Napisano 27 Październik 200915 l Dopiero co zacząłem przygodę z maxem. Wyjaśnicie mi do czego służą poszczególne tryby renderingu? Który jest najlepszy itd. Mam 3ds max 2010.
Napisano 27 Październik 200915 l no nieźle bracie pokazałeś swoją niewiedzę, jest dużo wiedzy na ten temat poszukaj, nikomu sie nie chcę robić przedszkola
Napisano 27 Październik 200915 l Autor Po to założyłem ten temat, by się czegoś dowiedzieć. Każdy kiedyś zaczynał od prostych rzeczy.
Napisano 27 Październik 200915 l To nie są "tryby renderingu" ale silniki renderujące. Odsyłam do wikipedii gdzie znajdziesz rozwinięcie pojęcia rendering. W 3ds max masz standardowo wbudowane dwa silniki: scanline i mental ray. Scanline to już wiekowy silnik, obsługuje np: odbicia (np: lustro), refrakcje (np załamania obrazu w szkle). Mental ray to nowszy silnik renderujący: obsługuje Global Illumination, area shadows, glossy reflections etc. Większość z tych pojęć znajdziesz w helpie, resztę w sieci. Aby coś wyrenderować musisz wiedzieć co chcesz uzyskać. I tak np: chcąc uzyskać metalowy obiekt, musisz zaangażować nie tylko silnik renderujący ale także, odpowiednie dla tego silnika, światła, materiały (shaders/materials), sutawić odpowiednie cienie, ustawienia samego silnika itp. To jest temat na 34 godzinny referat po którym wyjdziesz bardziej skołowany niż jesteś teraz. Na spokojnie zgłębiaj helpa programu, dołączone tutoriale i poszperaj w poszukiwaniu tutoriali w sieci. Po pewnym czasie zrozumiesz czym się różnią silniki od siebie, jak je ustawić i czego szukać dalej. Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto