Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

To nie są "tryby renderingu" ale silniki renderujące. Odsyłam do wikipedii gdzie znajdziesz rozwinięcie pojęcia rendering.

 

W 3ds max masz standardowo wbudowane dwa silniki: scanline i mental ray.

 

Scanline to już wiekowy silnik, obsługuje np: odbicia (np: lustro), refrakcje (np załamania obrazu w szkle).

 

Mental ray to nowszy silnik renderujący: obsługuje Global Illumination, area shadows, glossy reflections etc. Większość z tych pojęć znajdziesz w helpie, resztę w sieci.

 

Aby coś wyrenderować musisz wiedzieć co chcesz uzyskać. I tak np: chcąc uzyskać metalowy obiekt, musisz zaangażować nie tylko silnik renderujący ale także, odpowiednie dla tego silnika, światła, materiały (shaders/materials), sutawić odpowiednie cienie, ustawienia samego silnika itp.

 

To jest temat na 34 godzinny referat po którym wyjdziesz bardziej skołowany niż jesteś teraz.

 

Na spokojnie zgłębiaj helpa programu, dołączone tutoriale i poszperaj w poszukiwaniu tutoriali w sieci. Po pewnym czasie zrozumiesz czym się różnią silniki od siebie, jak je ustawić i czego szukać dalej.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności