Napisano 8 Październik 200915 l Witam. Mam do wyrenderowania scenę bitwy. Problem leży w oteksturowaniu pola tejże bitwy. Na ziemi będzie dosyć dużo detalu, więc same tilling'owane textury nie wystarczą. Podłoże jest pojedynczym obiektem i będą na nim widoczne ślady po wybuchach, porozrzucana amunicja itp. itd. Pytanie w jaki sposób teksturować taki obiekt. Mapy będą dotyczyć reflect, dissplace i oczywiście diffuse. Soft to max/vray.
Napisano 8 Październik 200915 l Rozwiązania zalezą trochę od wersji. Jeśli mamy opcje z kanałami tekstur i indywidualnymi uvkami dla każdej z nich (tekstur lub materiałów) przy wykorzystaniu mapy composite. Jeśli nie chcesz żeby mapa się powtarzała to odznaczamy "tile", w opcji indywidualnych tekstury, wybierz unikatowy numer kanału dla każdej kolejnej warstwy a następnie w uvw lub unwrapie z edytuj pozycje i wielkość tej mapy na obiekcie. Do skutku dodawaj warstwę i analogicznie zmień w niej kanał na nr 2 i edytuj UVke dla kanału 2. Można tak w nieskończoność. W Reflect displace itp p oprostu podmieniasz adres tekstur dla pszczególnych warstw i kanałów Oczywiście tutaj dałem tylko diffuse i opacity żeby pokazać że tło takiego obiektu można łatwo wyciąć. POdkreślejeszcze raz, bo ważne żeby każda tekstura w danym kanale miała identyczne koordynaty. ( co nie jest możliwe dla niektórych generowanych map) _BB Edytowane 8 Październik 200915 l przez the_fgdf
Napisano 8 Październik 200915 l Autor Dzięki. To powinno rozwiązać problem, choć sporo zabawy będę miał z tymi mapami. Serdeczne pozdr. Edytowane 3 Grudzień 200915 l przez PICsell
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto