Napisano 19 Październik 200915 l Witam! Mam problem i nie moge sobie sama z nim poradzic. Chodzi o to, ze mapka nalozona pod displacement daje znieksztalcony obraz. Krawedzie sa nieostre,"faluja". Takze proporcje kwadratow sa znieksztalcone i nie wygladaja na kwadraty lecz prostokaty. Moze ktos wie co moze byc przyczyna. Przesylam nizej wyrenderowany obrazek oraz mapke ktorej uzylam.
Napisano 19 Październik 200915 l prostokąty to moze być wina mapowania, a co do tych poszarpań to ta mapka chyba jest nieco niskiej jakości czyż nie? spróbuj zagęścić geometrie ?
Napisano 19 Październik 200915 l w ogóle to nie wiem jak badzo gęsta ta siatka by musiała być żeby ten disp wyglądał jak się należy
Napisano 19 Październik 200915 l To nie w tym problem. Pierwsza sprawa to rozdzielczość tekstury. W tym wypadku jest wystarczająca. To program żle ją interpretuje. W vrayu musisz ustawić jakość dissplacement. Proponuje ustawić dissplacement nie w slocie mapy, ale jako modyfikator. Ustawiasz mapping 2d i tam masz pole z rozdzielczością mapy. Ustawiasz powiedzmy 1024 czy większą i powinno być ok. To dość typowy problem. Po drugie masz źle nałożone mapowanie. Dlatego masz prostkąty a nie kwadraty. Rozumiem że na jakiegoś prostego plane narzucasz mapę z dissplacement'em. Jeśli to siatką chcesz robić te 3d to zwyczajnie wymodeluj sobie ten obiekt, bo wyciąganie mapą mija się z celem. Edytowane 19 Październik 200915 l przez PICsell
Napisano 19 Październik 200915 l Autor Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. PICsell ma jednak racje, ze to nie wina rozdzielczosci. Probowalam tej samej mapy w slocie bump i wychodzi idealnie. Ja pracuje w 3dmax2010(zapomnialam o tym od razu napisac) ale nie bardzo wiem na czym polega dodanie modyfikatora. Gdzie sie to ustawia?
Napisano 19 Październik 200915 l Jakiego rendera używasz? Vray ma oddzielny dissplacement. Jeśli nie używasz vraya to proponuje wymodelować jeden kafelek i tyle. Na "wypełnienie" między kaflami bump.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto