BasiaG Napisano 19 Październik 2009 Napisano 19 Październik 2009 Witam! Mam problem i nie moge sobie sama z nim poradzic. Chodzi o to, ze mapka nalozona pod displacement daje znieksztalcony obraz. Krawedzie sa nieostre,"faluja". Takze proporcje kwadratow sa znieksztalcone i nie wygladaja na kwadraty lecz prostokaty. Moze ktos wie co moze byc przyczyna. Przesylam nizej wyrenderowany obrazek oraz mapke ktorej uzylam.
JmTm00 Napisano 19 Październik 2009 Napisano 19 Październik 2009 prostokąty to moze być wina mapowania, a co do tych poszarpań to ta mapka chyba jest nieco niskiej jakości czyż nie? spróbuj zagęścić geometrie ?
kamil.ochel Napisano 19 Październik 2009 Napisano 19 Październik 2009 w ogóle to nie wiem jak badzo gęsta ta siatka by musiała być żeby ten disp wyglądał jak się należy
PICsell Napisano 19 Październik 2009 Napisano 19 Październik 2009 (edytowane) To nie w tym problem. Pierwsza sprawa to rozdzielczość tekstury. W tym wypadku jest wystarczająca. To program żle ją interpretuje. W vrayu musisz ustawić jakość dissplacement. Proponuje ustawić dissplacement nie w slocie mapy, ale jako modyfikator. Ustawiasz mapping 2d i tam masz pole z rozdzielczością mapy. Ustawiasz powiedzmy 1024 czy większą i powinno być ok. To dość typowy problem. Po drugie masz źle nałożone mapowanie. Dlatego masz prostkąty a nie kwadraty. Rozumiem że na jakiegoś prostego plane narzucasz mapę z dissplacement'em. Jeśli to siatką chcesz robić te 3d to zwyczajnie wymodeluj sobie ten obiekt, bo wyciąganie mapą mija się z celem. Edytowane 19 Październik 2009 przez PICsell
BasiaG Napisano 19 Październik 2009 Autor Napisano 19 Październik 2009 Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. PICsell ma jednak racje, ze to nie wina rozdzielczosci. Probowalam tej samej mapy w slocie bump i wychodzi idealnie. Ja pracuje w 3dmax2010(zapomnialam o tym od razu napisac) ale nie bardzo wiem na czym polega dodanie modyfikatora. Gdzie sie to ustawia?
PICsell Napisano 19 Październik 2009 Napisano 19 Październik 2009 Jakiego rendera używasz? Vray ma oddzielny dissplacement. Jeśli nie używasz vraya to proponuje wymodelować jeden kafelek i tyle. Na "wypełnienie" między kaflami bump.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się