Jump to content

finalRender - ukryta funkcja!


MareG
 Share

Recommended Posts

Zapewne nie wszyscy wiedza ze poczawszy od wersji 1.1, w finalu znajduje sie dodatkowa - ukryta funkcja.

 

Nazywa sie Lock Solution. Dziala w polaczeniu z Reuse Solution i jesli zostanie wlaczona wowczas wyliczona solucja GI pozostanie bez zmian przy kolejnym renderingu (czyli tak jak Reuse) ale dodatkowo final nie bedzie \"doliczal\" zadnych nowych sampli, fotonow, kaustykow, reflectow itd.

Do czego sie przyda? Przydaje sie np w fazie testowych renderingow - gdzie zadowoli nas raz i dobrze wyliczone GI, a dalej zalezy nam tylko na czasie - przy kazdym nastepnym (probnym) renderingu final wykozysta istniejaca solucje i nie bedzie juz \"przeszkadzal\" zeby cos tam sobie doliczyc.

 

Aby aktywowac ta opcje nalezy dopisac nastepujace informacje w pliku finalrender.ini (plik znajdziecie w folderze PLUGCFG/ ):

 

[Options]

ShowLockSamplesButton=1

 

i to wszystko, po uruchomieniu maxa w panelu fRGlobals pojawi sie ta wlasnie funkcja.

Informacje o tym pochodza z ulotki (PDF) fR1.1 informujacej o nowosciach w wersji 1.1 - powinna byc w folderze cebas/help

 

Milego testowania!

Marek

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy