PICsell Napisano 8 Październik 2009 Napisano 8 Październik 2009 Witam. Mam do wyrenderowania scenę bitwy. Problem leży w oteksturowaniu pola tejże bitwy. Na ziemi będzie dosyć dużo detalu, więc same tilling'owane textury nie wystarczą. Podłoże jest pojedynczym obiektem i będą na nim widoczne ślady po wybuchach, porozrzucana amunicja itp. itd. Pytanie w jaki sposób teksturować taki obiekt. Mapy będą dotyczyć reflect, dissplace i oczywiście diffuse. Soft to max/vray.
the_fgdf Napisano 8 Październik 2009 Napisano 8 Październik 2009 (edytowane) Rozwiązania zalezą trochę od wersji. Jeśli mamy opcje z kanałami tekstur i indywidualnymi uvkami dla każdej z nich (tekstur lub materiałów) przy wykorzystaniu mapy composite. Jeśli nie chcesz żeby mapa się powtarzała to odznaczamy "tile", w opcji indywidualnych tekstury, wybierz unikatowy numer kanału dla każdej kolejnej warstwy a następnie w uvw lub unwrapie z edytuj pozycje i wielkość tej mapy na obiekcie. Do skutku dodawaj warstwę i analogicznie zmień w niej kanał na nr 2 i edytuj UVke dla kanału 2. Można tak w nieskończoność. W Reflect displace itp p oprostu podmieniasz adres tekstur dla pszczególnych warstw i kanałów Oczywiście tutaj dałem tylko diffuse i opacity żeby pokazać że tło takiego obiektu można łatwo wyciąć. POdkreślejeszcze raz, bo ważne żeby każda tekstura w danym kanale miała identyczne koordynaty. ( co nie jest możliwe dla niektórych generowanych map) _BB Edytowane 8 Październik 2009 przez the_fgdf 1
PICsell Napisano 8 Październik 2009 Autor Napisano 8 Październik 2009 (edytowane) Dzięki. To powinno rozwiązać problem, choć sporo zabawy będę miał z tymi mapami. Serdeczne pozdr. Edytowane 3 Grudzień 2009 przez PICsell
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się