Skocz do zawartości

[Vray] light tracer [3dsmax 2009]


marcinW

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

vray posiada rozne mechanizmy:

 

swiatla:

area, sun, ies

globalne oswietlenie:

photony, irradiancja, light cache, brute force

symulacja oswietlenia (fake):

ambient occlusion (a.k.a. Vray Dirt)

 

wiec nie powinno byc klopotu z usykaniem takich samych, a nawet lepszych efektow,

co nie zmienia faktu ze scena robiona pod light tracera musi byc przerobiona pod vraya

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe. no tak. nie wątpię, że łatwo otrzymać te same lub podobne efekty różnymi sposobami. muszę sprostować - kompletnie nie pomyślałem robiąc post wcześniej - jestem początkujący więc większość wyżej wymienionych funkcji jeszcze dla mnie nie istnieje :) Jednak na pewno w najbliższym czasie zacznę się z nimi zapoznawać.

 

ale za to może krótsze pytanie - bump light. gdzie najszybciej i najłatwiej to... "odhaczyć" :)

 

dzięki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe. no tak. nie wątpię, że łatwo otrzymać te same lub podobne efekty różnymi sposobami. muszę sprostować - kompletnie nie pomyślałem robiąc post wcześniej - jestem początkujący więc większość wyżej wymienionych funkcji jeszcze dla mnie nie istnieje :) Jednak na pewno w najbliższym czasie zacznę się z nimi zapoznawać.

 

ale za to może krótsze pytanie - bump light. gdzie najszybciej i najłatwiej to... "odhaczyć" :)

 

dzięki za odp

 

mozesz wkleic jakis przyklad, co ty tak naprawde chcesz uzyskac?

vray wiele rzeczy robi ze swej natury, ligh tracer... oszukuje i stad pelno opcji ktore

staja sie zbedne po przejsciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne. robię tutorial. jest to krotka animacja na ktorej jest pewien stojak. nad nim, troche pod kątem jest zwykly spot light. chcę, żeby bump light odbijal czesc swiatla od podlogi, delikatnie oswietlajac stojak od dolu. bo w tej chwili swiatlo pada z gory a pod stojakiem jest na tyle ciemno ze nic nie widac. chce rozjasnic jego spod. w tutorialu gosc uzywa bump light z light tracer'a i renderuje w default scanline. a ja chce ten sam efekt ale z włączonym vray'em.

 

dodam jeszcze ze dookola ma byc ciemno wiec jakies takie zbyt ogólne oswietlenie nie wchodzi w gre (w kwestii oswietlania spodu stojaka). jedyne swiatlo to ten jeden spot light.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne. robię tutorial. jest to krotka animacja na ktorej jest pewien stojak. nad nim, troche pod kątem jest zwykly spot light. chcę, żeby bump light odbijal czesc swiatla od podlogi, delikatnie oswietlajac stojak od dolu. bo w tej chwili swiatlo pada z gory a pod stojakiem jest na tyle ciemno ze nic nie widac. chce rozjasnic jego spod. w tutorialu gosc uzywa bump light z light tracer'a i renderuje w default scanline. a ja chce ten sam efekt ale z włączonym vray'em.

 

dodam jeszcze ze dookola ma byc ciemno wiec jakies takie zbyt ogólne oswietlenie nie wchodzi w gre (w kwestii oswietlania spodu stojaka). jedyne swiatlo to ten jeden spot light.

 

jesli dookola jest idealnie ciemno to wlaczenie samegi GI powinno wystarczyc,

---------------------------------------

[x] global illumination

 

primary bounces [iraddiance map]

secondary bounces [light cache]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności