Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Dopiero co zacząłem przygodę z maxem. Wyjaśnicie mi do czego służą poszczególne tryby renderingu? Który jest najlepszy itd. Mam 3ds max 2010.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no nieźle bracie pokazałeś swoją niewiedzę, jest dużo wiedzy na ten temat poszukaj, nikomu sie nie chcę robić przedszkola

Napisano
  • Autor

Po to założyłem ten temat, by się czegoś dowiedzieć. Każdy kiedyś zaczynał od prostych rzeczy.

Napisano

To nie są "tryby renderingu" ale silniki renderujące. Odsyłam do wikipedii gdzie znajdziesz rozwinięcie pojęcia rendering.

 

W 3ds max masz standardowo wbudowane dwa silniki: scanline i mental ray.

 

Scanline to już wiekowy silnik, obsługuje np: odbicia (np: lustro), refrakcje (np załamania obrazu w szkle).

 

Mental ray to nowszy silnik renderujący: obsługuje Global Illumination, area shadows, glossy reflections etc. Większość z tych pojęć znajdziesz w helpie, resztę w sieci.

 

Aby coś wyrenderować musisz wiedzieć co chcesz uzyskać. I tak np: chcąc uzyskać metalowy obiekt, musisz zaangażować nie tylko silnik renderujący ale także, odpowiednie dla tego silnika, światła, materiały (shaders/materials), sutawić odpowiednie cienie, ustawienia samego silnika itp.

 

To jest temat na 34 godzinny referat po którym wyjdziesz bardziej skołowany niż jesteś teraz.

 

Na spokojnie zgłębiaj helpa programu, dołączone tutoriale i poszperaj w poszukiwaniu tutoriali w sieci. Po pewnym czasie zrozumiesz czym się różnią silniki od siebie, jak je ustawić i czego szukać dalej.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności