojakiem jest na tyle ciemno ze nic nie widac. chce rozjasnic jego spod. w tutorialu gosc uzywa bump light z light tracer'a i renderuje w default scanline. a ja chce ten sam efekt ale z włączonym vray'em. dodam jeszcze ze dookola ma byc ciemno wiec jakies takie zbyt ogólne oswietlenie nie wchodzi w gre (w kwestii oswietlania spodu stojaka). jedyne swiatlo to ten jeden spot light. jesli dookola jest idealnie ciemno to wlaczenie samegi GI powinno wystarczyc, --------------------------------------- [x] global illumination primary bounces [iraddiance map] secondary bounces [light cache]
marcinW Napisano 6 Październik 2009 Autor Napisano 6 Październik 2009 dzięki wielkie. w takim razie idę się bawić :) pzdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się