Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Mam do wyrenderowania scenę bitwy. Problem leży w oteksturowaniu pola tejże bitwy.

Na ziemi będzie dosyć dużo detalu, więc same tilling'owane textury nie wystarczą. Podłoże jest pojedynczym obiektem i będą na nim widoczne ślady po wybuchach, porozrzucana amunicja itp. itd.

Pytanie w jaki sposób teksturować taki obiekt.

Mapy będą dotyczyć reflect, dissplace i oczywiście diffuse.

Soft to max/vray.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 819
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Rozwiązania zalezą trochę od wersji. Jeśli mamy opcje z kanałami tekstur i indywidualnymi uvkami dla każdej z nich (tekstur lub materiałów) przy wykorzystaniu mapy composite. Jeśli nie chcesz żeby mapa się powtarzała to odznaczamy "tile", w opcji indywidualnych tekstury, wybierz unikatowy numer kanału dla każdej kolejnej warstwy a następnie w uvw lub unwrapie z edytuj pozycje i wielkość tej mapy na obiekcie. Do skutku dodawaj warstwę i analogicznie zmień w niej kanał na nr 2 i edytuj UVke dla kanału 2. Można tak w nieskończoność. W Reflect displace itp p oprostu podmieniasz adres tekstur dla pszczególnych warstw i kanałów

 

tesktury.jpg

Oczywiście tutaj dałem tylko diffuse i opacity żeby pokazać że tło takiego obiektu można łatwo wyciąć. POdkreślejeszcze raz, bo ważne żeby każda tekstura w danym kanale miała identyczne koordynaty. ( co nie jest możliwe dla niektórych generowanych map)

_BB

Edytowane przez the_fgdf

Napisano
  • Autor

Dzięki. To powinno rozwiązać problem, choć sporo zabawy będę miał z tymi mapami.

Serdeczne pozdr.

Edytowane przez PICsell

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności